ACG Nyström: ”Vi vill märkas”

PUBLICERAD: 13 januari 2021
UPPDATERAD: 13 januari
ACG Nyströms Perry Sandell, försäljningsansvarig inom brodyr- och tryckförädling.

Textil förädling med brodyr och print, och en rad maskinlösningar för olika typer av märkning, är ACG Nyströms röda tråd under Connect-mässan.

ACG Nyström har sitt huvudkontor i Borås och är en leverantör inom sömnad, brodyr och print. Under mässan Sign&Print Connect kommer företaget visa sin bredd inom textil förädling med brodyr och print samt märkning med laser, termotransfer och uv-flaskprint.

– Vi vill vara med och exponera oss och våra produkter med den senaste tekniken. Vi vill märkas, säger ACG Nyströms Perry Sandell, försäljningsansvarig inom brodyr- och tryckförädling.

Brodyr med ett huvud

På brodyrsidan erbjuds enhuvudsmaskiner från den japanska tillverkaren Tajima. Den senaste maskinen TMEZ är bland annat utrustad med den nya tekniken i-TM (Intelligent Thread Management) som inte kräver någon manuell justering av trådspänningen. Brodyrmaskinen räknar även ut hur mycket tråd som går åt indviduellt för alla stygn.

Varumärket för textilprint är Brother. ACG Nyström kommer att demonstrera en flexibel textilprinter, Brother GTXpro. Den är anpassad för både liten och stor produktion och skriver ut med fem bläckfärger, CMYK plus vitt, direkt på plagg (DTG).

Textilprintern Brother GTXpro kommer att demonstreras på Sign&Print Connect, 9-11 februari.

I utställningen får besökarna också en genomgång av 3sixty. Det är en serie industriella uv-printrar som vänder sig till både till promotionbranschen och industrin. Maskinerna är utvecklade för att kunna printa på runda och koniska produkter, exempelvis flaskor.

Märkmaskin och lasergravyr

Företaget visar också det de kallar för Europas bäst säljande märkmaskin, Lighthouse, som kan skriva ut dekaler, etiketter eller skyltar. Andra produkter som visas inom märkningsområdet är lasergravyrmaskinen GCC Spirit LS samt Gantry 3d fiberlaser – en enhet som klarar utföra 3d-markeringar på upp till 40 millimeter på såväl böjda som komplexa objektytor.

ACG Nyström är vanligtvis en trogen utställare på Sign&Print Scandinavia. Perry Sandell är hoppfull när mässan denna gång under namnet Connect arrangeras digitalt, 9-11 februari.

– Det är spännande med ett nytt forum, som vi hoppas kan generera nya spännande kontakter och möten.

Läs vidare

Swissqprint visar hela produktlinjen

Mycket vatten har flutit under broarna sedan Drupa arrangerades senast för åtta år sedan. Swissqprint, som har sitt huvudkontor vid Rhens västra sida i Schweiz, kommer på årets mässa att visa de innovationer som utvecklats under de åren.
swissqprint-fespa

Plockmatic firar jämnt med all time high

I år är det 50 år sedan Plockmatic startades. Sedan dess har företag växt till en stor global spelare inom dokumenthantering med en bred produktportfölj. Sign&Print har intervjuat vd:n Jan Marstorp om den resan och vägen framåt.
Plockmatic kollage

Epson vill ändra spelreglerna för små tillverkare

Under temat 'Precision, kompakt och energibesparande' lanserar Epson sina planer för Drupa. Det finns flera spännande nyheter att se fram emot.
Epson_Drupa

Färger för screen-, digital- och tampotryck

Färgtillverkaren Marabu lyfter fram några av sina produkter för screen-, digital- och tampotryck på Drupa.
marabu2

Senaste nytt

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)