
Fotbollsfans kan beställa hem Unibets affischnamn Glenn Hysén som pappfigur i fullstorlek för att få sällskap i tv-sofforna under sommarens EM-fotbollsfest. Intresset är enormt, meddelar spelbolaget som nu fått tänka om kring beställningarna.
Det är högtryck på att få hem Glenn Hysén som tryckt pappfigur i fullstorlek. Pappfigurerna släpps dagligen i ett begränsat antal under perioden 31 maj till 4 juni. Och det är rusning på att få hem Glenn i stugan. Måndagens figurer tog slut på en halvtimme och Unibet tvingades under tisdagen stänga beställningsformuläret efter 90 sekunder.
Sällskap i vardagsrummet
Bakgrunden till kampanjen att gratis kunna beställa hem pappfiguren är att Unibet och deras affischnamn Glenn Hysén vill bidra med stämning hemma i vardagsrummet eftersom pandemin gör att många får nöja sig med att bänka sig i tv-sofforna under fotbolls-EM.
Fick stänga beställningsformuläret
För att ge alla samma chans på kvarvarande figurer meddelar spelbolaget nu att cirka 200 figurer kommer att lottas ut bland de som beställer från och med nu.
– Glenns popularitet ute i stugorna känner vi väl till, men vi blev ändå tagna på sängen av det enorma intresset. Vi hann inte mer än att öppna beställningsformuläret innan beställningarna kom in i en rasande takt. Redan efter 90 sekunder tvingades vi stänga beställningen, säger Anders Falk, sponsorchef på Unibet.
Lasertryck har stått för trycket av pappfigurerna och Anders Falk säger att 500 stycken skickas ut.
Hur tänker ni framåt, kommer ni att erbjuda fler pappfigurer?
– Det får vi se. Det är EM-tider och ska hinna bli klart innan det är dags så att säga. Vi har ju förberett kampanjen och såg fram emot en viss efterfrågan. Men att det skulle vara så här mycket kunde vi inte direkt föreställa oss. Vi får ta en utvärdering under veckan och se när kampanjen summeras hur stort trycket är och om det finns finns möjlighet att addera till de här Glenn-figurerna i antal.
Fotnot: Första matchen i fotbolls-EM har avspark 11 juni. Mästerskapet avslutas med finalen 11 juli.