Helsingborgsbaserade Techprint sätter fokus på fyra produktkategorier under Sign&Print Connect. Genom att delta i mässan hoppas företaget att kunna ge besökaren många nya idéer och mycket kunskap.
Techprint marknadsför och säljer produkter från tillverkare av digitala etikettskrivare. Bland annat erbjuder de reservdelar och förbrukningsmaterial för etikettskrivare, men de har även ett specialtryckeri för produktion av självhäftande etiketter på rulle.
Möjlighet till nya idéer
Enligt Techprints vd Anders Svensson är deras deltagande under Sign&Print Connect en möjlighet att ge besökaren idéer och kunskap för att utveckla sina verksamheter. Den digitala Connect-mässan pågår 9-11 februari. Besökare kan registrera sig gratis för att ta del av alla utställares seminarier och produktpresentationer under mässdagarna.
– Vi vill även i dessa tider vara med och synas i sammanhang med andra företag där mottagaren kan skanna av en hel bransch. Vi ställer normalt ut på en till två mässor per år och tyckte detta digitala alternativ lät spännande. Vårt erbjudande är att ge besökaren kunskap och idéer om hur de kan utveckla sin verksamhet, gärna med hjälp av oss såklart.
Fyra i fokus
Under den digitala mässan kommer företaget främst visa fyra olika produkter, eller produktgrupper, som de tror kommer vara extra intressanta för besökaren. Den första produkten är Trojan 4 – är en kompakt digital etikettpress för den som vill kunna erbjuda laminerade etikettlösningar. Den andra är Trojan T3OPX, ett digitalt ”overprinting system” som trycker direkt på förpackningar.
På listan finns också Trojan T2, T2C, QL850 och 120 som enligt Techprint alla är smarta digitala etikettpressar för olika behov. Företaget kommer även lyfta fram femfärgsskrivaren QL300, som ger uv-beständiga etiketter.
– Samtliga produkter erbjuder möjlighet att erbjuda digitaltryck ”on demand” på etikett eller förpackning i små serier och med variabel information.
Hoppas på många kontakter
Techprints förväntningar på den stundande digitala mässan går i positiv ton.
– Vi hoppas att många företag ser positivt på 2021 och utvecklingen framåt och att de är intresserade av att se vad branschen erbjuder vilket förhoppningsvis ger många besökare och många nya kontakter, avslutar Anders Svensson.