Visual Art ska stärka kommunikation hos Mathem

Visual Art levererar digitala lösningar till Mathem, som arbetar med livsmedelsförsäljning över internet. Målet är att skapa en mer attraktiv arbetsplats och skapa tydlig intern kommunikation.

Pontus Meijer, Visual Art.

Pontus Meijer, Visual Art.

Helhetsleverantören av digital skyltning, Visual Art, ska leverera digitala kommunikationsytor till Mathems 18 500 kvadratmeter stora lager i Bromma. Här arbetar det i dag cirka 800 personer.

“Inte förvånande”

Enligt Visual Art är syftet att skapa en mer attraktiv arbetsplats och en tydlig intern kommunikation. Tillsammans med Mathem har de tagit fram anpassade mallar för skärmarna som ska ge information, inspiration, statistik och visa kalendarium.

– Intresset för digitala ytor för intern kommunikation växer snabbt och det är roligt, men inte förvånande, att Mathem är tidiga på detta. De är ett otroligt intressant företag att jobba med och vill både själva utvecklas och leda utvecklingen av e-handel för mat säger Pontus Meijer, Chief Revenue Officer på Visual Art.

Lotta Olofsson, Mathem.

Lotta Olofsson, Mathem.

Positiv respons

Lotta Olofsson, Kommunikationsansvarig på Mathem menar att skärmarna har fått mycket positiv respons från medarbetarna.

– I en organisation där de flesta inte sitter framför en dator på dagarna kan det många gånger vara en utmaning att hitta en bra kanal för att nå och engagera alla medarbetare med intern kommunikation. För oss på Mathem har skärmarna från Visual Art löst detta på ett väldigt smidigt och snyggt sätt, och vi har fått mycket positiv respons från många medarbetare som jobbar på vårt lager i Bromma.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *