Skyltstället har haft ett bra verksamhetsår trots coronapandemin. En anledning tros vara ett bra kundsegment, menar koncernchefen Samuel Eriksson. Framåt är planen ett ägarbyte.
Hur har verksamhetsåret 2020 sett ut?
– Ser vi på året utifrån att det har varit corona, så tycker vi ändå att det har gått bra. Vi har ökat med 16 procent i den totala kedjan.
Ser ni något område som har ökat respektive minskat?
– Tydligt på mässidan är att det har minskat i försäljning. Samtidigt har det benet inte varit ett speciellt stort ben sedan innan hos oss. Effekten av att vi jobbar lokalt med våra 30 kontor runtom i landet gör att våra kunder i benämningen är relativt små, vilket gör att de kanske inte har påverkats lika mycket som de större industritryckerierna. Så vårt kundsegment har varit bra genom det här.
Vad är planen för det kommande året?
– Det sker ett ägarskifte i bolaget nu vid årsskiftet. Så det kommer in en ny ledning, ny styrelse och ny vd. Så det händer mycket i Skyltställets organisation just nu. Jag som grundare har haft ett mål att göra resan till 2021, så nu känns det rätt för mig att kliva av. De nya ägarna vill växla upp ytterligare och ser stor potential i företaget.