Signcom förstärker säljstyrkan

Rickard Broman har arbetat med storformatsprodukter de senaste 30 åren. Foto: Pressbild

Rickard Broman, med sin långa erfarenhet inom storformat, är Signcoms senaste rekrytering.

Den grafiska leverantören Signcom anställer Rickard Broman som ny Key account manager. Han har en bakgrund på företag som Cadorit, Paperlinx och senast Antalis. Hans fokus de senaste 30 åren har legat på  både maskiner och material, främst i södra och västra Sverige samt Värmland.

– Åren med både Mimaki och Epson som är två av de allra mest högkvalitativa varumärkena i världen, tillsammans med tillhörande material, har varit mycket givande. Det känns som en extra bra grund när jag nu tar mig an den breda produktportfölj som Signcom erbjuder, säger Rickard Broman i ett pressutskick.

Signcom-gruppens vd Robert Nyblom:

– Att få med Rickard är ett steg i vår plan där vi strategiskt bockar av en rad delmål för att gå fokuserat framåt. Vi är mycket glada att ha fått möjligheten att ha Rickard i vårt team och jag är övertygad om att han kommer att bli en stor tillgång både för våra kunder och för Signcom.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Bokens förvandling genom hållbar innovation

Hållbarhet blir allt viktigare för alla aktörer i bokbranschen. Med det ökade fokuset på hållbarhet handlar årets Canon Future Book Forum den 2 december om att främja hållbar innovation i alla delar av förlagsbranschen – från hur böcker produceras, distribueras och är tillgängliga, till deras avtryck i vår vardag.

Publicerat av: 

Från glada gubbar till e-handel

System för att på riktigt kunna e-handla med trycksaker. Och då även komplexa former av förpackning. Det är vad det tyska företaget Cloudlab ägnar sig år. Detta snabbt växande företag – från 50 anställda i våras till 75 nu – används av de tyska nättryckerierna, samt tryckerier runt om i världen och sedan en tid tillbaka också på flera platser i Skandinavien.

Publicerat av: 

De demonstrerar komplett förpackningsflöde

Etiketter och förpackningar är två tillväxtområden inom den grafiska branschen. Konica Minolta har sammanställt några förslag på hur tryckerier kan ta del av den positiva utvecklingen, inte bara med en digital etikettskrivare, utan en komplett lösning för att producera etiketter och förpackningar i korta serier.

Publicerat av: 

Ny studie: Så upplever företag hållbarhetsarbetet

56 procent av tillfrågade europeiska företag upplever det som kämpigt att göra gröna investeringar eftersom andra affärsproblem ses som mer krävande. Och bara en tredjedel av företagens chefer ser den digitala transformationen som en möjliggörare för mer hållbara affärsmetoder. Det framgår i en ny Ricoh-studie.

Publicerat av: 

Canon sätter standard för CAD-utskrifter

Canons nya storformatsskrivare för CAD-ritningar och affischutskrifter i färg täpper till luckan tillverkaren haft när det gäller att nå kunder i låg- och mellansegmentet.
– Man har tagit de bästa bitarna från Canons produktionsperspektiv och gjort det i en ny smidig kompakt lösning. Den här kommer vi definitivt se mer av på marknaden i sitt segment, säger Matteus Celinski, Sverigechef hos Canon.

Publicerat av: