Planerar för investeringar

Patrick Nermark, vd för Screenbolaget/Realtryck. Foto: Pressbild

Tappet inom utställningsmaterial och profilkläder är ett faktum. Trots det har Screenbolaget börjat förbereda sig för framtidens investeringar, enligt vd:n Patrick Nermark. 

Hur har verksamhetsåret 2020 sett ut?

– Hittills för vår koncern Screenbolaget/Realtryck så har vi blivit mest påverkade inom två områden. Utställningsmaterial som vi säljer till event och mässor samt profilkläder och presentreklam.

Hur har försäljningen sett ut?

– Totalt sett ligger vi på drygt 75 procent av föregående år men tappet på utställningsmaterial och profilkläder och present är mycket större.

Hur ser planerna ut framåt?

– I år har vi gjort två investeringar, en ny helautomatisk symaskin till vår sömnadsavdelning samt en stor uppgradering av vårt ena Zünd-skärbord. Vi har redan genomfört en minskning av personal med sju personer mot i januari i år. Det vi följer nu är vilka beslut som regeringen kommer att ta för nästa år när det gäller stöd till näringslivet. Blir det för lite stöd eller inga alls kommer vi att finjustera vår organisation, men det blir inga stora förändringar.

– När det gäller investeringar så har vi börjat förbereda oss för att komplettera vår nuvarande Ricoh, digitala småformat, med ytterligare en ny press.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Konica Minolta ska visa bredd

Nya maskiner, mjukvaror och efterbehandlingslösningar. Det blir den röda tråden när Konica Minolta laddar inför Sign&Print Connect:
– Vi kommer fortsätta med det vi gjorde på förra Sign&Print Scandinavia där vi slog på stora trumman – att vi är så mycket mer, säger affärsområdeschef Roy Spennare.

Publicerat av: 

Tryckt elektronik på frammarsch

Tryckeribranschen kan göra mer än kommersiella jobb, förpackningar eller affischer i storformat. Tryckt elektronik är en miljardindustri och blir alltmer i fokus, särskilt tryckta och flexibla sensorer. Sign&Print frågar Matthew Dyson, teknikanalytiker på ID Tech Ex, om vilka tryckeriföretag som skulle kunna dra nytta av denna utveckling, och vilken kunskap som krävs.

Publicerat av: