De tar över MGI:s försäljning

PUBLICERAD: 29 juni 2020
UPPDATERAD: 29 juni

MGI:s efterbehandlingsutrustning kommer i framtiden att börja säljas direkt via Konica Minoltas distributionsnät. Konica Minolta tar också över all kundkontakt – service, support och administration.

Koncia Minolta och den franska efterbehandlingsleverantören MGI bygger vidare på sitt samarbete. Konica Minoltas ägarandel i den franska efterbehandlingstillverkaren MGI uppgår sedan 2016 till 40,5 procent, och deras portfölj med digitalpressar med mera omfattar också MGI:s system för tryckproduktion, etikett- och förpackningstryck.

Företagen arbetar tillsammans sedan 2014, både strategiskt och finansiellt. Genom åren har MGI varit ansvarig för service och försäljning, men nu tar Konica Minolta över ansvaret för försäljning, service och support kring alla MGI:s efterbehandlingssystem.

Enligt Oliver Becker, chef för Sales Professional Printing på Konica Minolta, säger i ett pressmeddelande att förändringen blir en förenkling för alla parter och kunder – att all service och rådgivning kring produktionstryck och efterbehandling kommer från en enda källa. Enligt Becker mynnar också det närmare samarbetet ut i att MGI:s maskinsystem kommer att marknadsföras med en ny gemensam logotyp.

Läs vidare

Storformatsjätten Ackert Reklam börjar med småformat

Storformatsjätten på västkusten, Ackert Reklam, har lite i smyg börjat med småformat. Företaget vill alltid ligga i framkant oavsett om det gäller nya maskiner, automatisering och noggrannhet i både stort och smått. Omsättningen och vinsten ligger på imponerande siffror år efter år, men varför tar de inte nästa kliv?
Acker-stor

Konica Minolta lanserar ny B2 bläckstråleskrivare på Drupa

Med sina 2 400 m2 har Konica Minolta den sjunde största montern på Drupa. 150 personer kommer att ta emot besökarna. En ny B2 bläckstråleskrivare kommer att finnas i montern.
drupa24_konica

Explosivt bidrag vinner Print Power Awards

Designstudenten Isabella Wretman i Stockholm vinner årets Print Power Awards. Årets tema var yttrandefrihet och 22-åringens bidrag "Sprängkraft" föll juryn i smaken. 
isabella1

BCB Tryckeri & Media skalade ner och studsade upp

För tre år sedan stod anrika BCB Tryckeri & Media inför ett avgörande beslut – lägga ner eller anpassa kostymen. Efter att ha sålt av sina offsetpressar, dragit ner på personal och flyttat till mindre lokaler har nu verksamheten studsat uppåt med fina stabila siffror. Det gör att Varbergstryckeriet senare i år kan fira sin 120:e födelsedag.
BCB5

Senaste nytt

Storformatsjätten Ackert Reklam börjar med småformat

Storformatsjätten på västkusten, Ackert Reklam, har lite i smyg börjat med småformat. Företaget vill alltid ligga i framkant oavsett om det gäller nya maskiner, automatisering och noggrannhet i både stort och smått. Omsättningen och vinsten ligger på imponerande siffror år efter år, men varför tar de inte nästa kliv?
Acker-stor

Konica Minolta lanserar ny B2 bläckstråleskrivare på Drupa

Med sina 2 400 m2 har Konica Minolta den sjunde största montern på Drupa. 150 personer kommer att ta emot besökarna. En ny B2 bläckstråleskrivare kommer att finnas i montern.
drupa24_konica

Explosivt bidrag vinner Print Power Awards

Designstudenten Isabella Wretman i Stockholm vinner årets Print Power Awards. Årets tema var yttrandefrihet och 22-åringens bidrag "Sprängkraft" föll juryn i smaken. 
isabella1

BCB Tryckeri & Media skalade ner och studsade upp

För tre år sedan stod anrika BCB Tryckeri & Media inför ett avgörande beslut – lägga ner eller anpassa kostymen. Efter att ha sålt av sina offsetpressar, dragit ner på personal och flyttat till mindre lokaler har nu verksamheten studsat uppåt med fina stabila siffror. Det gör att Varbergstryckeriet senare i år kan fira sin 120:e födelsedag.
BCB5