Skyltkedjan 4Sign och återförsäljaren Signcom ska dra nytta av varandra. I höst inleder företagen ett samarbete med målsättningen att vässa sina sortiment och erbjudanden.
Leverantören till skylt- display- och storbildsbranschen, Signcom, inleder ett samarbete med skyltkedjan 4Sign. Det hela drar igång i höst. ”Målsättningen är att få ut maximal nytta av varandras långa erfarenheter och därmed optimera respektive bolags sortiment och erbjudande till absolut toppklass”, framgår i ett pressmeddelande.
Ska stärka sortimenten
Jonas Albinsson, 4Signs kedjeledare och vd:
– Det breda sortiment som Signcom kan erbjuda 4Sign-kedjan ger oss möjlighet att ytterligare vässa vårt erbjudande och stärka konkurrenskraften för framtiden.
Enligt företagen ska partnerskapet också leda till utveckling och bredare koncept, samt bidra till ett ökat fokus på miljövänliga alternativ.
Båda parter utvecklas
JJ Hendriks, kommersiell direktör för Signcom Group. säger att samarbetet ger båda parter möjligheter till utveckling.
– Vi på Signcom får direkt återkoppling och utvärdering av funktion och användningsområden för nya produkter. 4Sign får fördel av såväl volymer som bevakning av nyheter från existerande och nya leverantörer, alla ledande inom sina respektive områden.
Finns över hela landet
4Sign-kedjan är en rikstäckande skyltkedja med 17 lokala företag. Signcom ingår i Igepa Group och finns i Sverige, Norge, Finland och Danmark. De är leverantörer av maskiner, förbrukningsmaterial och tillbehör för allt inom skylt- och storbildsframställning.