De växlar upp med strategiskt förvärv

PUBLICERAD: 22 november 2019
UPPDATERAD: 22 november

 

Fredrik Skanselid, vd på Hot Screen.
Fredrik Skanselid, vd på Hot Screen.

Hot Screens ägare tar in investmentbolaget Röko som en strategisk partner och delägare för fortsatt tillväxt. 

Hot Screen AB, som bedriver verksamhet främst genom försäljning av värmetransfer till arbets- och profilkläder, tar in investmentbolaget Röko som partner och delägare.

Beslutet kommer efter en kraftig utveckling sedan 2014, då den nuvarande ägaren förvärvade bolaget. Det senaste bokslutet visade en omsättning på 94 miljoner kronor.

Förvärvet är ett strategiskt beslut för att växla upp den organiska tillväxten, samt fortsätta Hot Screens branschkonsolidering.

Läs vidare

Elanders tappar från rekordåret – omsätter 13,8 miljarder kronor

Tryckeri och logistikkoncernen Elanders har presenterat sitt bokslut för 2023. Verksamheten omsatte 13,8 miljarder kronor 2023. 
elanders11-scaled

Grafiska företagens produktion nere på rekordlåga nivåer

Den grafiska branschen upplever en kraftig nedgång i både orderingång och produktionsvolym. Jämfört med 2015 har produktionsvolymen nu sjunkit till cirka 67 procent. Men det finns ljusglimtar.
pall-konjuntur

Ny prooflösning gör det billigare att provtrycka HP Indigo

GMG har tagit fram en prooflösning speciellt för HP Indigo-användare. Med GMG ColorProof blir processen både billigare och mer pålitlig, enligt företaget.
HP_DesignJet_Z9_Driver_Printer

Så lyckades den lilla återförsäljaren bli en storspelare

Den grafiska återförsäljaren Folier.se har vuxit kraftigt sedan starten för snart tio år sedan. Bolaget har kommit att bli en ganska stor spelare när det kommer till både försäljning av maskiner och material genom att bredda sig. För Sign&Print berättar vd Mikael Sandberg om varför de använder sig av artiklar och video på sin hemsida och möjligheten att börja med maskinleasing.
MIKAEL-SANDBERG

Senaste nytt

Storformatsjätten Ackert Reklam börjar med småformat

Storformatsjätten på västkusten, Ackert Reklam, har lite i smyg börjat med småformat. Företaget vill alltid ligga i framkant oavsett om det gäller nya maskiner, automatisering och noggrannhet i både stort och smått. Omsättningen och vinsten ligger på imponerande siffror år efter år, men varför tar de inte nästa kliv?
Acker-stor

Konica Minolta lanserar ny B2 bläckstråleskrivare på Drupa

Med sina 2 400 m2 har Konica Minolta den sjunde största montern på Drupa. 150 personer kommer att ta emot besökarna. En ny B2 bläckstråleskrivare kommer att finnas i montern.
drupa24_konica

Explosivt bidrag vinner Print Power Awards

Designstudenten Isabella Wretman i Stockholm vinner årets Print Power Awards. Årets tema var yttrandefrihet och 22-åringens bidrag "Sprängkraft" föll juryn i smaken. 
isabella1

BCB Tryckeri & Media skalade ner och studsade upp

För tre år sedan stod anrika BCB Tryckeri & Media inför ett avgörande beslut – lägga ner eller anpassa kostymen. Efter att ha sålt av sina offsetpressar, dragit ner på personal och flyttat till mindre lokaler har nu verksamheten studsat uppåt med fina stabila siffror. Det gör att Varbergstryckeriet senare i år kan fira sin 120:e födelsedag.
BCB5