Dags att tagga trycket

Den 23 oktober arrangeras International Print Day. Då uppmanas tryckare runtom i världen att lyfta fram tryckt marknadsföring i sociala medier.

För sjätte året i rad arrangeras International Print Day, en dag där tryckindustrin från hela världen nätverkar och delar kunskap på sociala medier, under hashtaggen #Print2Gether.

Enligt Deborah Corn, rektor på Print Media Center som står bakom initiativet, har dagen genererat 123 833 356 aktiviteter på Twitter sedan starten år 2014.

I år infaller dagen från klockan 12:00 den 23 oktober i Sverige. I USA startar dagen 18:00 den 22 oktober. Mer information om initiativet hittar du här.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Slut med oadresserad reklam i brevlådan

Postnord avvecklar sin verksamhet för oadresserad direktreklam (ODR) som riktar sig till hushåll. Det är inte längre en lönsam affär för företaget, som pekar på en prispressad marknad och stigande papperspriser som bakgrund till beslutet. Istället ska fokus ligga på mer målgruppsanpassad adresserad reklam.

Publicerat av: 

Planprint: ”En plattform med stora möjligheter för användaren”

Fujifilm har kraftsamlat för att ta fram en helt egenutvecklad storformatsportfölj till marknaden globalt. Spandex är ensam återförsäljare av Fujifilms storformatsskrivare i Sverige och produktansvarige Tomas Källroos ser stor potential för flatbädden Acuity Prime.

Publicerat av: 

Fansen lyfter företaget till framgång

Många företag vill synas på sociala medier, men för att lyckas gäller det att ha följare som snarare är fans än bara köpare. Det säger Niklas Kjärhus som hittat en särskild nisch genom att sälja dekaler till crosscyklar, och marknadsför sig till sina drygt 100 000 följare på Instagram.

Publicerat av: