Vissa företag har stått stadigt och andra inte under corona-året. Enligt Jonas Albinsson, kedjeledare för 4Sign, har nyckeln varit att hjälpa varandra.
Hur har verksamhetsåret 2020 sett ut?
– Det har varit annorlunda så klart, som för de flesta. Men för oss generellt har vi klarat oss bra igenom. De som jobbar mycket åt skylt har inte sett någon avmattning alls. De som är mer riktade åt profilreklam och mässor har påverkats och haft en nedgång. Men inte en märkbar förändring.
Varför tror du att skyltmakarna klarat sig bra trots corona?
– Är man med i en kedja hjälper man varandra. Vi har från dag ett samlat alla, diskuterat och fördelat arbete och personal och på så sätt hjälpt varandra. De kunder som har bestämt sig för ett större skyltkoncept, eller för en omprofilering, ser vi ingen minskning på.
Hur ser planerna ut framåt?
– Med en andra våg av corona kommer vi nog att se att det hänger med oss ganska länge, men i och med att det inte påverkar vår verksamhet så mycket så är planen att jobba vidare med den strategin som vi har satt. Vi jobbar framåt helt enkelt.