Ricoh och Anajet blir ett

Anajet, som specialiserar sig inom textiltryck, blir nu officiellt ett med Ricoh. Målet är bland annat att reducera kostnader. 

Det var 2016 som Ricoh köpte upp Anajet, en aktör som är specialiserar sig inom att trycka direkt på plagg och sublimeringstryck. Men det är inte förrän nu, fyra år senare, som Anajet officiellt sammanförs med Ricoh.

Vill öka effektivitet

Enligt Ricoh är målet att öka effektiviteten, skapa en bättre ledning av Anajet-verksamheten, uppnå en synergi samt reducera kostnader.

Inget förändras

Sammanslagningen innebär inga förändringar vad gäller produkter, tjänster, garantier eller kontaktinformation.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


”Tonerbaserat digitaltryck har en stark position på marknaden”

Med Imagepress C10010VP introducerar Canon efterföljaren till sin Imagepress C10000VP. Den nya serien består av två modeller och enligt tillverkaren erbjuder de mer automatisering och fler alternativ i mediahanteringen. Sign&Print pratar med Mark Lawn, chef för Professional print solutions på Canon Europe, om de nya skrivarna.

Publicerat av: 

Fakta om Sign&Print Connect

Välkommen som utställare på Sign&Print Connect 9–11 februari 2021

För första gången möts vi. Alla. Oavsett var vi bor. Oavsett om vi kan resa eller inte. Under tre dagar kopplar vi upp oss. Pratar och diskuterar. Tittar på produkter. Gör affärer. Deltar i seminarier. Tittar på hur andra gör – i andra företag, i andra länder.

Som utställare kan du visa allt – även de där stora maskinerna som svårligen låter sig flyttas. Och för en gångs skull träffar du kunder från hela landet – inte med slagsida på Stockholm. Och varken

Publicerat av: