Mellanår för Kph Trycksaksbolaget

Uppsalatryckeriet känner av en vikande marknad och försäljning men rörelseresultatet stiger och företaget ser med tillförsikt på framtiden med nya digitala lösningar. 

I den senaste årsredovisningen som sträcker sig fram till sista juni 2019 uppgår Kph Trycksaksbolagets omsättning till 26,7 miljoner kronor. Det är en minskning med 2,8 miljoner kronor jämfört med det föregående året. Rörelseresultatet ökar från 2,1 till 2,2 miljoner kronor. Årets resultat landar på 1,2 miljoner.

Kph Trycksaksbolaget är medlem i det rikstäckande grafiska nätverket Intercopy. I dag finns nätverket på 15 orter. Enligt tryckeriet har de under räkenskapsåret tecknat tre nya avtal med Uppsala Universitet samt ett par andra stora kunder. Trycksaksbolaget har också utökat med digitala tjänster.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Första nordiska grafiska Corona rapporten

Danska grafiska organisationen Grakom (ej att förväxla med svenska Grafkom) presenterar de första siffrorna över hur medlemmarna har drabbats av Corona. I korthet kan sägas att de tappat en tredjedel av omsättningen under andra kvartalet. Skillnaderna är dock betydande. Medan leverantörer talar om närmast stillastående maskinförsäljning och promotionföretagen haft det mycket tufft, så har etikettillverkarna […]

Publicerat av: 

Fespa flyttar till Holland

Fespamässan flyttas än en gång. Fespa har haft ett besvärligt år. Först tvingades man ställa in årets mässa i Madrid, på grund av Corona. Sedan flyttade man mässan till oktober i år, då det bedömdes att det skulle vara säkrare. Fortfarande i Madrid. Nu har ett nytt beslut fattats. Nästa Fespamässa blir 9-12 mars 2021 […]

Publicerat av: