De förlänger avtal om skärmlösningar

PUBLICERAD: 15 februari 2020
UPPDATERAD: 15 februari
Dubbelsidig skärm vid entré för att kunna anpassa budskap beroende på parametrar som t ex geografisk plats, dag samt tid på dygnet. Foto: Bengt Allebrink, Visual Art
Dubbelsidig skärm vid entré för att kunna anpassa budskap beroende på parametrar som till exempel geografisk plats, dag samt tid på dygnet. Foto: Bengt Allebrink, Visual Art

Visual Art och Preem förlänger avtal om digital skyltning i tre år. 
– Vi känner en oerhörd stolthet, säger Pontus Meijer, Chief revenue officer på Visual Art.

I tio år har Visual Art, helhetsleverantör av digitala lösningar, levererat skyltar till drivmedelsbolaget Preem. Nu står det klart att samarbetet fortsätter i tre år till.

Egenutvecklat CMS

Bland annat innebär det nya avtalet att Visual Art fortsätter leverera till exempel sitt egenutvecklade CMS Signage Player samt innehållstrategi och design.

– Vi känner en oerhörd stolthet att Preem valt att fortsätta vårt samarbete. När vi får vara med hela vägen från strategi till implementation kan vi skapa en naturlig mötesplats med kundupplevelsen i fokus, säger Pontus Meijer, Chief revenue officer på Visual Art.

 

Ny layout för menyrad där Visual Art även fotograferat produkterna samt filmat innehåll. Skärmarna hanteras enkelt med Visual Art’s egna CMS Signage Player. Foto: Bengt Allebrink / Visual Art
Ny layout för menyrad där Visual Art även fotograferat produkterna samt filmat innehåll. Skärmarna hanteras enkelt med Visual Art’s egna CMS Signage Player. Foto: Bengt Allebrink, Visual Art
Ska förhöja kundupplevelsen

För Preem har Visual Art tidigare tagit fram till exempel menyradens innehåll genom rörligt material för att driva försäljning.

– Visual Art ligger i teknikens framkant med framtidssäkrade och hållbara lösningar. Vi på Preem vill ta fram smarta lösningar på dagens utmaningar för morgondagens möjligheter, säger Angelica Fagerholm, konceptansvarig butik på Preem och fortsätter:

– Vårt fortsätta samarbete ger oss möjligheten till bättre resultat och varumärkesupplevelse, samt att förhöja kundupplevelsen för våra kunder.

Läs vidare

V-Tab har gått i konkurs

Tryckerikoncernen V-Tab har gått i konkurs. 150 anställda är berörda.
FotoJet-(64)

Kan bli den största europeiska Fespa-mässan någonsin

FESPA och European Sign Expo 2024 är bara dagar bort, och mässorna förbereder sig för att visa sina senaste produkter och lösningar inom skyltning och visuell kommunikation.
European_Sign_Expo-800x532-1

Modersmålet en fördel i kampen om kunderna

Många kunder uppskattar att medarbetarna på Detalj Reklam & Tryckeri kan turkiska. Just språket kan vara en affärsmässig fördel. Samtidigt har tryckeriet nästan inga svenska kunder.
collage-linne-detalj-reklam

Anmäl dig till "Wrap & Remix by Antalis"

Antalis lanserar en helt ny tävling utöver det vanliga, med helt fantastiska priser att vinna. Bl.a en ikonisk 1965 Ford Mustang 350GT V8, HP Latex 630 Print & Cut eller VIP biljetter för Formel 1 Grand Prix i Italien. Tävlingen pågår från 1/2 till 30/6 2024.
3-main

Senaste nytt

Storformatsjätten Ackert Reklam börjar med småformat

Storformatsjätten på västkusten, Ackert Reklam, har lite i smyg börjat med småformat. Företaget vill alltid ligga i framkant oavsett om det gäller nya maskiner, automatisering och noggrannhet i både stort och smått. Omsättningen och vinsten ligger på imponerande siffror år efter år, men varför tar de inte nästa kliv?
Acker-stor

Konica Minolta lanserar ny B2 bläckstråleskrivare på Drupa

Med sina 2 400 m2 har Konica Minolta den sjunde största montern på Drupa. 150 personer kommer att ta emot besökarna. En ny B2 bläckstråleskrivare kommer att finnas i montern.
drupa24_konica

Explosivt bidrag vinner Print Power Awards

Designstudenten Isabella Wretman i Stockholm vinner årets Print Power Awards. Årets tema var yttrandefrihet och 22-åringens bidrag "Sprängkraft" föll juryn i smaken. 
isabella1

BCB Tryckeri & Media skalade ner och studsade upp

För tre år sedan stod anrika BCB Tryckeri & Media inför ett avgörande beslut – lägga ner eller anpassa kostymen. Efter att ha sålt av sina offsetpressar, dragit ner på personal och flyttat till mindre lokaler har nu verksamheten studsat uppåt med fina stabila siffror. Det gör att Varbergstryckeriet senare i år kan fira sin 120:e födelsedag.
BCB5