Event för att optimera färger

PUBLICERAD: 20 januari 2020
UPPDATERAD: 20 januari
Forskningsinstitutet Fogra bjuder in till ett event om färghantering, 12–13 februari 2020 i München.

I februari hålls ett internationellt tvådagars evenemang helt inriktat på färghantering. Arrangören Fogra väntar sig cirka 200 deltagare från hela världen.

Årets röda tråd för Fogras event med fullt fokus på färghantering är att förena färger och människor, Matching colour – matching people. Fogra skriver i ett pressmeddelande att normen i dag är att printa det som förväntas av kunden.

Ska bidra till att optimera färgkommunikation

Målet med evenemanget är att bidra till att optimera färgkommunikation och att uppnå färgnoggrannhet, även vid utskrifter av mer än fyra färger.

”Printing the Expected” är och förblir det centrala riktmärket inom färghantering, menar Fogra. I schemat finns sju olika sessioner inplanerade, bland annat ämnen som inkjet i höga hastigheter bortom kommersiellt tryck och förpackningstryck, färgåtergivning i CMYK och utökat färgomfång, samt färgkorrektur av textil- och förpackningstryck.

Olika branschaktörer på plats

Cirka 200 deltagare uppskattas närvara 12–13 februari 2020 i München. Allt från annonsörer, varumärkesägare, återförsäljare samt leverantörer av media- och trycktjänster kommer under dagarna få chans att lära sig av ledande användare och experter om dels den senaste utvecklingen, dels få bakgrundskunskap om både existerande och framtida praktiska lösningar.

Digitaltrycka textil

Textiltryckare kommer också att få tips om hur man behärskar nya utmaningar med digitalt tryck. Det utlovas även en hel del nätverkande.

Mer information om evenemanget finns på Fogras sajt.

 

 

Läs vidare

Storformatsjätten Ackert Reklam börjar med småformat

Storformatsjätten på västkusten, Ackert Reklam, har lite i smyg börjat med småformat. Företaget vill alltid ligga i framkant oavsett om det gäller nya maskiner, automatisering och noggrannhet i både stort och smått. Omsättningen och vinsten ligger på imponerande siffror år efter år, men varför tar de inte nästa kliv?
Acker-stor

Konica Minolta lanserar ny B2 bläckstråleskrivare på Drupa

Med sina 2 400 m2 har Konica Minolta den sjunde största montern på Drupa. 150 personer kommer att ta emot besökarna. En ny B2 bläckstråleskrivare kommer att finnas i montern.
drupa24_konica

BCB Tryckeri & Media skalade ner och studsade upp

För tre år sedan stod anrika BCB Tryckeri & Media inför ett avgörande beslut – lägga ner eller anpassa kostymen. Efter att ha sålt av sina offsetpressar, dragit ner på personal och flyttat till mindre lokaler har nu verksamheten studsat uppåt med fina stabila siffror. Det gör att Varbergstryckeriet senare i år kan fira sin 120:e födelsedag.
BCB5

Cykelfantast ska få Storbildsbolaget att växla upp

Efter några år på ett cykelföretag återvänder den tidigare försäljningschefen Patrick Söderberg till Storbildsbolaget. Som vice vd ska han få Helsingborgsföretaget att växla upp sina strategiska planer för framtiden.  
IMG_3878

Senaste nytt

Storformatsjätten Ackert Reklam börjar med småformat

Storformatsjätten på västkusten, Ackert Reklam, har lite i smyg börjat med småformat. Företaget vill alltid ligga i framkant oavsett om det gäller nya maskiner, automatisering och noggrannhet i både stort och smått. Omsättningen och vinsten ligger på imponerande siffror år efter år, men varför tar de inte nästa kliv?
Acker-stor

Konica Minolta lanserar ny B2 bläckstråleskrivare på Drupa

Med sina 2 400 m2 har Konica Minolta den sjunde största montern på Drupa. 150 personer kommer att ta emot besökarna. En ny B2 bläckstråleskrivare kommer att finnas i montern.
drupa24_konica

Explosivt bidrag vinner Print Power Awards

Designstudenten Isabella Wretman i Stockholm vinner årets Print Power Awards. Årets tema var yttrandefrihet och 22-åringens bidrag "Sprängkraft" föll juryn i smaken. 
isabella1

BCB Tryckeri & Media skalade ner och studsade upp

För tre år sedan stod anrika BCB Tryckeri & Media inför ett avgörande beslut – lägga ner eller anpassa kostymen. Efter att ha sålt av sina offsetpressar, dragit ner på personal och flyttat till mindre lokaler har nu verksamheten studsat uppåt med fina stabila siffror. Det gör att Varbergstryckeriet senare i år kan fira sin 120:e födelsedag.
BCB5