Tungt år för skyltföretag

Focus Neo backade med tio procent i omsättningen, visar årsredovisningen för 2019.

Focus Neo, leverantör av skyltning och visuell kommunikation, kommenterar i sitt bokslut verksamhetsåret 2019 som ett tufft år. Orderingången fram till augusti var relativt svag, mot slutet återhämtade sig försäljningen starkt, dock inte tillräckligt för att årets resultat skulle gå att rädda.

Focus Neos försäljningen minskar med tio procent till 106,8 miljoner kronor, jämfört med 2018. Rörelseresultatet går från plus till minus, från drygt 1,7 miljoner kronor till -8,1 miljoner. Även årets resultat efter skatt visar rött, närmare -3,8 miljoner kronor.

 

 

Tags: ,
Publicerat av: 

Dela artikeln

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Konica Minolta ska visa bredd

Nya maskiner, mjukvaror och efterbehandlingslösningar. Det blir den röda tråden när Konica Minolta laddar inför Sign&Print Connect:
– Vi kommer fortsätta med det vi gjorde på förra Sign&Print Scandinavia där vi slog på stora trumman – att vi är så mycket mer, säger affärsområdeschef Roy Spennare.

Publicerat av: 

Tryckt elektronik på frammarsch

Tryckeribranschen kan göra mer än kommersiella jobb, förpackningar eller affischer i storformat. Tryckt elektronik är en miljardindustri och blir alltmer i fokus, särskilt tryckta och flexibla sensorer. Sign&Print frågar Matthew Dyson, teknikanalytiker på ID Tech Ex, om vilka tryckeriföretag som skulle kunna dra nytta av denna utveckling, och vilken kunskap som krävs.

Publicerat av: