Fakta om Sign&Print Connect

Sign&Print Connect är en digital mötesplats den 9-11 februari 2021. Utställare presenterar sig själva och sina produkter digitalt. Besökare klickar på en säljare som står bredvid sina nyheter och visar dem via Skype, Facetime eller Whatsapp.

Utställarna gör också live demos vid bestämda tidpunkter. När du scrollar här så ser du:

a/ Layout för öppningssidan

b/ Layout för utställarsida

Sajten öppnar för utställare den 1 november och för besökare en månad senare. Besökare kan då boka upp tider med en bestämd säljare och anmäla sig till live demos.

c/ Priser och tidsschema för utställare hittar du längst ner i det här mejlet.

Vill du boka eller veta mer, kontakta vänligen

Daniel Wahlgren, daniel.wahlgren@agi.se, +46 763 178 091

Peter Ollén, po@agi.se, +46 730 298 733

 

START PAGE

 

EXHIBITOR PAGE

PRISER och DETALJER

Välkommen som utställare på Sign&Print Connect 9–11 februari 2021

För första gången möts vi. Alla. Oavsett var vi bor. Oavsett om vi kan resa eller inte. Under tre dagar kopplar vi upp oss. Pratar och diskuterar. Tittar på produkter. Gör affärer. Deltar i seminarier. Tittar på hur andra gör – i andra företag, i andra länder.

Som utställare kan du visa allt – även de där stora maskinerna som svårligen låter sig flyttas. Och för en gångs skull träffar du kunder från hela landet – inte med slagsida på Stockholm. Och varken utställare eller besökare behöver oroa sig för corona.
För vi träffas digitalt.

 

Vad är detta?

Sign&Print Connect är en digital plattform där kan man titta på produkter, delta i demovisningar och prata med säljare. Precis som på en mässa. Skillnaden är att produkterna finns uppställda hos dig, hos en kund eller i ett demorum någon annanstans i världen.

När kunden ringer upp, så står säljaren bredvid produkten och gör en demo via sin telefon. När kunden går in i ett seminarium kan de chatta, ställa frågor, be dig fördjupa eller med kameran gå närmre produkten.

Sign& Print Connect börjar marknadsföras i november. Ambitionen är att nå lika många besökare som på förra Sign&Print Scandinavia (drygt 3 000), men att mötet blir via live demovisningar, seminarier och Facetime eller Skype.

Sign& Print Connect webbsidan är byggd så att den fungerar lika bra i telefonen, surfplattan och i datorn.

Sign& Print Connect kommer att marknadsföras via Pack Sweden, Cap&Design, Sign&Print samt på Facebook och Google. Det kommer också ett särskilt mässnummer, där allt presenteras två veckor innan mässan. Alltså precis som vi skulle marknadsfört en vanlig mässa. Enda skillnaden är att produkterna inte finns samlade på ett ställe och att man träffas via nätet istället för på plats.

 

Tidsschema

1 november öppnas webbplatsen för utställare.
Under november fyller du på med produkter och tider för live visningar.

1 december kan besökare börja registrera sig och boka tid för demo.

9 december 8:30–14:00 kör vi en intern full live omgång där alla utställare uppmunt- ras att testa och klicka. Här kör du egna Live presentationer, klickar på länkar etc. och kollar så att allt fungerar.

17 december är sista dagen för att anmäla seminarier och produkter som ska synas i det tryckta mässnumret. Då är det bra om allt finns på plats i sajten.

12 januari 8:30–14:00 kör vi ännu en intern full live omgång, där även säljarna upp- manas att vara med och testa så deras Skype, Facetime eller Whatsapp fungerar när man provar att kontakta dem.

8 februari 8:30–10:00 kör vi en sista intern full live omgång bredvid riktiga maskiner, programvaror etc.

9–11 februari är det mässa varje dag mellan 8:30 och 16:00. Under de tiderna ska alla som finns registrerade i respektive monter finnas på plats och kunna nås för att de- monstrera de maskiner/program som de står som representanter för.

 

Först till kvarn

Vi tillämpar inte bokstavsordning utan lägger upp företagen i den ordningsföljd som de anmäler sig. Så ju förr vi har din bokning, ju förr syns din logga på hemsidan och din presentation i produktpresentationen.

Utställarpaket

 

Small

För dig som bara behöver prata med och visa en kund i taget.

• Företagsnamnet med på öppningssidan
• Fem produkter med bilder
• Möjlighet för kunder att boka visningstid
• Dina medarbetare presenteras med bild och kontaktuppgifter

• Kontakta en medarbetare direkt genom att klicka på Skype
• Företaget och produkterna presenteras i mässtidningen

SEK 15 000 / € 1 500

 

Small+

För dig som bara behöver prata med och visa en kund i taget – men har många produkter.

• Företagsnamnet med på öppningssidan
• 15 produkter med bilder
• Möjlighet för kunder att boka visningstid
• Dina medarbetare presenteras med bild och kontaktuppgifter

• Kontakta en medarbetare direkt genom att klicka på Skype
• Företaget och produkterna presenteras i mässtidningen
SEK 20 000 / € 2 000

 

Medium

För dig som klarar dig med två video- presentationer per dag, förutom möjlighet att demonstrera obegränsat för en kund i taget.

• Företagsnamn och logotyp med på öppningssidan

• Två Live tider varje dag i det tryckta programmet och på webben

• Tillgång till en zoomkanal under dessa tider. Under Live tiderna deltar kunder i realtid och kan ställa frågor och be om fördjupning
• 15 produkter med bilder

• Möjlighet för kunder att boka visningstid
• Dina medarbetare presenteras med bild och kontaktuppgifter
• Kontakta en medarbetare direkt genom att klicka på Skype
• Företaget och produkterna presenteras i mässtidningen

SEK 30 000 / € 3 000

 

Large

För dig som vill synas mest och har mycket att visa.

• Stor logotyp och företagsnamn på öppningssidan
• Två egna zoomkanaler för live demos där kunder deltar och kan ställa frågor i realtid. Kanalerna kan vara öppna hela tiden och presentationerna sparas i 14 dagar.
• Du får lista på vem som deltagit i respektive seminarium.
• Tio Live tider varje dag i det tryckta programmet och på webben
• 30 produkter med bilder
• Möjlighet för kunder att boka visningstid
• Dina medarbetare presenteras med bild och kontaktuppgifter
• Kontakta en medarbetare direkt genom att klicka på Skype
• Företaget och produkterna presenteras i mässtidningen
SEK 45 000 / € 4 500

 

Vad ingår?

I respektive priser ingår det Zoom som krävs, tillgång till egen sida på webbplatsen och medverkan i marknadsföringen.

Vi kommer också att hålla speciella utbildningar för sändningsansvariga. Där utbildar vi
i hur man släpper in besökare i mötet, hur man kopplar in deras mikrofoner när de vill ställa frågor och hur man kopplar bort oönskade besökare. Sändningsansvariga kommer också lära sig hur man (i paket Large) tar fram listor på vem som deltagit i seminarierna.

Det enda som tillkommer är om du själv väljer att efter testerna investera i bättre ljud- eller bildkvalitet. Ett tips här är att de flesta mobiler ger en tillräckligt bra bild men att mycket är vunnet på att köpa en mikrofon och förbättra ljudet.

 

Kontakta vänligen nedanstående för att boka plats och tider:

Peter Ollén po@agi.se
+46 (0)730 29 87 33

Daniel Wahlgren daniel.wahlgren@agi.se, +46 (0)763 17 80 91

Kontakta vänligen nedanstående för att få hjälp med teknik, hur du laddar upp material och ändrar på din webbplats: traffic@agi.se

 

Arrangör

Sign&Print Connect arrangeras av AGI Publishing House AB. I över 50 år har vi varit branschtidning i de nordiska länderna. De senaste 23 åren har vi även arrangerat Sign&Print-mässor. Nu arrangerar vi Connect för första gången.

Publicerat av: 

Dela artikeln

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Prislyft med digital förädling

Vanligt fyrfärgstryck är inte tillräckligt om du vill kräma ut mer pengar ur tryckjobbet. Enligt en undersökning är trycksaksköpare nämligen villiga att betala mellan 24 till 89 procent mer om det appliceras digital förädling. MGI och Konica Minolta har expansion i sikte för maskinserien Jetvarnish. 

Publicerat av: