De utökar tryckmöjligheter för globala kunder

Karl Fredrik Lund, vd på Brandmaster.

Karl Fredrik Lund, vd på Brandmaster.

Brandmaster och Gelato inleder ett nytt samarbete. Det innebär att Brandmasters kunder nu kan dra nytta av Gelatos nätverk av tryckerier runtom i hela världen. 

Det nya samarbetet innebär att Brandmasters plattform kopplas samman med Gelatos nätverk av lokala tryckerier runtom i hela världen. Brandmaster hanterar en rad globala företags marknadsmaterial, och i kundportföljen finns bland annat globala företag som Mercedes Benz, Helly Hansen och Circle K.

“Undersökt en längre tid”

– Att kunna utöka våra erbjudanden från att producera marknadsföringsmaterial var som helst, till att även erbjuda flexibla utskrifter är något vi har undersökt en längre tid. Att samarbeta med Gelato gör att detta blir till verklighet, säger Karl Fredrik Lund, vd på Brandmaster.

Minskade tryckvolymer

Enligt Gelato skulle det vara möjligt att minska tryckvolymen med 30 procent och de totala transporterna med 90 procent om produktionen skedde ännu mer lokalt.

– Tillsammans gör Brandmaster och Gelato varumärkeshanteringen smartare, snabbare och grönare, säger Henrik Müller-Hansen, vd och grundare av Gelato.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Den lilla färgen i bläcket

Föreställ dig att du har en fordonspark med tio bilar. Alla kommer från olika tillverkare och varje bil körs på sitt eget, unika bränsle. Idiotiskt skulle du säkert säga. Men vad hade du sagt om det istället handlat om utskriftssystem? Här är det nämligen bläcket som alltid ger bästa resultatet – skräddarsytt för just skrivhuvudet i kombination med det valda materialet.

Publicerat av: