OKI tar vita dagar till nätet

PUBLICERAD: 3 april 2020
UPPDATERAD: 3 april
Pernilla Verpers, marknadsansvarig i Norden för OKIs grafiska sortiment, var på plats under och visade upp möjligheterna med OKIs maskiner.
Pernilla Verpers, marknadsansvarig i Norden för OKIs grafiska sortiment, var på plats under White Amazing Event och visade upp möjligheterna med OKIs maskiner.

OKI bjuder in till fyra webbinarium i april. En fortsättning på deras White Amazing Event i mars. I fokus är möjligheterna med att trycka med vitt. 

Den 5 mars höll OKI sitt White Amazing Event tillsammans med Sigraphics. Under eventet som hade temat förpackningar och personalisering fick deltagarna fick bland annat ta del av ett minitryckeri. I centrum stod OKIs Pro95 som trycker med fem färger, CMYK plus vit, samt efterbehandling.

På detta sätt visar vi hur liten investering som faktiskt krävs för att skapa ett eget minitryckeri för att producera korta, personaliserade serier med den femte färgen vitt för att addera värde och göra applikationer som sticker ut från mängden, berättar Pernilla Verpers, marknadsansvarig i Norden för OKIs grafiska sortiment.

Bild från OKIs och Sigraphics White Amazing Event där deltagarna bland annat fick spana in Pro95. 
Bild från OKIs och Sigraphics White Amazing Event där deltagarna bland annat fick spana in Pro95.
Ställer om till webben

Enligt OKI var planen att arrangera fler liknande event, men på grund av utvecklingen av Covid-19 bjuder företaget istället in sina befintliga och kommande kunder till webbinarium. Dessa kommer hållas under fyra olika tillfällen, den 7 april, 8 april, 15 april och 16 april.

– Vi har nu snabbt ställt om och bjuder in våra befintliga och kommande kunder till OKIs White Amazing Webinar istället. Vi ses i cyberspace vid fyra olika tillfällen nu i april. Webbinaret hålls på engelska av Jari Tiihonen, Business Development Manager, Industry Print Nordic, berättar Pernilla.

Tjäna pengar på personalisering

Ämnen som kommer diskuteras är hur man kan fånga uppmärksamhet med vit tryckfärg på en växande marknad för etiketter och digitaltryckta förpackningar. Även hur man kan tjäna pengar på personalisering, etiketter utan begränsningar och hur vitt kan användas som spot color.

Läs vidare

Världspremiär för eldig efterbehandlingslösning

Heidelberg hoppas besökarna ska bli eld och lågor när de visar upp efterbehandlingslösningen Fireline för första gången tillsammans med digitalpressen Jetfire 50.

DSC_7933

Nu hoppas Roland DG göra sig hörda i high end-segmentet

Roland DG vill inta pole position med sin nya storformatsskrivare. De var budskapet när de presenterade sin nya högvolymsskrivare på Formel 1-banan i Monza i Milano. Frågan är om den nya maskinen med ett helt nytt rött bläck är en vinnare när den ska tävla med konkurrerande grafiska fortkörare.

DSC_9222

Smurfit Westrock OnWell satsar på digitaltryck

Nu stärker bolaget sin ställning på marknaden genom flytt till större lokaler samt satsning på digitaltryck.

1712844959080

De lanserar egen DTF-film

Signcore kommer med en egenutvecklad DTF-film.

Signcore 3

Senaste nytt

Etiketto Groups ägare förvärvar etikettjätte

Nu tar Etiketto Group steget in på ny marknad.

FotoJet---2025-02-04T161312.200

Canon satsar stort på Hunkeler Innovation Days

Under temat ”The Power to Move” vill Canon visa hur framgångsrika varumärken och tryckerier utnyttjar deras teknologier, tjänster och support.

canon_prostream_3000_01

Tryckeri för sedelförfalskning hittat

Det pågår just nu en större polisinsats för att finna och beslagta förfalskade pengar efter att ett tryckeri för förfalskning av euro och dollar hittats.

money-3481699_1920

Vägskäl för Blinkfyrar: Byter vd och skapar nytt bolag

Förändringar på väg hos stor vägmärkesproducent.

FotoJet---2025-02-03T143217.324