De tar folier och film till mässan

Emil Gillmor, försäljningsansvarig på KA Olsson & Gems. Foto: Pressbild

Förväntningarna är höga hos KA Olsson & Gems i Mölndal inför Sign&Print Connect. Under dagarna kommer företaget att presentera film och folier från 3M och STEK.  

KA Olsson & Gems erbjuder självhäftande folier och material för den grafiska branschen, bland annat produkter som folier, tejp, lim och displaymaterial.

– Med över 30 år som distributör av 3M:s produkter så har vi den erfarenhet och kunskap som garanterar våra kunder bästa resultat och snabbaste servicen. Vi är en trygg partner med landets bredaste sortiment av 3M:s grafiska- och industriprodukter, säger Emil Gillmor, försäljningsansvarig på KA Olsson & Gems.

Stenskottsfilm får fokus

Under den digitala mässan Sign&Print Connect, 9–11 februari, kommer företaget att sätta fokus på framför allt tre produkter. En av dessa är en stenskottsfilm – STEK Paint Protection Films.

– STEK är marknadens mest kvalitetssäkra stenskottsfilm.  STEK:s unika HYDROphobe topcoating är en teknik som ger extremt hög glans, extra hållbar finish samt maximerad vattenavvisning, berättar Emil Gillmor.

STEK stenskottsfilm. Foto: Pressbild

Stenskottsfilmen finns i ett tjugotal varianter och premiumprodukten Dynoshield har tio års garanti. Enligt Emil Gillmor har produkten blivit en succé för bolaget och försäljningen går extremt bra.

Wrappingfolier från 3M

KA Olsson & Gems har inte maskiner i sitt sortiment utan har valt att fullt ut fokusera på material. Med 3M som en nära samarbetspartner sedan många år, har företaget specialiserat sig på print- och skärfolier samt wrappingfolier.

Under Sign&Print Connect kommer företaget främst sätta fokus på två produkter ur 3M:s sortimentet. Det gäller wrappingfolien 3M 2080 och inredningsfolien 3M DI-NOC.

– 3M 2080 är marknadens bästa wrappingfolie, bland annat för sin häftämnesteknologi 3M Controltac som gör att folien lätt kan omplaceras. Ytterligare fördelar med 3M 2080 är formbarheten med marknadens längsta garanti samt att folien har skyddsliner på de blanka färgerna. Allt detta bäddar för en enkel, bubbelfri och pålitlig montering.

KA Olsson & Gems är återförsäljare av 3M:s folier. Foto: Pressbild

3M DI-NOC är en folie som lämpar sig väl för inredningsarkitekter och är mycket lättmonterad tack vare Comply-kanaler i häftämnet, enligt Gillmor.

– Den är perfekt för renovering eller nytillverkning av inredning, möbler och reklam. Folien är både brandklassad och IMO-godkänd.

Höga förväntningar

Den 9–11 går den digitala mässan av stapeln och KA Olsson & Gems hoppas att de ska nå ut till flera kunder än tidigare.

– Vi är väldigt positiva och förväntningarna är höga. Intressant med ett digitalt nytänk som förhoppningsvis kommer att nå ut till fler kunder som annars inte har möjligt att besöka mässan.

På frågan om vad företaget har för planer för kommande år, 2021, svarar Emil Gillmor:

– Vi har precis lanserat vår egen e-handel. Fokus under kommande året kommer att ligga på 3M:s wrap- samt inredningsfolier. Vi kommer även fortsätta satsa hårt på stenskottsfilmer från STEK samt våra utbildningar, bland annat certifieringsutbildningarna 3M Endorsed.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Bokens förvandling genom hållbar innovation

Hållbarhet blir allt viktigare för alla aktörer i bokbranschen. Med det ökade fokuset på hållbarhet handlar årets Canon Future Book Forum den 2 december om att främja hållbar innovation i alla delar av förlagsbranschen – från hur böcker produceras, distribueras och är tillgängliga, till deras avtryck i vår vardag.

Publicerat av: 

Från glada gubbar till e-handel

System för att på riktigt kunna e-handla med trycksaker. Och då även komplexa former av förpackning. Det är vad det tyska företaget Cloudlab ägnar sig år. Detta snabbt växande företag – från 50 anställda i våras till 75 nu – används av de tyska nättryckerierna, samt tryckerier runt om i världen och sedan en tid tillbaka också på flera platser i Skandinavien.

Publicerat av: 

De demonstrerar komplett förpackningsflöde

Etiketter och förpackningar är två tillväxtområden inom den grafiska branschen. Konica Minolta har sammanställt några förslag på hur tryckerier kan ta del av den positiva utvecklingen, inte bara med en digital etikettskrivare, utan en komplett lösning för att producera etiketter och förpackningar i korta serier.

Publicerat av: 

Ny studie: Så upplever företag hållbarhetsarbetet

56 procent av tillfrågade europeiska företag upplever det som kämpigt att göra gröna investeringar eftersom andra affärsproblem ses som mer krävande. Och bara en tredjedel av företagens chefer ser den digitala transformationen som en möjliggörare för mer hållbara affärsmetoder. Det framgår i en ny Ricoh-studie.

Publicerat av: 

Canon sätter standard för CAD-utskrifter

Canons nya storformatsskrivare för CAD-ritningar och affischutskrifter i färg täpper till luckan tillverkaren haft när det gäller att nå kunder i låg- och mellansegmentet.
– Man har tagit de bästa bitarna från Canons produktionsperspektiv och gjort det i en ny smidig kompakt lösning. Den här kommer vi definitivt se mer av på marknaden i sitt segment, säger Matteus Celinski, Sverigechef hos Canon.

Publicerat av: