Tungt år för skyltföretag

Focus Neo backade med tio procent i omsättningen, visar årsredovisningen för 2019.

Focus Neo, leverantör av skyltning och visuell kommunikation, kommenterar i sitt bokslut verksamhetsåret 2019 som ett tufft år. Orderingången fram till augusti var relativt svag, mot slutet återhämtade sig försäljningen starkt, dock inte tillräckligt för att årets resultat skulle gå att rädda.

Focus Neos försäljningen minskar med tio procent till 106,8 miljoner kronor, jämfört med 2018. Rörelseresultatet går från plus till minus, från drygt 1,7 miljoner kronor till -8,1 miljoner. Även årets resultat efter skatt visar rött, närmare -3,8 miljoner kronor.

 

 

Tags: ,
Publicerat av: 

Dela artikeln

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Udda fågel i tryckeribranschen: ”Vi gillar problemlösning”

Hos Passet Screen sköter Bengt Pettersson det analoga trycket och sonen Anders kör digital storformat. Deras två avdelningar bidrar till synergieffekter och specialtryck dem emellan. Plantrycket växer och har svängt mer åt att trycka förpackningslådor till e-handeln, men på senare år har digitaltrycket seglat upp försäljningsmässigt hack i häl.

Publicerat av: 

Plastexperten: Tunt underlag för gröna påståenden

Emma Strömberg är plastexpert på oberoende forskningsinstitutet IVL Svenska miljöinstitutet AB och docent i polymera material. Hon har tittat på om det gjorts någon specifik forskning på pvc-vinyler eller pvc-fria alternativ, men det visar sig att det är knapert med forskningsrapporter om detta.

Publicerat av: