De förlänger avtal om skärmlösningar

Dubbelsidig skärm vid entré för att kunna anpassa budskap beroende på parametrar som t ex geografisk plats, dag samt tid på dygnet. Foto: Bengt Allebrink, Visual Art

Dubbelsidig skärm vid entré för att kunna anpassa budskap beroende på parametrar som till exempel geografisk plats, dag samt tid på dygnet. Foto: Bengt Allebrink, Visual Art

Visual Art och Preem förlänger avtal om digital skyltning i tre år. 
– Vi känner en oerhörd stolthet, säger Pontus Meijer, Chief revenue officer på Visual Art.

I tio år har Visual Art, helhetsleverantör av digitala lösningar, levererat skyltar till drivmedelsbolaget Preem. Nu står det klart att samarbetet fortsätter i tre år till.

Egenutvecklat CMS

Bland annat innebär det nya avtalet att Visual Art fortsätter leverera till exempel sitt egenutvecklade CMS Signage Player samt innehållstrategi och design.

– Vi känner en oerhörd stolthet att Preem valt att fortsätta vårt samarbete. När vi får vara med hela vägen från strategi till implementation kan vi skapa en naturlig mötesplats med kundupplevelsen i fokus, säger Pontus Meijer, Chief revenue officer på Visual Art.

 

Ny layout för menyrad där Visual Art även fotograferat produkterna samt filmat innehåll. Skärmarna hanteras enkelt med Visual Art’s egna CMS Signage Player. Foto: Bengt Allebrink / Visual Art

Ny layout för menyrad där Visual Art även fotograferat produkterna samt filmat innehåll. Skärmarna hanteras enkelt med Visual Art’s egna CMS Signage Player. Foto: Bengt Allebrink, Visual Art

Ska förhöja kundupplevelsen

För Preem har Visual Art tidigare tagit fram till exempel menyradens innehåll genom rörligt material för att driva försäljning.

– Visual Art ligger i teknikens framkant med framtidssäkrade och hållbara lösningar. Vi på Preem vill ta fram smarta lösningar på dagens utmaningar för morgondagens möjligheter, säger Angelica Fagerholm, konceptansvarig butik på Preem och fortsätter:

– Vårt fortsätta samarbete ger oss möjligheten till bättre resultat och varumärkesupplevelse, samt att förhöja kundupplevelsen för våra kunder.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Första nordiska grafiska Corona rapporten

Danska grafiska organisationen Grakom (ej att förväxla med svenska Grafkom) presenterar de första siffrorna över hur medlemmarna har drabbats av Corona. I korthet kan sägas att de tappat en tredjedel av omsättningen under andra kvartalet. Skillnaderna är dock betydande. Medan leverantörer talar om närmast stillastående maskinförsäljning och promotionföretagen haft det mycket tufft, så har etikettillverkarna […]

Publicerat av: 

Fespa flyttar till Holland

Fespamässan flyttas än en gång. Fespa har haft ett besvärligt år. Först tvingades man ställa in årets mässa i Madrid, på grund av Corona. Sedan flyttade man mässan till oktober i år, då det bedömdes att det skulle vara säkrare. Fortfarande i Madrid. Nu har ett nytt beslut fattats. Nästa Fespamässa blir 9-12 mars 2021 […]

Publicerat av: