De tvålar till med printannons

PUBLICERAD: 22 juni 2020
UPPDATERAD: 22 juni

En printannons på tvålpapper. Bemanningsföretaget Medpeople tog hjälp av byrån Art Bureau för att instruera människor att inte slarva med att tvätta händerna.

Enligt bemanningsföretaget Medpeople tvättar 97 procent sina händer på fel sätt. Det vill företaget ändra på genom att påtala vikten av att gnugga labbarna noga och ofta, vilket sajten Resumé var först med att berätta.

Med hjälp av byrån Art Bureau har Medpeople tagit fram kampanj i form av en printannons där de bidrar med instruktioner om handtvättning – och tvål. Printannonsen är tryckt på tvålpapper och det enda som behövs för att tvätta händerna med annonsen är vanligt vatten.

– Med den här annonsen ville vi göra mer än att bara informera vikten av en bra handhygien. Och då var svaret ganska givet att man skulle kunna tvätta sig med den också, säger Victor Lindkvist, art director på Le Bureau till Resumé.

 

 

 

Läs vidare

Mondi avvecklar pappersbruk efter katastrofal brand

Beslutet påverkar 300 anställda.

MondiStambo2

Antalis förvärvar Xerox pappersverksamhet i EMEA-regionen

– Det är viktigt för oss att behålla starka positioner på våra marknader och förbättra lönsamheten för vår kontorspappersverksamhet, säger Hervé Poncin, vd för Antalis.

FotoJet---2024-10-02T132714.194

Vår nya tjänst Packindx ger dig koll på prisutveckling på material

Nu lanserar AGI Media en helt ny innovativ tjänst för att ge företag chans att hålla kolla på prisutvecklingen på material.

adam-smigielski-K5mPtONmpHM-unsplashx

Antalis aviserar prishöjningar

Anledningen är ökande kostnader på råmaterial och produktionskostnader hos leverantörer.

FotoJet---2024-09-11T091420.197

Senaste nytt

InkClub-koncernen ingår partnerskap för tillväxt

Samarbetat ska stödja inkClubs tillväxt både i och utanför Norden och förenkla kundresan för koncernens olika företag.

FotoJet---2025-01-10T085922.415

Justnu köper Stockholmstryckeri

Tryckerikoncernen förvärvar verksamhet i centrala Stockholm.

Roy-Blom-och-Martin-Ghaoui

Digital tryckteknik från Xeikon ger flexibilitet hos Nordic Label

Nordic Label är en ledande tillverkare av PSA-etiketter för livsmedel och drycker på den finländska marknaden. Verksamheten bygger på en balanserad blandning av flexo- och digitaltryck.

Nordic-label

Addbrand vill växa så in i Norden: ”Vår ambition är ständig tillväxt”

De senaste åren har Addbrand gjort flera förvärv, både i Sverige och övriga Norden, och ambitionen är att växa ytterligare. Sign & Print har besökt företagets huvudkontor i Bankeryd för att höra mer om pågående satsningar och framtida tillväxtplaner.

Kartong