Skyltstället förbereder för ägarbyte

Samuel Eriksson, koncernchef för Skyltstället. Foto: Skyltstället

Samuel Eriksson, koncernchef för Skyltstället. Foto: Skyltstället

Skyltstället har haft ett bra verksamhetsår trots coronapandemin. En anledning tros vara ett bra kundsegment, menar koncernchefen Samuel Eriksson. Framåt är planen ett ägarbyte. 

Hur har verksamhetsåret 2020 sett ut?

– Ser vi på året utifrån att det har varit corona, så tycker vi ändå att det har gått bra. Vi har ökat med 16 procent i den totala kedjan.

Ser ni något område som har ökat respektive minskat?

– Tydligt på mässidan är att det har minskat i försäljning. Samtidigt har det benet inte varit ett speciellt stort ben sedan innan hos oss. Effekten av att vi jobbar lokalt med våra 30 kontor runtom i landet gör att våra kunder i benämningen är relativt små, vilket gör att de kanske inte har påverkats lika mycket som de större industritryckerierna. Så vårt kundsegment har varit bra genom det här.

Vad är planen för det kommande året?

– Det sker ett ägarskifte i bolaget nu vid årsskiftet. Så det kommer in en ny ledning, ny styrelse och ny vd. Så det händer mycket i Skyltställets organisation just nu. Jag som grundare har haft ett mål att göra resan till 2021, så nu känns det rätt för mig att kliva av. De nya ägarna vill växla upp ytterligare och ser stor potential i företaget.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Bokens förvandling genom hållbar innovation

Hållbarhet blir allt viktigare för alla aktörer i bokbranschen. Med det ökade fokuset på hållbarhet handlar årets Canon Future Book Forum den 2 december om att främja hållbar innovation i alla delar av förlagsbranschen – från hur böcker produceras, distribueras och är tillgängliga, till deras avtryck i vår vardag.

Publicerat av: 

Från glada gubbar till e-handel

System för att på riktigt kunna e-handla med trycksaker. Och då även komplexa former av förpackning. Det är vad det tyska företaget Cloudlab ägnar sig år. Detta snabbt växande företag – från 50 anställda i våras till 75 nu – används av de tyska nättryckerierna, samt tryckerier runt om i världen och sedan en tid tillbaka också på flera platser i Skandinavien.

Publicerat av: 

De demonstrerar komplett förpackningsflöde

Etiketter och förpackningar är två tillväxtområden inom den grafiska branschen. Konica Minolta har sammanställt några förslag på hur tryckerier kan ta del av den positiva utvecklingen, inte bara med en digital etikettskrivare, utan en komplett lösning för att producera etiketter och förpackningar i korta serier.

Publicerat av: 

Ny studie: Så upplever företag hållbarhetsarbetet

56 procent av tillfrågade europeiska företag upplever det som kämpigt att göra gröna investeringar eftersom andra affärsproblem ses som mer krävande. Och bara en tredjedel av företagens chefer ser den digitala transformationen som en möjliggörare för mer hållbara affärsmetoder. Det framgår i en ny Ricoh-studie.

Publicerat av: 

Canon sätter standard för CAD-utskrifter

Canons nya storformatsskrivare för CAD-ritningar och affischutskrifter i färg täpper till luckan tillverkaren haft när det gäller att nå kunder i låg- och mellansegmentet.
– Man har tagit de bästa bitarna från Canons produktionsperspektiv och gjort det i en ny smidig kompakt lösning. Den här kommer vi definitivt se mer av på marknaden i sitt segment, säger Matteus Celinski, Sverigechef hos Canon.

Publicerat av: