Leverantör och skyltkedja ingår samarbete

PUBLICERAD: 17 september 2020
UPPDATERAD: 17 september
Signcoms JJ Hendriks och Jonas Albinsson på 4 Sign ser möjligheter med att samarbeta.

Skyltkedjan 4Sign och återförsäljaren Signcom ska dra nytta av varandra. I höst inleder företagen ett samarbete med målsättningen att vässa sina sortiment och erbjudanden.

Leverantören till skylt- display- och storbildsbranschen, Signcom, inleder ett samarbete med skyltkedjan 4Sign. Det hela drar igång i höst. ”Målsättningen är att få ut maximal nytta av varandras långa erfarenheter och därmed optimera respektive bolags sortiment och erbjudande till absolut toppklass”, framgår i ett pressmeddelande.

Ska stärka sortimenten

Jonas Albinsson, 4Signs kedjeledare och vd:

– Det breda sortiment som Signcom kan erbjuda 4Sign-kedjan ger oss möjlighet att ytterligare vässa vårt erbjudande och stärka konkurrenskraften för framtiden.

Enligt företagen ska partnerskapet också leda till utveckling och bredare koncept, samt bidra till ett ökat fokus på miljövänliga alternativ.

Båda parter utvecklas

JJ Hendriks, kommersiell direktör för Signcom Group. säger att samarbetet ger båda parter möjligheter till utveckling.

– Vi på Signcom får direkt återkoppling och utvärdering av funktion och användningsområden för nya produkter. 4Sign får fördel av såväl volymer som bevakning av nyheter från existerande och nya leverantörer, alla ledande inom sina respektive områden.

Finns över hela landet

4Sign-kedjan är en rikstäckande skyltkedja med 17 lokala företag. Signcom ingår i Igepa Group och finns i  Sverige, Norge, Finland och Danmark. De är leverantörer av maskiner, förbrukningsmaterial och tillbehör för allt inom skylt- och storbildsframställning.

Senaste nytt

Allt i en mässhall under Sign&Print Scandinavia

Boka in den 7–9 oktober 2025 i kalendern redan nu. Då är det återigen dags för den största mässan och mötesplatsen i den grafiska branschen: Sign&Print Scandinavia på Kistamässan i Stockholm.

SPS kollage
Allt i en mässhall under Sign&Print Scandinavia

SPG erövrar nytt tryckeri

40 anställda får gå när produktionen flyttas.

Screenshot
SPG erövrar nytt tryckeri

Bording gör miljonförluster

Bording har beslutat att lägga ner stora delar av sin produktion i Sverige, vilket Sign&Print tidigare rapporterat om. Nu har siffrorna för 2024 släppts och bolaget visar en förlust på nästan 4,9 miljoner kronor.

1750154275161
Bording gör miljonförluster

Nu är utomhusreklam mätbart

Inbyggda 3D-sensorer kan tillsammans med AI-analys mäta hur många som passerar både tryckt och digital utomhusreklam och hur länge de tittar.

Skärmavbild-2025-07-01-kl.-10.33.07
Nu är utomhusreklam mätbart

Läs vidare

Roland DG lanserar nya VersaStudio-skrivare

Roland DG utökat sitt sortiment med en print and cut-skrivare och en ny UV-flatbädd.

FotoJet---2025-06-17T162505.542
Roland DG lanserar nya VersaStudio-skrivare

Lasergravyren plockade upp stafettpinnen

Nystartade Lasergravyren i Borås såg en öppning på marknaden när ett annat företag gick i konkurs. Idag hjälper de både lokala kunder och industriföretag runt om i Sverige med lasermärkning, gravyr, digitaltryck och transfer.

LasergravyrenDSC_0064
Lasergravyren plockade upp stafettpinnen

Spandex spänner musklerna

Framöver kommer företaget satsa hårt på att hjälpa kunderna att bredda sig mot nya områden, både vad det gäller materialval och produktion, för att stärka sin affär.

SpandexDSC_0868
Spandex spänner musklerna

Durst stärker närvaron i Norden

Durst Group tar över Molanders Sign & Display AB. Bolaget byter namn till Durst Nordic AB och har rekryterat en ny vd.

Img
Durst stärker närvaron i Norden