Så skyddar du bilen med Hexis

PUBLICERAD: 1 december 2020
UPPDATERAD: 1 december
Ola Gustafsson och Christian Lauritsen hos Hexis Graphics i Landskrona delar med sig av sina applicerings- och monteringskunskaper. Foto: Claes Nordström

I en videointervju demonstrerar och monterar Hexis utbildare, Ola Gustafsson och Christian Lauritsen, den senaste generationens skyddsfilm i Bodyfence-sortimentet. Den transparenta och självläkande filmen skyddar fordon mot repor och stenskott.

Bodyfence X är Hexis Graphics senaste egenutvecklade skyddsfilm mot stenskott. Syftet med den transparenta filmen är att skydda fordon mot repor, nötning och uv-strålar.

Lagning med värme

Filmen är självläkande, det vill säga att repor lagar sig själva med hjälp av värme. Den förhindrar också att smuts fastnar på lacken och underlättar på så sätt rengöringen med sin glansiga yta.

Utbildningar i wrapping

I filmen från Hexis utbildningscenter och huvudkontor i Landskrona intervjuar vi Ola Gustafsson och Christian Lauritsen. De berättar om Bodyfence X egenskaper, och ger tips och tricks på vad man bör tänka på under monteringen. Samtidigt ger de sig i kast med att applicera den på en bil. Gustafsson och Lauritsen är Hexis så kallade Hexperter och håller i företagets wrapping-utbildningar av många olika slag.

Koncept för slutkunder

Christian Lauritsen berättar även om satsningen Bodyfence corner, ett koncept som certifierade Bodyfence-kunder kan ansöka om att bli, för att få en ”hörna” i sina lokaler där väggar och golv kläs i en layout som Hexis har bestämt. En yta speciellt avsedd för montering av skyddsfilmen. Målet för Hexis är att nå ut med konceptet hos kunder i Sveriges alla städer.

Läs vidare

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

Storformatsjätten Ackert Reklam börjar med småformat

Storformatsjätten på västkusten, Ackert Reklam, har lite i smyg börjat med småformat. Företaget vill alltid ligga i framkant oavsett om det gäller nya maskiner, automatisering och noggrannhet i både stort och smått. Omsättningen och vinsten ligger på imponerande siffror år efter år, men varför tar de inte nästa kliv?
Acker-stor

Graphic Profile: ”Nu är vi med bland de större drakarna”

Graphic Profile i Motala har flyttat till större lokaler och investerat i två skärbord och en planprinter. Den kraftigt förstärkta kapaciteten gör att de kan utmana större konkurrenter om jobben.
– Zündborden är själen i verksamheten där allting passerar, säger Tom Jacobsson, vd och delägare.
GP1

Hårdvara är kärnan hos nystartade Signcore

Samma dag som Fespa öppnade gick Signcoms vd Robert Nyblom ut med att han driver vidare maskinverksamheten i ett nytt bolag. Sedan dess har bitarna fallit på plats och vägen framåt är solklar.
Signcore 3

Senaste nytt

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)