Interiörtävling är i full gång

PUBLICERAD: 1 december 2019
UPPDATERAD: 1 december

[metaslider id=”206523″]

Den kreativa tävlingen i inredningsdesign, Antalis Interior Design Award, pågår. Denna gång har Antalis valt att öppna upp för två nya tävlingskategorier. Här bjuder vi på inspirationsbilder, några av de bästa bidragen från förra omgången av tävlingen.

Den internationella tävlingen är dedikerad åt anpassningsbar inredningsdesign och välkomnar inredningsdesigners, arkitekter, tryckare, designskolor samt byråer av olika slag att inkomma med sina bästa skapandeprojekt. Det handlar om hur man med folier kan förvandla olika miljöer.

Många olika bidrag

När tävlingen gick förra gången för två år sedan fick man in många bra exempel på allt från butiker till hotell och gatubeklädnad.

[metaslider id=”206527″]

Närmare 350 bidrag från 29 länder var med och tävlade. Även denna gång kommer en jury bestående av välkända designprofiler att utvärdera och avgöra vilka projekt som är mest kreativa och skickligt sammansatta. Ett krav i tävlingen är att projekten innehåller minst en produkt från katalogen Antalis Visual Communication.

Likt i förra tävlingen går det att tävla i fem kategorier: Hospitality, Retail, Office, Home and Public building.

Två nya kategorier

Men nytt för i år är att Antalis har valt att addera ytterligare två kategorier med fokus på textil och filmer. De som väljer att tävla i dessa kategorier måste använda sig av textilier från Antalis eller Antalis Architectural Films i sina projekt.

[metaslider id=”206534″]

Lars Wiklund, produktchef för affärsområdet Visual communication på Antalis:

– Efter succén med första upplaga av Antalis Interior Design Awards fortsätter vi nu bygga den ultimata plattformen för kreatörer världen över. Genom att kombinera vår expertis inom Visual communication med de tävlandes kreativitet och vision bryter vi ny mark och tar inredningsdesign till helt nya nivåer.

Tävlingen är öppen fram till 31 januari 2020.

 

Läs vidare

Explosivt bidrag vinner Print Power Awards

Designstudenten Isabella Wretman i Stockholm vinner årets Print Power Awards. Årets tema var yttrandefrihet och 22-åringens bidrag "Sprängkraft" föll juryn i smaken. 
isabella1

Den ofrivillige tryckeridirektören: "Vi är uppväxta med stickers"

Tobias Martinsson är grundare till stickersvarumärket Prettygoodstickers och Motoproworks som säljer dekalkit under licens. Från början var inte tanken att bygga upp egen produktion men han tröttnade på ett arbetsflöde som var lite föråldrat.
collage

Zone Systems levererar 50-talsskyltar till tunnelbanestation

Zone Systems i Vadstena fick jobbet att tillverka skyltar i 1950-talsstil när tunnelbanestationen Hötorget i Stockholm restaureras till sitt ursprungsuppförande.
zone-systems

Brandmästarens baseballjackor hett mode

Baseballjackor Sverige firar 20 år i år. Helsingborgsföretagets jackor bärs av allt från företag till föreningar, skolor och musiker från Mando Diao och Lasse Stefanz.
Baseballjackor

Senaste nytt

Xeikons Lion tar digitaltrycket framåt

Xeikon har lanserat Lion LX3000, en ny digital etikettpress med ett nytt styrsystem som ger hög produktivitet och etikettkvalitet med fina prestanda.
Xeikon

Storformatsjätten Ackert Reklam börjar med småformat

Storformatsjätten på västkusten, Ackert Reklam, har lite i smyg börjat med småformat. Företaget vill alltid ligga i framkant oavsett om det gäller nya maskiner, automatisering och noggrannhet i både stort och smått. Omsättningen och vinsten ligger på imponerande siffror år efter år, men varför tar de inte nästa kliv?
Acker-stor

Konica Minolta lanserar ny B2 bläckstråleskrivare på Drupa

Med sina 2 400 m2 har Konica Minolta den sjunde största montern på Drupa. 150 personer kommer att ta emot besökarna. En ny B2 bläckstråleskrivare kommer att finnas i montern.
drupa24_konica

Explosivt bidrag vinner Print Power Awards

Designstudenten Isabella Wretman i Stockholm vinner årets Print Power Awards. Årets tema var yttrandefrihet och 22-åringens bidrag "Sprängkraft" föll juryn i smaken. 
isabella1