Fyra produkter för digital etikettutskrift

Anders Svensson, vd för Techprint. Foto: Privatbild

Helsingborgsbaserade Techprint sätter fokus på fyra produktkategorier under Sign&Print Connect. Genom att delta i mässan hoppas företaget att kunna ge besökaren många nya idéer och mycket kunskap. 

Techprint marknadsför och säljer produkter från tillverkare av digitala etikettskrivare. Bland annat erbjuder de reservdelar och förbrukningsmaterial för etikettskrivare, men de har även ett specialtryckeri för produktion av självhäftande etiketter på rulle.

Möjlighet till nya idéer

Enligt Techprints vd Anders Svensson är deras deltagande under Sign&Print Connect en möjlighet att ge besökaren idéer och kunskap för att utveckla sina verksamheter. Den digitala Connect-mässan pågår 9-11 februari. Besökare kan registrera sig gratis för att ta del av alla utställares seminarier och produktpresentationer under mässdagarna.

– Vi vill även i dessa tider vara med och synas i sammanhang med andra företag där mottagaren kan skanna av en hel bransch. Vi ställer normalt ut på en till två mässor per år och tyckte detta digitala alternativ lät spännande. Vårt erbjudande är att ge besökaren kunskap och idéer om hur de kan utveckla sin verksamhet, gärna med hjälp av oss såklart.

Fyra i fokus

Under den digitala mässan kommer företaget främst visa fyra olika produkter, eller produktgrupper, som de tror kommer vara extra intressanta för besökaren. Den första produkten är Trojan 4 – är en kompakt digital etikettpress för den som vill kunna erbjuda laminerade etikettlösningar. Den andra är Trojan T3OPX, ett digitalt ”overprinting system” som trycker direkt på förpackningar.

På listan finns också Trojan T2, T2C, QL850 och 120 som enligt Techprint alla är smarta digitala etikettpressar för olika behov. Företaget kommer även lyfta fram femfärgsskrivaren QL300, som ger uv-beständiga etiketter.

– Samtliga produkter erbjuder möjlighet att erbjuda digitaltryck ”on demand” på etikett eller förpackning i små serier och med variabel information.

Hoppas på många kontakter

Techprints förväntningar på den stundande digitala mässan går i positiv ton.

–  Vi hoppas att många företag ser positivt på 2021 och utvecklingen framåt och att de är intresserade av att se vad branschen erbjuder vilket förhoppningsvis ger många besökare och många nya kontakter, avslutar Anders Svensson.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Bokens förvandling genom hållbar innovation

Hållbarhet blir allt viktigare för alla aktörer i bokbranschen. Med det ökade fokuset på hållbarhet handlar årets Canon Future Book Forum den 2 december om att främja hållbar innovation i alla delar av förlagsbranschen – från hur böcker produceras, distribueras och är tillgängliga, till deras avtryck i vår vardag.

Publicerat av: 

Från glada gubbar till e-handel

System för att på riktigt kunna e-handla med trycksaker. Och då även komplexa former av förpackning. Det är vad det tyska företaget Cloudlab ägnar sig år. Detta snabbt växande företag – från 50 anställda i våras till 75 nu – används av de tyska nättryckerierna, samt tryckerier runt om i världen och sedan en tid tillbaka också på flera platser i Skandinavien.

Publicerat av: 

De demonstrerar komplett förpackningsflöde

Etiketter och förpackningar är två tillväxtområden inom den grafiska branschen. Konica Minolta har sammanställt några förslag på hur tryckerier kan ta del av den positiva utvecklingen, inte bara med en digital etikettskrivare, utan en komplett lösning för att producera etiketter och förpackningar i korta serier.

Publicerat av: 

Ny studie: Så upplever företag hållbarhetsarbetet

56 procent av tillfrågade europeiska företag upplever det som kämpigt att göra gröna investeringar eftersom andra affärsproblem ses som mer krävande. Och bara en tredjedel av företagens chefer ser den digitala transformationen som en möjliggörare för mer hållbara affärsmetoder. Det framgår i en ny Ricoh-studie.

Publicerat av: 

Canon sätter standard för CAD-utskrifter

Canons nya storformatsskrivare för CAD-ritningar och affischutskrifter i färg täpper till luckan tillverkaren haft när det gäller att nå kunder i låg- och mellansegmentet.
– Man har tagit de bästa bitarna från Canons produktionsperspektiv och gjort det i en ny smidig kompakt lösning. Den här kommer vi definitivt se mer av på marknaden i sitt segment, säger Matteus Celinski, Sverigechef hos Canon.

Publicerat av: