Miljö och storformat i rampljuset

PUBLICERAD: 10 januari 2021
UPPDATERAD: 10 januari
Antalis Johan Melin presenterar några av produkterna de visar upp på Connect-mässan. Fler lär tillkomma, säger han. Foto: Antalis

– Vi pratar innovativa och aktuella produkter inom storformat samt Lessebo och miljö, säger Johan Melin, försäljningschef inom affärsområdet Visuell kommunikation på Antalis.

Den grafiska leverantören Antalis kommer slipa ända in i det sista på vad de kommer att visa ur sitt sortiment, när de ställer ut på den digitala mässan Sign&Print Connect. Säkert är dock att leverantören av papper, förpackningslösningar och material för tryck kommer att fokusera på två delar – storformat och miljö.

Johan Melin är försäljningschef inom affärsområdet visuell kommunikation:

– Vi kommer att lyfta fram bland annat Coala Coversafe, Interior film, Lessebos produkter, nya printerlanseringar samt en hel del annat. Vi är dock inte riktigt färdiga med detta ännu, det beror självklart på vad som är mest aktuellt på marknaden just då, säger han och öppnar även för att visa produkter inom förpackningsområdet under de tre mässdagarna, 9-11 februari.

Vad utmärker dessa produkter?

– Coala Coversafe är en skyddsfilm som hindrar virus och bakteriespridning, vilket är oerhört aktuellt just nu. Interior film är för att på ett enkelt sätt exempelvis kunna branda om ditt kontor, din restaurang eller annat för att förhöja upplevelsen i den fysiska miljön, vilket kommer bli än viktigare för att konkurrera med digitala kanaler post-covid.

[metaslider id=”212807″]

Designpapper från det småländska pappersbruket Lessebo Paper ingår också i Antalis sortiment.

– Miljöfrågan är väldigt aktuell just nu och Lessebos har arbetat extremt mycket med utvecklingen här och har markant lägre CO2-utsläpp av alla pappersproducenter.

Vad är dina förväntningar på Connect?

– Det är en möjlighet att kommunicera med våra kunder och prospekts på en bredare front under pandemin. Förhoppningsvis frågor och diskussioner om vilka möjligheter nya produkter kan erbjuda, säger Johan Melin.

Läs vidare

PrintVis levererar omedelbara CO2-beräkningar

PrintVis, den molnbaserade plattformen för administration inom den grafiska industrin, har tillkännagett ett strategiskt partnerskap med CarbonQuota för att integrera automatiserade CO2-beräkningar i sin lösning för tryckhantering.

Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Roland DG lanserar nytt flaggskepp i storformatsserien

TrueVIS XP-640 är en 64-tums ekosolvent inkjetskrivare som, med en förskjuten skrivhuvudsdesign och finare droppstruktur, levererar både högre densitet och hastighet.

XP-640_Printer

Knivsta Tryckeri tar ny fart

Knivsta Tryckeri sökte och fann nya ben att stå på. Med nya skärbord från Jwei och hybridskrivare från Handtop har företaget breddat sig inom både storformat och arkbaserad efterbehandling och tagit hem mer produktion till sitt eget hus.

DSC_7705

Inprint e-handelssatsar från nya lokaler

Med flera nya maskiner har Inprint breddat verksamheten i sin nya fastighet. Nu tar tryckeriet steget in i e-handelsvärlden under ett separat varumärke.

Inprint_7777

Senaste nytt

InkClub-koncernen ingår partnerskap för tillväxt

Samarbetat ska stödja inkClubs tillväxt både i och utanför Norden och förenkla kundresan för koncernens olika företag.

FotoJet---2025-01-10T085922.415

Justnu köper Stockholmstryckeri

Tryckerikoncernen förvärvar verksamhet i centrala Stockholm.

Roy-Blom-och-Martin-Ghaoui

Digital tryckteknik från Xeikon ger flexibilitet hos Nordic Label

Nordic Label är en ledande tillverkare av PSA-etiketter för livsmedel och drycker på den finländska marknaden. Verksamheten bygger på en balanserad blandning av flexo- och digitaltryck.

Nordic-label

Addbrand vill växa så in i Norden: ”Vår ambition är ständig tillväxt”

De senaste åren har Addbrand gjort flera förvärv, både i Sverige och övriga Norden, och ambitionen är att växa ytterligare. Sign & Print har besökt företagets huvudkontor i Bankeryd för att höra mer om pågående satsningar och framtida tillväxtplaner.

Kartong