Kämpigt för Digaloo

Stockholmstryckeriet Digaloo digitaltryck, helägt dotterbolag till TMG-gruppen, redovisar sjunkande omsättning och rörelseresultat i senaste bokslutet.

Omsättningen stannade vid 38,5 miljoner kronor jämfört med 45, 7 miljoner för det föregående året, visar Digaloos årsredovisning för 2019. Rörelseresultatet gick back med -1,3 miljoner. Året innan var samma post 3,8 miljoner kronor. På sista raden gör tryckeriet får tryckeriet röda siffror, -95 000 kronor.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Slut med oadresserad reklam i brevlådan

Postnord avvecklar sin verksamhet för oadresserad direktreklam (ODR) som riktar sig till hushåll. Det är inte längre en lönsam affär för företaget, som pekar på en prispressad marknad och stigande papperspriser som bakgrund till beslutet. Istället ska fokus ligga på mer målgruppsanpassad adresserad reklam.

Publicerat av: 

Planprint: ”En plattform med stora möjligheter för användaren”

Fujifilm har kraftsamlat för att ta fram en helt egenutvecklad storformatsportfölj till marknaden globalt. Spandex är ensam återförsäljare av Fujifilms storformatsskrivare i Sverige och produktansvarige Tomas Källroos ser stor potential för flatbädden Acuity Prime.

Publicerat av: 

Fansen lyfter företaget till framgång

Många företag vill synas på sociala medier, men för att lyckas gäller det att ha följare som snarare är fans än bara köpare. Det säger Niklas Kjärhus som hittat en särskild nisch genom att sälja dekaler till crosscyklar, och marknadsför sig till sina drygt 100 000 följare på Instagram.

Publicerat av: