Leverantör och skyltkedja ingår samarbete

Signcoms JJ Hendriks och Jonas Albinsson på 4 Sign ser möjligheter med att samarbeta.

Skyltkedjan 4Sign och återförsäljaren Signcom ska dra nytta av varandra. I höst inleder företagen ett samarbete med målsättningen att vässa sina sortiment och erbjudanden.

Leverantören till skylt- display- och storbildsbranschen, Signcom, inleder ett samarbete med skyltkedjan 4Sign. Det hela drar igång i höst. ”Målsättningen är att få ut maximal nytta av varandras långa erfarenheter och därmed optimera respektive bolags sortiment och erbjudande till absolut toppklass”, framgår i ett pressmeddelande.

Ska stärka sortimenten

Jonas Albinsson, 4Signs kedjeledare och vd:

– Det breda sortiment som Signcom kan erbjuda 4Sign-kedjan ger oss möjlighet att ytterligare vässa vårt erbjudande och stärka konkurrenskraften för framtiden.

Enligt företagen ska partnerskapet också leda till utveckling och bredare koncept, samt bidra till ett ökat fokus på miljövänliga alternativ.

Båda parter utvecklas

JJ Hendriks, kommersiell direktör för Signcom Group. säger att samarbetet ger båda parter möjligheter till utveckling.

– Vi på Signcom får direkt återkoppling och utvärdering av funktion och användningsområden för nya produkter. 4Sign får fördel av såväl volymer som bevakning av nyheter från existerande och nya leverantörer, alla ledande inom sina respektive områden.

Finns över hela landet

4Sign-kedjan är en rikstäckande skyltkedja med 17 lokala företag. Signcom ingår i Igepa Group och finns i  Sverige, Norge, Finland och Danmark. De är leverantörer av maskiner, förbrukningsmaterial och tillbehör för allt inom skylt- och storbildsframställning.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Fespas vd om avhoppen i pandemin: ”Övertygad att B2B-event som Fespa kan fortsätta”

Den officiella pr-kampanjen för mässan Fespa Global Print Expo 2021 har lanserats. Samtidigt ställer allt fler utställare in sitt deltagande på Drupa som kommer att äga rum bara några veckor senare. Sign&Print har frågat Fespas vd Neil Felton hur detta kommer att påverka Fespa-mässan.

Publicerat av: 

Instegsmodell för industriellt textiltryck

Med sin Monna Lisa ML-8000 riktar Epson sig främst till företag som vill ta steget in på industriellt textiltryck. Det nya bläckstrålesystemet har en utskriftsbredd på 1,8 meter, är utrustat med åtta nyutvecklade Precision Core-skrivhuvuden, och förväntas ligga på en hastighet upp till 155 kvadratmeter i timmen.

Publicerat av: