Mellanår för Kph Trycksaksbolaget

Uppsalatryckeriet känner av en vikande marknad och försäljning men rörelseresultatet stiger och företaget ser med tillförsikt på framtiden med nya digitala lösningar. 

I den senaste årsredovisningen som sträcker sig fram till sista juni 2019 uppgår Kph Trycksaksbolagets omsättning till 26,7 miljoner kronor. Det är en minskning med 2,8 miljoner kronor jämfört med det föregående året. Rörelseresultatet ökar från 2,1 till 2,2 miljoner kronor. Årets resultat landar på 1,2 miljoner.

Kph Trycksaksbolaget är medlem i det rikstäckande grafiska nätverket Intercopy. I dag finns nätverket på 15 orter. Enligt tryckeriet har de under räkenskapsåret tecknat tre nya avtal med Uppsala Universitet samt ett par andra stora kunder. Trycksaksbolaget har också utökat med digitala tjänster.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Nannatrycket halverar
kostnad för papper och färg

Holmebo Paper lanserar ett nytt papper för riktigt tunt tryck. Tillsammans med en ny rundbindare från Horimatic skapas en produkt med full funktionalitet men minimal vikt.
– Idén är att du trycker på ett mycket tunt papper – lite drygt 14 gram per kvadratmeter. Genom att du har en produkt med minst 64 sidor – men helst 96 sidor eller fler – så får du stadgan, säger Holmebos vd Nils Ringlek.

Publicerat av: