måndag 4. juli – vecka 27
Signcoms JJ Hendriks och Jonas Albinsson på 4 Sign ser möjligheter med att samarbeta.
Skyltkedjan 4Sign och återförsäljaren Signcom ska dra nytta av varandra. I höst inleder företagen ett samarbete med målsättningen att vässa sina sortiment och erbjudanden.
Leverantören till skylt- display- och storbildsbranschen, Signcom, inleder ett samarbete med skyltkedjan 4Sign. Det hela drar igång i höst. ”Målsättningen är att få ut maximal nytta av varandras långa erfarenheter och därmed optimera respektive bolags sortiment och erbjudande till absolut toppklass”, framgår i ett pressmeddelande.
Jonas Albinsson, 4Signs kedjeledare och vd:
– Det breda sortiment som Signcom kan erbjuda 4Sign-kedjan ger oss möjlighet att ytterligare vässa vårt erbjudande och stärka konkurrenskraften för framtiden.
Enligt företagen ska partnerskapet också leda till utveckling och bredare koncept, samt bidra till ett ökat fokus på miljövänliga alternativ.
JJ Hendriks, kommersiell direktör för Signcom Group. säger att samarbetet ger båda parter möjligheter till utveckling.
– Vi på Signcom får direkt återkoppling och utvärdering av funktion och användningsområden för nya produkter. 4Sign får fördel av såväl volymer som bevakning av nyheter från existerande och nya leverantörer, alla ledande inom sina respektive områden.
4Sign-kedjan är en rikstäckande skyltkedja med 17 lokala företag. Signcom ingår i Igepa Group och finns i Sverige, Norge, Finland och Danmark. De är leverantörer av maskiner, förbrukningsmaterial och tillbehör för allt inom skylt- och storbildsframställning.
Efter 17 år vid rodret lämnar Hasse Paulsson på Tryck och kommunikation i Hammarstrand (TKH) över till nya krafter. Sedan den 1 juni är Jenny Forslind ny ägare och hon hoppas kunna utveckla verksamheten med storformats- och textiltryck.
Publicerat av:Anja Degerholm | anja.degerholm@agi.se| 28. juni, 2022
Papyrus har utökat sitt papperssortiment Specials som består av en rad annorlunda papper. Alla är tillverkade av råvaror som kan få en att höja på ögonbrynen.
– Vi upplever generellt ett tydligare intresse för alternativa papper, säger Hans Ekelund, försäljningschef på Papyrus.
Claes Nordström | claes.nordstrom@agi.se| 26. juni, 2022
Summa förvärvar Valiani för att stärka sin position inom efterbehandlingsutrustning. Båda företagen fortsätter att verka under sina nuvarande företagsnamn och kommer att komplettera varandra för att erbjuda kunderna ett ännu bredare utbud av skärlösningar.
Publicerat av:Anja Degerholm | anja.degerholm@agi.se| 22. juni, 2022
Deras skyltar kan ses i världsmetropoler som Dubai, Tokyo och Miami. Men det är på hemmaplan i Ängelholm som Kelo är som starkast. Även i kristider tuffar det på som tåget för företaget som gjorde sitt bästa år någonsin mitt under brinnande pandemi.
Publicerat av:Anja Degerholm | anja.degerholm@agi.se| 16. juni, 2022
Norska Grafisk Digital i Bergen satsar på vattenbaserad arkinkjet och investerar i en Kyocera TASKalfa Pro 15000c. Den nya pressen levereras och installeras av Visutech i slutet av juni.
Publicerat av:Anja Degerholm | anja.degerholm@agi.se| 15. juni, 2022
AGI Publishing House AB | Altonagatan 5 | 211 38 Malmö | Sverige