De förlänger avtal om skärmlösningar

PUBLICERAD: 15 februari 2020
UPPDATERAD: 15 februari
Dubbelsidig skärm vid entré för att kunna anpassa budskap beroende på parametrar som t ex geografisk plats, dag samt tid på dygnet. Foto: Bengt Allebrink, Visual Art
Dubbelsidig skärm vid entré för att kunna anpassa budskap beroende på parametrar som till exempel geografisk plats, dag samt tid på dygnet. Foto: Bengt Allebrink, Visual Art

Visual Art och Preem förlänger avtal om digital skyltning i tre år. 
– Vi känner en oerhörd stolthet, säger Pontus Meijer, Chief revenue officer på Visual Art.

I tio år har Visual Art, helhetsleverantör av digitala lösningar, levererat skyltar till drivmedelsbolaget Preem. Nu står det klart att samarbetet fortsätter i tre år till.

Egenutvecklat CMS

Bland annat innebär det nya avtalet att Visual Art fortsätter leverera till exempel sitt egenutvecklade CMS Signage Player samt innehållstrategi och design.

– Vi känner en oerhörd stolthet att Preem valt att fortsätta vårt samarbete. När vi får vara med hela vägen från strategi till implementation kan vi skapa en naturlig mötesplats med kundupplevelsen i fokus, säger Pontus Meijer, Chief revenue officer på Visual Art.

 

Ny layout för menyrad där Visual Art även fotograferat produkterna samt filmat innehåll. Skärmarna hanteras enkelt med Visual Art’s egna CMS Signage Player. Foto: Bengt Allebrink / Visual Art
Ny layout för menyrad där Visual Art även fotograferat produkterna samt filmat innehåll. Skärmarna hanteras enkelt med Visual Art’s egna CMS Signage Player. Foto: Bengt Allebrink, Visual Art
Ska förhöja kundupplevelsen

För Preem har Visual Art tidigare tagit fram till exempel menyradens innehåll genom rörligt material för att driva försäljning.

– Visual Art ligger i teknikens framkant med framtidssäkrade och hållbara lösningar. Vi på Preem vill ta fram smarta lösningar på dagens utmaningar för morgondagens möjligheter, säger Angelica Fagerholm, konceptansvarig butik på Preem och fortsätter:

– Vårt fortsätta samarbete ger oss möjligheten till bättre resultat och varumärkesupplevelse, samt att förhöja kundupplevelsen för våra kunder.

Senaste nytt

Allt i en mässhall under Sign&Print Scandinavia

Boka in den 7–9 oktober 2025 i kalendern redan nu. Då är det återigen dags för den största mässan och mötesplatsen i den grafiska branschen: Sign&Print Scandinavia på Kistamässan i Stockholm.

SPS kollage
Allt i en mässhall under Sign&Print Scandinavia

SPG erövrar nytt tryckeri

40 anställda får gå när produktionen flyttas.

Screenshot
SPG erövrar nytt tryckeri

Bording gör miljonförluster

Bording har beslutat att lägga ner stora delar av sin produktion i Sverige, vilket Sign&Print tidigare rapporterat om. Nu har siffrorna för 2024 släppts och bolaget visar en förlust på nästan 4,9 miljoner kronor.

1750154275161
Bording gör miljonförluster

Nu är utomhusreklam mätbart

Inbyggda 3D-sensorer kan tillsammans med AI-analys mäta hur många som passerar både tryckt och digital utomhusreklam och hur länge de tittar.

Skärmavbild-2025-07-01-kl.-10.33.07
Nu är utomhusreklam mätbart

Läs vidare

Rullande reklamenhet uppmanar Stockholmare att skydda sig sexuellt

Print, ledskyltar, ljud och foliering på "street tv-bil".

berlingo
Rullande reklamenhet uppmanar Stockholmare att skydda sig sexuellt

Här är de nominerade till Svenska skyltpriset

Ljusreklamförbundet har presenterar de tävlande.

1723463846374
Här är de nominerade till Svenska skyltpriset

Zeta Display i jätteaffär med Arlanda Express

– Vi är oerhört stolta över att Arlanda Express har valt oss som en långsiktig affärspartner, säger Anders Olin, vd och koncernchef.

FotoJet-(97)
Zeta Display i jätteaffär med Arlanda Express

Flexa utlovar innovativa lösningar

Flexa deltar på Drupa 2024 för första gången. Det italienska företaget ska visa innovativa lösningar inom skärning, laminering och rullskärning.

Easy-plus
Flexa utlovar innovativa lösningar