Neopost byter namn

PUBLICERAD: 11 oktober 2019
UPPDATERAD: 11 oktober
Neopost blir Quadient efter att ha tänkt om i varumärkesstrategin.

Neopost byter namn till Quadient. Namnbytet är en del i företagets nya varumärkesstrategi. 

Neopost har börjat arbetet med att byta namn till Quadient. Ett namnbyte som, enligt Björn Olsson, inte innebär någon förändring för företagets nordiska grafiska kunder.

Namnbytet är en del av företagets nya varumärkesstrategi. Det ska, enligt ett pressmeddelande, återspegla företagets åtagande att hjälpa sina kunder att bygga nära och personliga relationer – på både traditionella och digitala mötesplatser. 

Anledningen är att dagens kunder förväntar sig snabba och enkla lösningar på deras behov. De vill ha personliga, lättillgängliga, konsekventa, meningsfulla och säkra kundupplevelser oavsett vilken kanal det gäller, enligt Neopost.

Med det nya namnet kommer även en ny logotyp och en ny slogan: “Because connections matter”.

Senaste nytt

Primotek gläds åt maskinnyheter från Handtop och JWEI

Återförsäljaren Primotek ser fram emot nya storformatsskrivare och skärbord från Handtop och JWEI. Framför allt jublar de åt en ny exklusiv LED-UV-planskrivare med upp till tio färger.

_DSC0199
Primotek gläds åt maskinnyheter från Handtop och JWEI

Med hög modularitet levererar Zünd det som kunderna behöver

Zünd visade, med bara två maskiner, bredden i möjligheterna med deras skär- och fräsutrustning.

Screenshot
Med hög modularitet levererar Zünd det som kunderna behöver

Canon sätter fokus på kundernas utveckling och tillväxt

Det fanns inga nya maskiner hos Canon på Fespa, men istället låg fokus på att inspirera kunderna att skapa tillväxt genom arbetsflöden och automatisering, samt nya applikationer och lösningar – däribland uppdateringar för Colorado-serien.

canon_05
Canon sätter fokus på kundernas utveckling och tillväxt

Vinnarbidragen trycks av Sandstens tryckeri

Varje år arrangerar pappersbutiken Rum för papper en möjlighet för Göteborgs designstudenter att få synas och lyfta fram sina verk. Årets tema har handlat om att genom sin formgivning skänka hopp, som Johanna Svantesson lyckades allra bäst med. Hennes verk trycks nu av Sandstens Tryckeri på olika papperssorter som Antalis sponsrar med.

t1
Vinnarbidragen trycks av Sandstens tryckeri

Läs vidare

Primotek gläds åt maskinnyheter från Handtop och JWEI

Återförsäljaren Primotek ser fram emot nya storformatsskrivare och skärbord från Handtop och JWEI. Framför allt jublar de åt en ny exklusiv LED-UV-planskrivare med upp till tio färger.

_DSC0199
Primotek gläds åt maskinnyheter från Handtop och JWEI

Med hög modularitet levererar Zünd det som kunderna behöver

Zünd visade, med bara två maskiner, bredden i möjligheterna med deras skär- och fräsutrustning.

Screenshot
Med hög modularitet levererar Zünd det som kunderna behöver

Canon sätter fokus på kundernas utveckling och tillväxt

Det fanns inga nya maskiner hos Canon på Fespa, men istället låg fokus på att inspirera kunderna att skapa tillväxt genom arbetsflöden och automatisering, samt nya applikationer och lösningar – däribland uppdateringar för Colorado-serien.

canon_05
Canon sätter fokus på kundernas utveckling och tillväxt

Vinnarbidragen trycks av Sandstens tryckeri

Varje år arrangerar pappersbutiken Rum för papper en möjlighet för Göteborgs designstudenter att få synas och lyfta fram sina verk. Årets tema har handlat om att genom sin formgivning skänka hopp, som Johanna Svantesson lyckades allra bäst med. Hennes verk trycks nu av Sandstens Tryckeri på olika papperssorter som Antalis sponsrar med.

t1
Vinnarbidragen trycks av Sandstens tryckeri