Samarbetar i kristider

Jonas Albinsson, kedjeledare och vd för 4Sign. Foto: 4Sign

Vissa företag har stått stadigt och andra inte under corona-året. Enligt Jonas Albinsson, kedjeledare för 4Sign, har nyckeln varit att hjälpa varandra. 

Hur har verksamhetsåret 2020 sett ut?

– Det har varit annorlunda så klart, som för de flesta. Men för oss generellt har vi klarat oss bra igenom. De som jobbar mycket åt skylt har inte sett någon avmattning alls. De som är mer riktade åt profilreklam och mässor har påverkats och haft en nedgång. Men inte en märkbar förändring.

Varför tror du att skyltmakarna klarat sig bra trots corona?

– Är man med i en kedja hjälper man varandra. Vi har från dag ett samlat alla, diskuterat och fördelat arbete och personal och på så sätt hjälpt varandra. De kunder som har bestämt sig för ett större skyltkoncept, eller för en omprofilering, ser vi ingen minskning på.

Hur ser planerna ut framåt?

– Med en andra våg av corona kommer vi nog att se att det hänger med oss ganska länge, men i och med att det inte påverkar vår verksamhet så mycket så är planen att jobba vidare med den strategin som vi har satt. Vi jobbar framåt helt enkelt.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Bokens förvandling genom hållbar innovation

Hållbarhet blir allt viktigare för alla aktörer i bokbranschen. Med det ökade fokuset på hållbarhet handlar årets Canon Future Book Forum den 2 december om att främja hållbar innovation i alla delar av förlagsbranschen – från hur böcker produceras, distribueras och är tillgängliga, till deras avtryck i vår vardag.

Publicerat av: 

Från glada gubbar till e-handel

System för att på riktigt kunna e-handla med trycksaker. Och då även komplexa former av förpackning. Det är vad det tyska företaget Cloudlab ägnar sig år. Detta snabbt växande företag – från 50 anställda i våras till 75 nu – används av de tyska nättryckerierna, samt tryckerier runt om i världen och sedan en tid tillbaka också på flera platser i Skandinavien.

Publicerat av: 

De demonstrerar komplett förpackningsflöde

Etiketter och förpackningar är två tillväxtområden inom den grafiska branschen. Konica Minolta har sammanställt några förslag på hur tryckerier kan ta del av den positiva utvecklingen, inte bara med en digital etikettskrivare, utan en komplett lösning för att producera etiketter och förpackningar i korta serier.

Publicerat av: 

Ny studie: Så upplever företag hållbarhetsarbetet

56 procent av tillfrågade europeiska företag upplever det som kämpigt att göra gröna investeringar eftersom andra affärsproblem ses som mer krävande. Och bara en tredjedel av företagens chefer ser den digitala transformationen som en möjliggörare för mer hållbara affärsmetoder. Det framgår i en ny Ricoh-studie.

Publicerat av: 

Canon sätter standard för CAD-utskrifter

Canons nya storformatsskrivare för CAD-ritningar och affischutskrifter i färg täpper till luckan tillverkaren haft när det gäller att nå kunder i låg- och mellansegmentet.
– Man har tagit de bästa bitarna från Canons produktionsperspektiv och gjort det i en ny smidig kompakt lösning. Den här kommer vi definitivt se mer av på marknaden i sitt segment, säger Matteus Celinski, Sverigechef hos Canon.

Publicerat av: