Visutech träffar kunderna digitalt

Visutechs vd Jan-Olof Jungersten.

Visutech säljer HP Indigo i Sverige och hade naturligtvis hoppats på att kunna träffa kunder på Interpack och Drupa. Istället har de satsat hårt på digitala möten, allt enligt vd Jan-Olof Jungersten.

– Vi möter kunderna med digitala demos i Göteborg, Barcelona, Israel, Boston och Singapore. I Göteborg har vi HP Indigo 1200, 7900 och 6900. När det gäller de maskiner som skulle lanserats på Drupa, så ordnar vi demo på något av de andra centren.

Jan-Olof Jungersten nämner att det även går bra att komma på genomgång i företagets lokaler i Göteborg. Genom att democentret har egen ingång så träffar besökaren bara de som ska genomföra demonstrationen.

– Men vi har även investerat i ljus och ljud. Mycket går på Zoom (HP) och Teams när vi själva demonstrerar.

Runt om i världen

– Titta på Barcelona. Där är democentret och service igång, medan i stort sett övrig personal sitter hemma och arbetar. I Boston kör de på eftermiddagarna. På morgonen är Singapore inte så dumt.

De nya maskinerna 100K finns på några ställen medan V12 bara finns i Israel.

Jan-Olof Jungersten säger att det som var nytt i början av Corona, nu har blivit inarbetade rutiner ett nytt ”normal läge”. Men han saknar den sociala kontakten, det där mellan raderna.

–  Det är en bristvara när man inte träffas. Risken är att inte matten, Excel, blir med. Och de sociala nätverken blir som de blir. Jag tror på mer relationer i framtiden. Det klarar varken Facebook eller Linkedin.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Fespas vd om avhoppen i pandemin: ”Övertygad att B2B-event som Fespa kan fortsätta”

Den officiella pr-kampanjen för mässan Fespa Global Print Expo 2021 har lanserats. Samtidigt ställer allt fler utställare in sitt deltagande på Drupa som kommer att äga rum bara några veckor senare. Sign&Print har frågat Fespas vd Neil Felton hur detta kommer att påverka Fespa-mässan.

Publicerat av: 

Instegsmodell för industriellt textiltryck

Med sin Monna Lisa ML-8000 riktar Epson sig främst till företag som vill ta steget in på industriellt textiltryck. Det nya bläckstrålesystemet har en utskriftsbredd på 1,8 meter, är utrustat med åtta nyutvecklade Precision Core-skrivhuvuden, och förväntas ligga på en hastighet upp till 155 kvadratmeter i timmen.

Publicerat av: