De vill fylla tomrum inom bilfoliering

PUBLICERAD: 13 augusti 2020
UPPDATERAD: 13 augusti
Markus Jonsson, vd på Wrap Your Car Sweden och Tobias Persvret, silvermedaljör i Wrapping-SM. Foto: Pressbild

Det nystartade företaget inom car wrapping, Wrap Your Car Sweden AB, sprider sig nu via ombud i hela Norrland. Målet är att bli rikstäckande så fort som möjligt, menar företagets vd Markus Jonsson.

Umeåbaserade och nystartade Wrap Your Car Sweden, WYC, har under våren expanderat via bilhandlare och bilvårdsföretag till Luleå, Piteå, Skellefteå, Umeå, Härnösand, Hudiksvall och Östersund. Bakom satsningen står Helhet Reklam och Marknadsföring AB, en strategisk designbyrå sedan 2006 som år 2018 omsatte dryga 7,8 miljoner.

Skottskyddar lacken

Verksamheten bygger på att helfoliera bilar för att skydda lacken mot stenskott samt ändra utseendet på bilen. Enligt vd:n Markus Jonsson är det en stadigt växande bransch där det i Sverige inte finns en etablerad kedja inom fordonsfoliering – än.

– Det känns otroligt roligt att vi lyckats hitta ett koncept som många vill vara en del av. Vi har fått väldigt bra feedback här i Umeå som gjorde oss säkra på att affärsidéen håller och är redo för nästa steg, säger Markus Jonsson.

WYC erbjuder i dag tre olika tjänster: Stenskottsskydd, företagsdekalering och designad helfoliering.

[metaslider id=”210394″]

Kräver mycket kunskap

Tobias Persvret, silvermedaljör i Wrapping-SM, poängterar att det krävs mycket erfarenhet och utbildning för att foliera ett fordon:

– Allt bygger på att utförandet ska resultera i att inga skarvar eller bubblor får synas. Ett väldigt utmanande och krävande hantverk där tålamod är viktigt.

Fortsätter framåt

Planen framåt är att under hösten 2021 expandera, främst kring Stockholm och Mellansverige. Målet är att bli rikstäckande så snabbt som möjligt, menar Markus Jonsson.

Läs vidare

De närmar sig 50 miljoner i omsättning – Inleder utbyggnad

Nilssons Tryckeri närmar sig drömgränsen 50 miljoner kronor i omsättning. Företaget har flyttat sitt nya varumärke Jako till Skåne och håller nu på att bygga ut lokalerna.
nilssons-1

Marabu stöttade sina leverantörer under Fespa

Marabu hade ingen egen monter på årets Fespa-mässa men fanns på plats för att bistå sina leverantörer. Sign&Print följde med Victor Bildsten, digital säljchef på Marabu Scandinavia, på en rundtur i montrarna.
Vanguard 1

Epson lanserar storformatsskrivare för fotoutskrifter

Epson lanserar en ny storformatskrivare för de professionella fotografi-, konst- och affischmarknaderna.
Epson_P20500Series

Fujifilm visar sin förstärkta B2-uppsättning på Drupa

Tillsammans med en stor del av Fujifilms omfattande sortiment kommer ett par nya B2-skrivare att visas upp i Fujifilms monter på Drupa, som inte är mindre än 2 420 m2 stor, vilket motsvarar ungefär tre handbollsplaner.
drupa24_fujifilm

Senaste nytt

De närmar sig 50 miljoner i omsättning – Inleder utbyggnad

Nilssons Tryckeri närmar sig drömgränsen 50 miljoner kronor i omsättning. Företaget har flyttat sitt nya varumärke Jako till Skåne och håller nu på att bygga ut lokalerna.
nilssons-1

Marabu stöttade sina leverantörer under Fespa

Marabu hade ingen egen monter på årets Fespa-mässa men fanns på plats för att bistå sina leverantörer. Sign&Print följde med Victor Bildsten, digital säljchef på Marabu Scandinavia, på en rundtur i montrarna.
Vanguard 1

Epson lanserar storformatsskrivare för fotoutskrifter

Epson lanserar en ny storformatskrivare för de professionella fotografi-, konst- och affischmarknaderna.
Epson_P20500Series

Fujifilm visar sin förstärkta B2-uppsättning på Drupa

Tillsammans med en stor del av Fujifilms omfattande sortiment kommer ett par nya B2-skrivare att visas upp i Fujifilms monter på Drupa, som inte är mindre än 2 420 m2 stor, vilket motsvarar ungefär tre handbollsplaner.
drupa24_fujifilm