Samarbetar i kristider

PUBLICERAD: 7 december 2020
UPPDATERAD: 7 december
Jonas Albinsson, kedjeledare och vd för 4Sign. Foto: 4Sign

Vissa företag har stått stadigt och andra inte under corona-året. Enligt Jonas Albinsson, kedjeledare för 4Sign, har nyckeln varit att hjälpa varandra. 

Hur har verksamhetsåret 2020 sett ut?

– Det har varit annorlunda så klart, som för de flesta. Men för oss generellt har vi klarat oss bra igenom. De som jobbar mycket åt skylt har inte sett någon avmattning alls. De som är mer riktade åt profilreklam och mässor har påverkats och haft en nedgång. Men inte en märkbar förändring.

Varför tror du att skyltmakarna klarat sig bra trots corona?

– Är man med i en kedja hjälper man varandra. Vi har från dag ett samlat alla, diskuterat och fördelat arbete och personal och på så sätt hjälpt varandra. De kunder som har bestämt sig för ett större skyltkoncept, eller för en omprofilering, ser vi ingen minskning på.

Hur ser planerna ut framåt?

– Med en andra våg av corona kommer vi nog att se att det hänger med oss ganska länge, men i och med att det inte påverkar vår verksamhet så mycket så är planen att jobba vidare med den strategin som vi har satt. Vi jobbar framåt helt enkelt.

Läs vidare

Branog satsar på DTG: "Dumt om de springer till konkurrenterna"

Branog Branding satsar på profil som ett nytt ben. Tryckeriet har investerat i en DTG-maskin (direct to garment) för att trycka direkt på textil. Men lösningen fungerade inte riktigt som de tänkte på förhand. Läs mer om vad de lärt sig under resans gång.
Branog1

Canon skördar frukterna av lyckat Drupa

Canon har anordnat ”post Drupa-event” i Stockholm, Göteborg och Malmö för att ge sina kunder som inte var på plats en chans att se de viktigaste nyheterna de visade på mässan. Företaget gjorde en bra mässa men vilken maskin drog egentligen till sig mest intresse bland de svenska kunderna?
_MG_2113

Snabba beslut och starka relationer bygger Tryckcentrum

Nätverksbyggande, en gnutta tur och modet att fatta många beslut. Det är några av ingredienserna som fått Tryckcentrum i Blekinge att på bara tolv år närma sig 50 miljoner i omsättning. När Sign&Print kommer på besök pågår tryckeriets nätverksdag med 420 besökare, 173 företag och 33 utställare.
DSC_7132

Det blåser kring Canons nya tillval för flatbäddsskrivare

Kunder med nuvarande Canon Arizona 1300-serien kan uppgradera sin skrivare till den senaste FLXflow-teknikversionen, inklusive tillvalsfunktionerna Float och Instant Switch.
Arizona-1300-FLXflow_Hero1

Senaste nytt

Dina tonerkassetter från Fujifilm kan redan ha varit använda

Fujifilm har etablerat ett cirkulärt tillverkningscenter i Nederländerna för att främja resurscirkulation. Som ett första steg kommer enheten samla in och återtillverka använda tonerkassetter till nya produkter.
DSC0417

Branog satsar på DTG: "Dumt om de springer till konkurrenterna"

Branog Branding satsar på profil som ett nytt ben. Tryckeriet har investerat i en DTG-maskin (direct to garment) för att trycka direkt på textil. Men lösningen fungerade inte riktigt som de tänkte på förhand. Läs mer om vad de lärt sig under resans gång.
Branog1

Fujifilms Tommy Segelberg får nytt internationellt toppjobb

– Det är kul att Fujifilm visar att man kan växa inom bolaget, säger Tommy Segelberg till Sign&Print.
Tommy_Segelberg

Antalis förvärvar Xerox pappersverksamhet i EMEA-regionen

– Det är viktigt för oss att behålla starka positioner på våra marknader och förbättra lönsamheten för vår kontorspappersverksamhet, säger Hervé Poncin, vd för Antalis.
FotoJet---2024-10-02T132714.194