Visual Art ska stärka kommunikation hos Mathem

PUBLICERAD: 26 maj 2020
UPPDATERAD: 26 maj

Visual Art levererar digitala lösningar till Mathem, som arbetar med livsmedelsförsäljning över internet. Målet är att skapa en mer attraktiv arbetsplats och skapa tydlig intern kommunikation.

Pontus Meijer, Visual Art.
Pontus Meijer, Visual Art.

Helhetsleverantören av digital skyltning, Visual Art, ska leverera digitala kommunikationsytor till Mathems 18 500 kvadratmeter stora lager i Bromma. Här arbetar det i dag cirka 800 personer.

”Inte förvånande”

Enligt Visual Art är syftet att skapa en mer attraktiv arbetsplats och en tydlig intern kommunikation. Tillsammans med Mathem har de tagit fram anpassade mallar för skärmarna som ska ge information, inspiration, statistik och visa kalendarium.

– Intresset för digitala ytor för intern kommunikation växer snabbt och det är roligt, men inte förvånande, att Mathem är tidiga på detta. De är ett otroligt intressant företag att jobba med och vill både själva utvecklas och leda utvecklingen av e-handel för mat säger Pontus Meijer, Chief Revenue Officer på Visual Art.

Lotta Olofsson, Mathem.
Lotta Olofsson, Mathem.
Positiv respons

Lotta Olofsson, Kommunikationsansvarig på Mathem menar att skärmarna har fått mycket positiv respons från medarbetarna.

– I en organisation där de flesta inte sitter framför en dator på dagarna kan det många gånger vara en utmaning att hitta en bra kanal för att nå och engagera alla medarbetare med intern kommunikation. För oss på Mathem har skärmarna från Visual Art löst detta på ett väldigt smidigt och snyggt sätt, och vi har fått mycket positiv respons från många medarbetare som jobbar på vårt lager i Bromma.

Läs vidare

Ricoh satsar på AV-lösningar i nytt samarbete med LG

Ricoh och LG ingår ett globalt partnerskap med LG. Genom att kombinera Ricohs kommunikationstjänster med LGs displayprodukter stärker de sin kapacitet inom AV-lösningar på arbetsplatser.

LGE-picture_tcm96-86922

Epson förvärvar Fiery – accelererar digitaliseringen

Epson förvärvar amerikanska Fiery som är experter på digitala front-end-lösningar och arbetsflödeslösningar för tryckbranschen.

HeroBannerDifferenceV2_2-e1701283123527

Rullande reklamenhet uppmanar Stockholmare att skydda sig sexuellt

Print, ledskyltar, ljud och foliering på "street tv-bil".

berlingo

Här är de nominerade till Svenska skyltpriset

Ljusreklamförbundet har presenterar de tävlande.

1723463846374

Senaste nytt

VBS satsar på DTF, lasergravering och nya skärbord

Sign&Print besökte Borås för att få veta mer om iECHOs nya skärbord och upptäckte samtidigt flera andra spännande nyheter från återförsäljaren VBS.

DSC_8061

Grafiska Företagen: Generellt sett ganska dystert på marknaden

Eva Glückman, vd för Grafiska Företagen, var en av talarna när Svenska Kartongföreningen hade sitt årsmöte på Grand Hotel i Lund nyligen. Hon gav en bild av hur medlemsföretagen ser på konjunkturläget och om man har en positiv eller negativ syn på framtiden.

Evax

Ny teknik för flexibelt tryck på e-handelsförpackningar

Sealed Air har lanserat ett nytt on-demand-utskriftssystem som levererar skräddarsydda utskrifter i sent skede på sekundär- och transportförpackningar.

BeautyBoxIpack2x

Heidelberg: Nu kommer AI-revolutionen till tryckbranschen

Sign&Print på plats på "Home of Print" hos Heidelberg: ✓AI-styrda flöden tar besluten i tryckerierna från 2025 ✓Digitalpressen Jetpress 50 ✓Förpackningspressen Boardmaster

DSC_7868