Neopost byter namn

Neopost blir Quadient efter att ha tänkt om i varumärkesstrategin.

Neopost byter namn till Quadient. Namnbytet är en del i företagets nya varumärkesstrategi. 

Neopost har börjat arbetet med att byta namn till Quadient. Ett namnbyte som, enligt Björn Olsson, inte innebär någon förändring för företagets nordiska grafiska kunder.

Namnbytet är en del av företagets nya varumärkesstrategi. Det ska, enligt ett pressmeddelande, återspegla företagets åtagande att hjälpa sina kunder att bygga nära och personliga relationer – på både traditionella och digitala mötesplatser. 

Anledningen är att dagens kunder förväntar sig snabba och enkla lösningar på deras behov. De vill ha personliga, lättillgängliga, konsekventa, meningsfulla och säkra kundupplevelser oavsett vilken kanal det gäller, enligt Neopost.

Med det nya namnet kommer även en ny logotyp och en ny slogan: “Because connections matter”.

Publicerat av: 

Dela artikeln

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Slut med oadresserad reklam i brevlådan

Postnord avvecklar sin verksamhet för oadresserad direktreklam (ODR) som riktar sig till hushåll. Det är inte längre en lönsam affär för företaget, som pekar på en prispressad marknad och stigande papperspriser som bakgrund till beslutet. Istället ska fokus ligga på mer målgruppsanpassad adresserad reklam.

Publicerat av: 

Planprint: ”En plattform med stora möjligheter för användaren”

Fujifilm har kraftsamlat för att ta fram en helt egenutvecklad storformatsportfölj till marknaden globalt. Spandex är ensam återförsäljare av Fujifilms storformatsskrivare i Sverige och produktansvarige Tomas Källroos ser stor potential för flatbädden Acuity Prime.

Publicerat av: