OKI tar vita dagar till nätet

Pernilla Verpers, marknadsansvarig i Norden för OKIs grafiska sortiment, var på plats under och visade upp möjligheterna med OKIs maskiner.

Pernilla Verpers, marknadsansvarig i Norden för OKIs grafiska sortiment, var på plats under White Amazing Event och visade upp möjligheterna med OKIs maskiner.

OKI bjuder in till fyra webbinarium i april. En fortsättning på deras White Amazing Event i mars. I fokus är möjligheterna med att trycka med vitt. 

Den 5 mars höll OKI sitt White Amazing Event tillsammans med Sigraphics. Under eventet som hade temat förpackningar och personalisering fick deltagarna fick bland annat ta del av ett minitryckeri. I centrum stod OKIs Pro95 som trycker med fem färger, CMYK plus vit, samt efterbehandling.

På detta sätt visar vi hur liten investering som faktiskt krävs för att skapa ett eget minitryckeri för att producera korta, personaliserade serier med den femte färgen vitt för att addera värde och göra applikationer som sticker ut från mängden, berättar Pernilla Verpers, marknadsansvarig i Norden för OKIs grafiska sortiment.

Bild från OKIs och Sigraphics White Amazing Event där deltagarna bland annat fick spana in Pro95. 

Bild från OKIs och Sigraphics White Amazing Event där deltagarna bland annat fick spana in Pro95.

Ställer om till webben

Enligt OKI var planen att arrangera fler liknande event, men på grund av utvecklingen av Covid-19 bjuder företaget istället in sina befintliga och kommande kunder till webbinarium. Dessa kommer hållas under fyra olika tillfällen, den 7 april, 8 april, 15 april och 16 april.

– Vi har nu snabbt ställt om och bjuder in våra befintliga och kommande kunder till OKIs White Amazing Webinar istället. Vi ses i cyberspace vid fyra olika tillfällen nu i april. Webbinaret hålls på engelska av Jari Tiihonen, Business Development Manager, Industry Print Nordic, berättar Pernilla.

Tjäna pengar på personalisering

Ämnen som kommer diskuteras är hur man kan fånga uppmärksamhet med vit tryckfärg på en växande marknad för etiketter och digitaltryckta förpackningar. Även hur man kan tjäna pengar på personalisering, etiketter utan begränsningar och hur vitt kan användas som spot color.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Den lilla färgen i bläcket

Föreställ dig att du har en fordonspark med tio bilar. Alla kommer från olika tillverkare och varje bil körs på sitt eget, unika bränsle. Idiotiskt skulle du säkert säga. Men vad hade du sagt om det istället handlat om utskriftssystem? Här är det nämligen bläcket som alltid ger bästa resultatet – skräddarsytt för just skrivhuvudet i kombination med det valda materialet.

Publicerat av: