![](https://dev.signprint.se/wp-content/uploads/2020/01/flyeralarm.jpg)
Flyeralarm gasar vidare i formel 1-stil under 2020 med att utöka sortimentet och satsa på miljövänliga produkter.
– Vi är ett av få onlinetryckföretag som investerar massivt i vår produktion, säger nordiska försäljningschefen Jonas Lambaek.
På frågan vad som kommer ske inom Flyeralarms väggar under året blir svaret att det ständigt sker saker. Jonas Lambaek, försäljningschef i Norden för Flyeralarm, framhåller att sett till nättryckeriets storlek så är de ett smidigt och flexibelt företag.
– Vi avser inte att sakta ner 2020. Vi fortsätter naturligtvis att utöka vårt produktsortiment så att vi tillgodoser våra kunders behov och ligger i framkant när det gäller efterfrågan.
Satsar på miljövänliga produkter
Dessutom är det ett ökat fokus på miljövänliga produkter och produktion, så på denna front kommer också mer att hända på Flyeralarm under det kommande året.
– Samtidigt fortsätter vi att tillhandahålla god service till våra nya och inte minst befintliga kunder, så att vi kan fortsätta växa i Norden.
Enligt Jonas Lambaek är Flyeralarm ett av få onlinetrycksföretag som investerar massivt i den egna produktionen, en omfattande produktion jämfört med många andra. Den trenden kommer att fortsätta.
Investerar i fart och effektivitet
På ett par år har investeringar redan gjorts, bland annat i stora offsetmaskiner, storformat och textiltryck.
– Våra investeringsplaner är konfidentiella av många skäl, och därför kan jag naturligtvis inte berätta mer. Men vi fortsätter att investera i hastighet, effektivitet och samtidigt för att kunna säkerställa en hög kvalitet i vår produktion.
– På Flyeralarm är vi mycket inspirerade av motorsport och särskilt formel 1-disciplinen när vi gör affärer – det vill säga att fokusera på hastighet, kvalitet, innovation och precision. Det är därför vi också använder vår formula 1-bil i vår marknadsföring. Så våra investeringar kommer också att återspegla dessa element – hastighet, kvalitet, innovation och precision.
Viktigt med kvalificerad arbetskraft
En av Flyeralarms stora utmaningar 2020 blir att fortsätta tillväxtäventyret på en extremt osäker marknad, säger Lambaek:
– Men därutöver är 2020 inte mycket annorlunda än andra år eller decennier i relation till att kunna utnyttja de möjligheter som uppstår med tid och utveckling. Detta ska vi vara i stånd till att fortsätta med.
– Jag är absolut en optimist vad gäller Flyeralarms vidkommande, dock kan jag bli bekymrad å hela branschens vägnar när vi blickar längre in i framtiden och vänder blicken mot arbetskraften. Utbildad och kvalificerad arbetskraft är ett måste för att bli ett framgångsrikt företag, oavsett bransch, och här ser jag några stora utmaningar i den grafiska industrin på lång sikt, säger Jonas Lambaek.