De tvålar till med printannons

PUBLICERAD: 22 juni 2020
UPPDATERAD: 22 juni

En printannons på tvålpapper. Bemanningsföretaget Medpeople tog hjälp av byrån Art Bureau för att instruera människor att inte slarva med att tvätta händerna.

Enligt bemanningsföretaget Medpeople tvättar 97 procent sina händer på fel sätt. Det vill företaget ändra på genom att påtala vikten av att gnugga labbarna noga och ofta, vilket sajten Resumé var först med att berätta.

Med hjälp av byrån Art Bureau har Medpeople tagit fram kampanj i form av en printannons där de bidrar med instruktioner om handtvättning – och tvål. Printannonsen är tryckt på tvålpapper och det enda som behövs för att tvätta händerna med annonsen är vanligt vatten.

– Med den här annonsen ville vi göra mer än att bara informera vikten av en bra handhygien. Och då var svaret ganska givet att man skulle kunna tvätta sig med den också, säger Victor Lindkvist, art director på Le Bureau till Resumé.

 

 

 

Läs vidare

Glassbjudning gav samtal om H-trycks behållare

H-tryck tog med sig glassmaskinen till Sign&Print-mässan till många besökares glädje. Det var så klart en bra ice breaker för att få igång samtalet med kunderna om till exempel de glassbägare de producerar för 1-3 kulor.
890D8DCE-330D-4DD5-9B69-08AA07508539_1_100_o

Gop blickar framåt med nya pappersskivor för print

Gop har tagit fram två nya pappersskivor för den grafiska industrin. Den ena passar för utomhusbruk och den andra gör sig bäst inne. GoBond Ecopaper består till 60 procent av återvunnet material medan Paperboard by Oppboga består helt av träfibrer.
Gop collage

Utlovar stabila papperspriser resten av året

Papperstillverkaren Sappi Europe meddelar att de kommer att hålla sina priser på samma nivåer under resten av 2023.
paper-gdc69834db_1920

Banbrytande trycksaker med Danish Connection

Ett återkommande och uppfriskande inslag på Sign&Print-mässorna är den glada Janne Høgshøj från Danish Connection, som tar med sig trycksaker och sätter upp utställningar avsedda att inspirera både tryckare och kreativa själar om vad som är möjligt.
DC Janne

Senaste nytt

Nya kontakter och leads resultatet av mässan

Det fanns en hel del att gå vidare med för de företag som som deltog på Sign&Print. Många av bolagen vittnade om många nya bekantskaper och leads att arbeta vidare med.
mässcollage

Glassbjudning gav samtal om H-trycks behållare

H-tryck tog med sig glassmaskinen till Sign&Print-mässan till många besökares glädje. Det var så klart en bra ice breaker för att få igång samtalet med kunderna om till exempel de glassbägare de producerar för 1-3 kulor.
890D8DCE-330D-4DD5-9B69-08AA07508539_1_100_o

Folier.se hjälper nystartade bolag komma igång med textiltryck

Folier.se säljer maskiner och material för att göra det mesta inom tryck i allmänhet och textiltryck i synnerhet. De tog bland annat med sig Secabos rulle till rulle-skärbord för DTF till Sign&Print-mässan.
DSC_4677

Så kan det smarta tryckeriet skapas

Heidelberg kom till Sign&Print Scandinavia för att mässa om "The Smart Print Shop", men även berätta om maskinnyheten Versafire LP. 
Heidelberg