Tungt år för skyltföretag

Focus Neo backade med tio procent i omsättningen, visar årsredovisningen för 2019.

Focus Neo, leverantör av skyltning och visuell kommunikation, kommenterar i sitt bokslut verksamhetsåret 2019 som ett tufft år. Orderingången fram till augusti var relativt svag, mot slutet återhämtade sig försäljningen starkt, dock inte tillräckligt för att årets resultat skulle gå att rädda.

Focus Neos försäljningen minskar med tio procent till 106,8 miljoner kronor, jämfört med 2018. Rörelseresultatet går från plus till minus, från drygt 1,7 miljoner kronor till -8,1 miljoner. Även årets resultat efter skatt visar rött, närmare -3,8 miljoner kronor.

 

 

Tags: ,
Publicerat av: 

Dela artikeln

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Fespas vd om avhoppen i pandemin: ”Övertygad att B2B-event som Fespa kan fortsätta”

Den officiella pr-kampanjen för mässan Fespa Global Print Expo 2021 har lanserats. Samtidigt ställer allt fler utställare in sitt deltagande på Drupa som kommer att äga rum bara några veckor senare. Sign&Print har frågat Fespas vd Neil Felton hur detta kommer att påverka Fespa-mässan.

Publicerat av: 

Instegsmodell för industriellt textiltryck

Med sin Monna Lisa ML-8000 riktar Epson sig främst till företag som vill ta steget in på industriellt textiltryck. Det nya bläckstrålesystemet har en utskriftsbredd på 1,8 meter, är utrustat med åtta nyutvecklade Precision Core-skrivhuvuden, och förväntas ligga på en hastighet upp till 155 kvadratmeter i timmen.

Publicerat av: