De förlänger avtal om skärmlösningar

PUBLICERAD: 15 februari 2020
UPPDATERAD: 15 februari
Dubbelsidig skärm vid entré för att kunna anpassa budskap beroende på parametrar som t ex geografisk plats, dag samt tid på dygnet. Foto: Bengt Allebrink, Visual Art
Dubbelsidig skärm vid entré för att kunna anpassa budskap beroende på parametrar som till exempel geografisk plats, dag samt tid på dygnet. Foto: Bengt Allebrink, Visual Art

Visual Art och Preem förlänger avtal om digital skyltning i tre år. 
– Vi känner en oerhörd stolthet, säger Pontus Meijer, Chief revenue officer på Visual Art.

I tio år har Visual Art, helhetsleverantör av digitala lösningar, levererat skyltar till drivmedelsbolaget Preem. Nu står det klart att samarbetet fortsätter i tre år till.

Egenutvecklat CMS

Bland annat innebär det nya avtalet att Visual Art fortsätter leverera till exempel sitt egenutvecklade CMS Signage Player samt innehållstrategi och design.

– Vi känner en oerhörd stolthet att Preem valt att fortsätta vårt samarbete. När vi får vara med hela vägen från strategi till implementation kan vi skapa en naturlig mötesplats med kundupplevelsen i fokus, säger Pontus Meijer, Chief revenue officer på Visual Art.

 

Ny layout för menyrad där Visual Art även fotograferat produkterna samt filmat innehåll. Skärmarna hanteras enkelt med Visual Art’s egna CMS Signage Player. Foto: Bengt Allebrink / Visual Art
Ny layout för menyrad där Visual Art även fotograferat produkterna samt filmat innehåll. Skärmarna hanteras enkelt med Visual Art’s egna CMS Signage Player. Foto: Bengt Allebrink, Visual Art
Ska förhöja kundupplevelsen

För Preem har Visual Art tidigare tagit fram till exempel menyradens innehåll genom rörligt material för att driva försäljning.

– Visual Art ligger i teknikens framkant med framtidssäkrade och hållbara lösningar. Vi på Preem vill ta fram smarta lösningar på dagens utmaningar för morgondagens möjligheter, säger Angelica Fagerholm, konceptansvarig butik på Preem och fortsätter:

– Vårt fortsätta samarbete ger oss möjligheten till bättre resultat och varumärkesupplevelse, samt att förhöja kundupplevelsen för våra kunder.

Läs vidare

Ricoh satsar på AV-lösningar i nytt samarbete med LG

Ricoh och LG ingår ett globalt partnerskap med LG. Genom att kombinera Ricohs kommunikationstjänster med LGs displayprodukter stärker de sin kapacitet inom AV-lösningar på arbetsplatser.

LGE-picture_tcm96-86922

Epson förvärvar Fiery – accelererar digitaliseringen

Epson förvärvar amerikanska Fiery som är experter på digitala front-end-lösningar och arbetsflödeslösningar för tryckbranschen.

HeroBannerDifferenceV2_2-e1701283123527

Rullande reklamenhet uppmanar Stockholmare att skydda sig sexuellt

Print, ledskyltar, ljud och foliering på "street tv-bil".

berlingo

Här är de nominerade till Svenska skyltpriset

Ljusreklamförbundet har presenterar de tävlande.

1723463846374

Senaste nytt

Unika dekaler med exklusiv UV-gelskrivare för Hillstedts

Hillstedts i Nykvarn utanför Södertälje har investerat i en UV-gelskrivare från Canon. I Colorado M3W kan de skapa både matta och blanka dekaler, även i kombination.

Hillstedts_7529

Spariver på Heidelberg

Heidelberg ska minska antalet tjänster med 450 stycken de kommande tre år. Enligt företaget ska det stärka konkurrenskraften och möjliggöra nya investeringar.

DSC_7972

Nytt förpackningsmaterial av gräsfiber

Mycket av det naturen ger kan användas som råvara för förpackningsmaterial. Vad sägs om gräs som en del av ett pappersmaterial?

Grasspaperx

Ahlsells nya tryckeriverksamhet – vill växa genom förvärv

Ahlsell gör en strategisk satsning på tryckeri, profil- och presentreklam. Det tekniska handelsföretaget har för avsikt att växa genom uppköp av liknande verksamheter. Nu startar man en ny yrkesbutik i Dalarna med tryckeri och fler liknande initiativ är på gång.

FotoJet---2024-12-06T144347.150