– Vi pratar innovativa och aktuella produkter inom storformat samt Lessebo och miljö, säger Johan Melin, försäljningschef inom affärsområdet Visuell kommunikation på Antalis.
Den grafiska leverantören Antalis kommer slipa ända in i det sista på vad de kommer att visa ur sitt sortiment, när de ställer ut på den digitala mässan Sign&Print Connect. Säkert är dock att leverantören av papper, förpackningslösningar och material för tryck kommer att fokusera på två delar – storformat och miljö.
Johan Melin är försäljningschef inom affärsområdet visuell kommunikation:
– Vi kommer att lyfta fram bland annat Coala Coversafe, Interior film, Lessebos produkter, nya printerlanseringar samt en hel del annat. Vi är dock inte riktigt färdiga med detta ännu, det beror självklart på vad som är mest aktuellt på marknaden just då, säger han och öppnar även för att visa produkter inom förpackningsområdet under de tre mässdagarna, 9-11 februari.
Vad utmärker dessa produkter?
– Coala Coversafe är en skyddsfilm som hindrar virus och bakteriespridning, vilket är oerhört aktuellt just nu. Interior film är för att på ett enkelt sätt exempelvis kunna branda om ditt kontor, din restaurang eller annat för att förhöja upplevelsen i den fysiska miljön, vilket kommer bli än viktigare för att konkurrera med digitala kanaler post-covid.
[metaslider id=”212807″]
Designpapper från det småländska pappersbruket Lessebo Paper ingår också i Antalis sortiment.
– Miljöfrågan är väldigt aktuell just nu och Lessebos har arbetat extremt mycket med utvecklingen här och har markant lägre CO2-utsläpp av alla pappersproducenter.
Vad är dina förväntningar på Connect?
– Det är en möjlighet att kommunicera med våra kunder och prospekts på en bredare front under pandemin. Förhoppningsvis frågor och diskussioner om vilka möjligheter nya produkter kan erbjuda, säger Johan Melin.