Får beröm för transformation inom print

PUBLICERAD: 14 september 2020
UPPDATERAD: 14 november
Olaf Lorenz, Senior General Manager för Transformation Division vid Konica Minolta Business Solutions Europa. Foto: Pressbild
Olaf Lorenz, Senior General Manager för Transformation Division vid Konica Minolta Business Solutions Europa. Foto: Pressbild

Konica Minolta lyfts fram i IDC Marketscapes senaste rapport, för deras transformation inom print. Samtidigt får de beröm för att ha stöttat sina kunder i deras digitala mognad.

I sin rapport Worldwide Print Transformation 2020 Vendor Assessment, lyfter IDC Marketscape fram Konica Minolta då de utökat sin produktportfölj och sina IT-tjänster. Enligt IDC har de utvecklats inom flera digitala områden: IT-tjänster, säkerhet, Voice over IP (VoIP), outsourcing av affärsprocesser och vertikala specifika ERP och CRM-lösningar.

Varför istället för hur

I rapporten skriver IDC att Konica Minolta anser att tekniken måste vara folkcentrerad och att det är viktigt att förstå den anställdas motivation, önskemål och behov. Företaget kommer att fokusera på ”varför” vid implementering av ny teknik hos sina kunder och inte bara ”hur”.

Kräver smartare lösningar

Olaf Lorenz, Senior General Manager för Transformation Division vid Konica Minolta Business Solutions Europa, menar att företaget varit en del i världens största projekt för hemmakontor i samband med utvecklingen av viruset covid-19. Detta har enligt Lorenz betytt högre krav på en mer intelligent digital arbetsplats för deras kunder.

– Vi hjälper våra kunder att effektivt driva och kontrollera denna omvandlingsprocess genom att förenkla och utnyttja IT på deras villkor, baserat på deras specifika behov. Vi tillhandahåller verktyg och kunskap för att uppnå enklare IT, säger Olaf Lorenz.

Läs vidare

Orafol ska producera klimatskyddsfilm

Orafol har köpt en andel i den belgiska specialfilmsproducenten Group Michiels Advanced Materials (Group M.A.M.) med målet att ta över 100 procent av företaget under de kommande åren.
orafol_01 (1)

Så många fler utställare och besökare deltog på Scanpack

Norra Europas ledande förpackningsmässa lockade i år både fler besökare och utställare än senast.
IMGL5020

Logistikjätte för tryckt kampanjmaterial flyttar

Stockholmsbolaget ÅJ Distribution, en av landets ledande logistikleverantörer för marknadsmaterial, flyttar till en ny modern fastighet.
FotoJet---2024-10-30T143302.583

Ny operativ chef ska få Scandraft på banan igen

Bolaget har brottats med stora utmaningar efter sammanslagningen med Signcom och ägaren Igepa.
IMG_1619r

Senaste nytt

Lyckad norsk-svensk union

Printagon Graphics startade 2013 av några tidigare anställda vid Aller Tryck och JMS som såg en framtid för det anrika veckotidningstryckeriet och ett behov av rotationstryck i Sverige. Sedan dess har det varit både upp- och nedturer.
Printagon 3

Orafol ska producera klimatskyddsfilm

Orafol har köpt en andel i den belgiska specialfilmsproducenten Group Michiels Advanced Materials (Group M.A.M.) med målet att ta över 100 procent av företaget under de kommande åren.
orafol_01 (1)

Summa lovar ökad precision i skärningen av textil

Summa lanserar L1810 Gen 2.6 som är en laserskärare för textila applikationer. Den riktar sig till användare som har höga volymer och kräver hög precision i skärningen.
Summa 1

Så många fler utställare och besökare deltog på Scanpack

Norra Europas ledande förpackningsmässa lockade i år både fler besökare och utställare än senast.
IMGL5020