Neopost byter namn

Neopost blir Quadient efter att ha tänkt om i varumärkesstrategin.

Neopost byter namn till Quadient. Namnbytet är en del i företagets nya varumärkesstrategi. 

Neopost har börjat arbetet med att byta namn till Quadient. Ett namnbyte som, enligt Björn Olsson, inte innebär någon förändring för företagets nordiska grafiska kunder.

Namnbytet är en del av företagets nya varumärkesstrategi. Det ska, enligt ett pressmeddelande, återspegla företagets åtagande att hjälpa sina kunder att bygga nära och personliga relationer – på både traditionella och digitala mötesplatser. 

Anledningen är att dagens kunder förväntar sig snabba och enkla lösningar på deras behov. De vill ha personliga, lättillgängliga, konsekventa, meningsfulla och säkra kundupplevelser oavsett vilken kanal det gäller, enligt Neopost.

Med det nya namnet kommer även en ny logotyp och en ny slogan: “Because connections matter”.

Publicerat av: 

Dela artikeln

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


De går grönt med polyestermaterial för digitaltryck

A.Berger Textiles har en lång historia, men från 1980-talet har företaget lagt fokus på polyestertextilier och en egen teknik att bestryka dem för digitaltryck. På Fespa la de ett extra fokus på polyestermaterial av återvunnen pet och sitt periodiska system som ska förenkla för kunder att beställa produkter i sortimentet.

Publicerat av: 

Bildspel: Andra dagen på Fespa

Efter en relativt lugn start på Fespa Global Print Expo så blev den andra dagen betydligt mer fartfylld med fler besökare i gångarna och montrarna. Såväl utställare som besökare vittnade om positiva tongångar och framtidstro efter en tuff tid under pandemin. Fespa-mässan pågår till fredag den 15 oktober.

Publicerat av: