Molnlösning ska fixa maskinen

Fler än 1 000 kundbesök kunde undvikas, säger Konica Minolta om sin nya molnlösning AIRe LINK som nu testats i fyra månader.
– Detta är till stor hjälp såväl för vår egen support- och servicefunktion som för våra kunders, säger Paul Lacopie, Country Manager Konica Minolta i Sverige.

Till följd av coronaviruset och de reserestriktioner som gällt under 2020 har Konica Minolta Business Solutions Europe satsat på att snabbt ta fram och testa en ny molnlösning för sina kunder. Detta för att bättre kunna hjälpa sina kunder med service och support på distans, skriver Konica Minolta i ett pressutskick.

Hjälp via kamera

Med hjälp av den nya molnlösningen AIRe LINK ska företagets kunder själva kunna identifiera och lösa problem med sina utskriftsenheter. Genom AIRe LINK kan en teknisk specialist från Konica Minolta se vad kunden gör via en kamera från kundens smartphone eller surfplatta.

Via en länk som kunden klickar på startas en session med teknikern och med hjälp av en live-pekare, likt en ritfunktion, kan teknikerna guida kunden för att lösa problemet.

Supporten kan ske via dator, surfplatta eller smartphone.

Supporten kan ske via dator, surfplatta eller smartphone.

Miljövänligt och kostnadseffektivt

Med det nya verktyget kan problem identifieras snabbare, tekniker behöver inte resa lika ofta vilket minskar koldioxidutsläpp samt att felsökning kan genomföras snabbare, menar Konica Minolta.

– Vi är verkligen glada att kunna presentera en betaversion av AIRe Link så snabbt! Inte minst med tanke på situationen kring covid-19, säger Paul Lacopie, Country Manager Konica Minolta i Sverige och fortsätter:

–  Oavsett bransch, så är detta ett verktyg som verkligen effektiviserar sättet att arbeta samtidigt som det reducerar användningen av värdefulla resurser. Detta är nog bara början på vad vi ser som ett nytt sätt att arbeta både smart och kundnära.

Öppen beta-lösning 

AIRe LINK är i nuläget en öppen betaversion som ska bli en produktionsversion 2021, skriver företaget. För att börja använda verktyget behöver kunden skapa ett användarkonto i programmet.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Djupdyk i digitaltryckt inredningsdekor – dess möjligheter och framtid

De klassiska trycksakerna, personaliserat eller producerat i små upplagor är ingen match digitaltryck. Men det finns också framtida marknader och en är inredning och utformning fysiska miljöer. Sign&Print intervjuar interiör- och dekorexperten Rachel Nunziata om vad tryckerier bör tänka på när de går in på denna marknad.

Publicerat av: 

Luleåföretag tar in kraftfull fräsning

Ett två gånger tre meter stort skärbord med en kraftfull fräs som även tar sig igenom hårdare material som plåt och plexi. Med HS Copy & Skyltfabrikens senaste investering får de allt i en maskin. Den ska ge ökad produktionshastighet och ett automatiserat flöde i efterbearbetningen av skyltar.

Publicerat av: 

Förpackningsdesign för nybörjare – och experter

När Ink n Art lanserade sin webbshop var tanken att göra det så smidigt och enkelt som möjligt för kunder att beställa. Men också att låta kreativiteten flöda. Valet föll på designmotorn Chili Publisher Online, en mjukvara som ger användare möjlighet att skapa både unika och standardiserade förpackningar, klistermärken och tackkort.

Publicerat av: 

Expohouse: ”Det mesta utgår från en fysisk miljö”

Expohouse står till tjänst där den digitala och fysiska butiken möts. De designar, producerar, bygger och genomför butiks- och kontorsomvandlingar, från ax till limpa, till flera stora globala varumärken. Att inreda och skapa upplevelser i fasta fysiska miljöer har blivit en allt större del av företagets leverans.

Publicerat av: 

Tredubblad lokalyta ska matcha snabb expansion

Nya lokaler väntar för Folier.se. Flyttlasset går från Södertälje till Vagnhärad där leverantören kommer att bre ut sig på cirka 1 000 kvadratmeter med större lageryta och ytterligare en slitteravdelning. Richard Rindelaub, försäljningsansvarig hos återförsäljaren, förklarar varför:
– Vi expanderar så snabbt och ökar försäljningen så mycket.

Publicerat av: