Erkännande till digitalpress för stora volymer

Buyers Lab (BLI) 2021 PRO Award går till Konica Minoltas AccurioPress C14000-press. Foto: Pressbild

Konica Minoltas digitalpress AccurioPress C14000 har fått utmärkelsen Buyers Lab (BLI) 2021 PRO Award av Keypoint Intelligence.

Utmärkelsen kom i högvolymskategorin ”Outstanding High-Volume CMYK Production Device, High-Volume”. Konica Minoltas AccurioPress C14000-press ihop med EFI Fiery IC-319-controller identifierades som en banbrytare på marknaden för digital produktion.

Konica Minoltas TU-510 – inline trimmer till skärning på fyra sidor – lyftes fram lite extra i motiveringen av Keypoint Intelligence, oberoende granskare av hårdvara, programvara och tjänster. Likaså tillverkarens IQ-enhet som syftar till att minimera manuella moment för operatören med funktioner som  kvalitetssäkrar fram- och baksidespass och färgstabilitet i realtid.

– Konica Minoltas innovativa IQ-501, Intelligent Quality Care Unit, har imponerat på oss sedan lanseringen, vilket möjliggör snabb och bästa praxis för färginställningar och mediaregistrering, med inline-kontroll och justering av toleranser som kan kontrolleras av operatören, säger David Sweetnam, chef för EMEA/Asien Research & Lab Services hos Keypoint Intelligence.

Buyers Lab (BLI) 2021 PRO Award delas ut årligen till de bästa produkterna inom produktionsutskrift.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Djupdyk i digitaltryckt inredningsdekor – dess möjligheter och framtid

De klassiska trycksakerna, personaliserat eller producerat i små upplagor är ingen match digitaltryck. Men det finns också framtida marknader och en är inredning och utformning fysiska miljöer. Sign&Print intervjuar interiör- och dekorexperten Rachel Nunziata om vad tryckerier bör tänka på när de går in på denna marknad.

Publicerat av: 

Luleåföretag tar in kraftfull fräsning

Ett två gånger tre meter stort skärbord med en kraftfull fräs som även tar sig igenom hårdare material som plåt och plexi. Med HS Copy & Skyltfabrikens senaste investering får de allt i en maskin. Den ska ge ökad produktionshastighet och ett automatiserat flöde i efterbearbetningen av skyltar.

Publicerat av: 

Förpackningsdesign för nybörjare – och experter

När Ink n Art lanserade sin webbshop var tanken att göra det så smidigt och enkelt som möjligt för kunder att beställa. Men också att låta kreativiteten flöda. Valet föll på designmotorn Chili Publisher Online, en mjukvara som ger användare möjlighet att skapa både unika och standardiserade förpackningar, klistermärken och tackkort.

Publicerat av: 

Expohouse: ”Det mesta utgår från en fysisk miljö”

Expohouse står till tjänst där den digitala och fysiska butiken möts. De designar, producerar, bygger och genomför butiks- och kontorsomvandlingar, från ax till limpa, till flera stora globala varumärken. Att inreda och skapa upplevelser i fasta fysiska miljöer har blivit en allt större del av företagets leverans.

Publicerat av: 

Tredubblad lokalyta ska matcha snabb expansion

Nya lokaler väntar för Folier.se. Flyttlasset går från Södertälje till Vagnhärad där leverantören kommer att bre ut sig på cirka 1 000 kvadratmeter med större lageryta och ytterligare en slitteravdelning. Richard Rindelaub, försäljningsansvarig hos återförsäljaren, förklarar varför:
– Vi expanderar så snabbt och ökar försäljningen så mycket.

Publicerat av: