De tar över MGI:s försäljning

MGI:s efterbehandlingsutrustning kommer i framtiden att börja säljas direkt via Konica Minoltas distributionsnät. Konica Minolta tar också över all kundkontakt – service, support och administration.

Koncia Minolta och den franska efterbehandlingsleverantören MGI bygger vidare på sitt samarbete. Konica Minoltas ägarandel i den franska efterbehandlingstillverkaren MGI uppgår sedan 2016 till 40,5 procent, och deras portfölj med digitalpressar med mera omfattar också MGI:s system för tryckproduktion, etikett- och förpackningstryck.

Företagen arbetar tillsammans sedan 2014, både strategiskt och finansiellt. Genom åren har MGI varit ansvarig för service och försäljning, men nu tar Konica Minolta över ansvaret för försäljning, service och support kring alla MGI:s efterbehandlingssystem.

Enligt Oliver Becker, chef för Sales Professional Printing på Konica Minolta, säger i ett pressmeddelande att förändringen blir en förenkling för alla parter och kunder – att all service och rådgivning kring produktionstryck och efterbehandling kommer från en enda källa. Enligt Becker mynnar också det närmare samarbetet ut i att MGI:s maskinsystem kommer att marknadsföras med en ny gemensam logotyp.

Publicerat av: 

Dela artikeln

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *