Visutech träffar kunderna digitalt

Visutechs vd Jan-Olof Jungersten.

Visutech säljer HP Indigo i Sverige och hade naturligtvis hoppats på att kunna träffa kunder på Interpack och Drupa. Istället har de satsat hårt på digitala möten, allt enligt vd Jan-Olof Jungersten.

– Vi möter kunderna med digitala demos i Göteborg, Barcelona, Israel, Boston och Singapore. I Göteborg har vi HP Indigo 1200, 7900 och 6900. När det gäller de maskiner som skulle lanserats på Drupa, så ordnar vi demo på något av de andra centren.

Jan-Olof Jungersten nämner att det även går bra att komma på genomgång i företagets lokaler i Göteborg. Genom att democentret har egen ingång så träffar besökaren bara de som ska genomföra demonstrationen.

– Men vi har även investerat i ljus och ljud. Mycket går på Zoom (HP) och Teams när vi själva demonstrerar.

Runt om i världen

– Titta på Barcelona. Där är democentret och service igång, medan i stort sett övrig personal sitter hemma och arbetar. I Boston kör de på eftermiddagarna. På morgonen är Singapore inte så dumt.

De nya maskinerna 100K finns på några ställen medan V12 bara finns i Israel.

Jan-Olof Jungersten säger att det som var nytt i början av Corona, nu har blivit inarbetade rutiner ett nytt ”normal läge”. Men han saknar den sociala kontakten, det där mellan raderna.

–  Det är en bristvara när man inte träffas. Risken är att inte matten, Excel, blir med. Och de sociala nätverken blir som de blir. Jag tror på mer relationer i framtiden. Det klarar varken Facebook eller Linkedin.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Högtryck för värmemattor: Printar tusentals meter under iskalla vintrar

Elvärmeprodukter i Skellefteå är långt ifrån ett klassiskt printföretag. Ändå skriver de ut tusentals kvadratmeter tjältiningsmattor en kall vinter. En ny eko solvent-skrivare levererad av Marabu kom på plats i början av året för att göra jobbet.

Publicerat av: 

Trendspaning: Så ser framtidens bokmarknad ut

Intergrafs webbinarium “”Shaping the furture of books” hade över 200 deltagare från mer än 25 länder. De fick höra om situationen på bokmarknaden såväl som om perspektiven sett från en boktryckare respektive en förläggare i en post-pandemisk värld. Många viktiga ämnen behandlades – från vikten av automatisering, mindre upplagor och minskning av lagerhållning till hållbarhet, “djup” läsning och prenumerationslösningar.

Publicerat av: