OKI tar vita dagar till nätet

PUBLICERAD: 3 april 2020
UPPDATERAD: 3 april
Pernilla Verpers, marknadsansvarig i Norden för OKIs grafiska sortiment, var på plats under och visade upp möjligheterna med OKIs maskiner.
Pernilla Verpers, marknadsansvarig i Norden för OKIs grafiska sortiment, var på plats under White Amazing Event och visade upp möjligheterna med OKIs maskiner.

OKI bjuder in till fyra webbinarium i april. En fortsättning på deras White Amazing Event i mars. I fokus är möjligheterna med att trycka med vitt. 

Den 5 mars höll OKI sitt White Amazing Event tillsammans med Sigraphics. Under eventet som hade temat förpackningar och personalisering fick deltagarna fick bland annat ta del av ett minitryckeri. I centrum stod OKIs Pro95 som trycker med fem färger, CMYK plus vit, samt efterbehandling.

På detta sätt visar vi hur liten investering som faktiskt krävs för att skapa ett eget minitryckeri för att producera korta, personaliserade serier med den femte färgen vitt för att addera värde och göra applikationer som sticker ut från mängden, berättar Pernilla Verpers, marknadsansvarig i Norden för OKIs grafiska sortiment.

Bild från OKIs och Sigraphics White Amazing Event där deltagarna bland annat fick spana in Pro95. 
Bild från OKIs och Sigraphics White Amazing Event där deltagarna bland annat fick spana in Pro95.
Ställer om till webben

Enligt OKI var planen att arrangera fler liknande event, men på grund av utvecklingen av Covid-19 bjuder företaget istället in sina befintliga och kommande kunder till webbinarium. Dessa kommer hållas under fyra olika tillfällen, den 7 april, 8 april, 15 april och 16 april.

– Vi har nu snabbt ställt om och bjuder in våra befintliga och kommande kunder till OKIs White Amazing Webinar istället. Vi ses i cyberspace vid fyra olika tillfällen nu i april. Webbinaret hålls på engelska av Jari Tiihonen, Business Development Manager, Industry Print Nordic, berättar Pernilla.

Tjäna pengar på personalisering

Ämnen som kommer diskuteras är hur man kan fånga uppmärksamhet med vit tryckfärg på en växande marknad för etiketter och digitaltryckta förpackningar. Även hur man kan tjäna pengar på personalisering, etiketter utan begränsningar och hur vitt kan användas som spot color.

Läs vidare

Storformatsjätten Ackert Reklam börjar med småformat

Storformatsjätten på västkusten, Ackert Reklam, har lite i smyg börjat med småformat. Företaget vill alltid ligga i framkant oavsett om det gäller nya maskiner, automatisering och noggrannhet i både stort och smått. Omsättningen och vinsten ligger på imponerande siffror år efter år, men varför tar de inte nästa kliv?
Acker-stor

Konica Minolta lanserar ny B2 bläckstråleskrivare på Drupa

Med sina 2 400 m2 har Konica Minolta den sjunde största montern på Drupa. 150 personer kommer att ta emot besökarna. En ny B2 bläckstråleskrivare kommer att finnas i montern.
drupa24_konica

BCB Tryckeri & Media skalade ner och studsade upp

För tre år sedan stod anrika BCB Tryckeri & Media inför ett avgörande beslut – lägga ner eller anpassa kostymen. Efter att ha sålt av sina offsetpressar, dragit ner på personal och flyttat till mindre lokaler har nu verksamheten studsat uppåt med fina stabila siffror. Det gör att Varbergstryckeriet senare i år kan fira sin 120:e födelsedag.
BCB5

Landa Printing överraskade stort på Drupas presskonferens

Med överraskande försäljningssiffror och presentationen av två nya tryckmaskiner var Landa en av de stora överraskningarna på Pre-Drupa Press Briefing i Düsseldorf i slutet av mars. Sign&Print var där.
Landa_01

Senaste nytt

Storformatsjätten Ackert Reklam börjar med småformat

Storformatsjätten på västkusten, Ackert Reklam, har lite i smyg börjat med småformat. Företaget vill alltid ligga i framkant oavsett om det gäller nya maskiner, automatisering och noggrannhet i både stort och smått. Omsättningen och vinsten ligger på imponerande siffror år efter år, men varför tar de inte nästa kliv?
Acker-stor

Konica Minolta lanserar ny B2 bläckstråleskrivare på Drupa

Med sina 2 400 m2 har Konica Minolta den sjunde största montern på Drupa. 150 personer kommer att ta emot besökarna. En ny B2 bläckstråleskrivare kommer att finnas i montern.
drupa24_konica

Explosivt bidrag vinner Print Power Awards

Designstudenten Isabella Wretman i Stockholm vinner årets Print Power Awards. Årets tema var yttrandefrihet och 22-åringens bidrag "Sprängkraft" föll juryn i smaken. 
isabella1

BCB Tryckeri & Media skalade ner och studsade upp

För tre år sedan stod anrika BCB Tryckeri & Media inför ett avgörande beslut – lägga ner eller anpassa kostymen. Efter att ha sålt av sina offsetpressar, dragit ner på personal och flyttat till mindre lokaler har nu verksamheten studsat uppåt med fina stabila siffror. Det gör att Varbergstryckeriet senare i år kan fira sin 120:e födelsedag.
BCB5