Högtryck på Glenn som pappfigur

Många vill ha Glenn Hysén som pappfigur inför fotbolls-EM. Foto: Pressbild

Fotbollsfans kan beställa hem Unibets affischnamn Glenn Hysén som pappfigur i fullstorlek för att få sällskap i tv-sofforna under sommarens EM-fotbollsfest. Intresset är enormt, meddelar spelbolaget som nu fått tänka om kring beställningarna.

Det är högtryck på att få hem Glenn Hysén som tryckt pappfigur i fullstorlek. Pappfigurerna släpps dagligen i ett begränsat antal under perioden 31 maj till 4 juni. Och det är rusning på att få hem Glenn i stugan. Måndagens figurer tog slut på en halvtimme och Unibet tvingades under tisdagen stänga beställningsformuläret efter 90 sekunder.

Sällskap i vardagsrummet

Bakgrunden till kampanjen att gratis kunna beställa hem pappfiguren är att Unibet och deras affischnamn Glenn Hysén vill bidra med stämning hemma i vardagsrummet eftersom pandemin gör att många får nöja sig med att bänka sig i tv-sofforna under fotbolls-EM.

Fick stänga beställningsformuläret

För att ge alla samma chans på kvarvarande figurer meddelar spelbolaget nu att cirka 200 figurer kommer att lottas ut bland de som beställer från och med nu.

– Glenns popularitet ute i stugorna känner vi väl till, men vi blev ändå tagna på sängen av det enorma intresset. Vi hann inte mer än att öppna beställningsformuläret innan beställningarna kom in i en rasande takt. Redan efter 90 sekunder tvingades vi stänga beställningen, säger Anders Falk, sponsorchef på Unibet.

Lasertryck har stått för trycket av pappfigurerna och Anders Falk säger att 500 stycken skickas ut.

Hur tänker ni framåt, kommer ni att erbjuda fler pappfigurer?

– Det får vi se. Det är EM-tider och ska hinna bli klart innan det är dags så att säga. Vi har ju förberett kampanjen och såg fram emot en viss efterfrågan. Men att det skulle vara så här mycket kunde vi inte direkt föreställa oss. Vi får ta en utvärdering under veckan och se när kampanjen summeras hur stort trycket är och om det finns finns möjlighet att addera till de här Glenn-figurerna i antal.

Fotnot: Första matchen i fotbolls-EM har avspark 11 juni. Mästerskapet avslutas med finalen 11 juli.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Djupdyk i digitaltryckt inredningsdekor – dess möjligheter och framtid

De klassiska trycksakerna, personaliserat eller producerat i små upplagor är ingen match digitaltryck. Men det finns också framtida marknader och en är inredning och utformning fysiska miljöer. Sign&Print intervjuar interiör- och dekorexperten Rachel Nunziata om vad tryckerier bör tänka på när de går in på denna marknad.

Publicerat av: 

Luleåföretag tar in kraftfull fräsning

Ett två gånger tre meter stort skärbord med en kraftfull fräs som även tar sig igenom hårdare material som plåt och plexi. Med HS Copy & Skyltfabrikens senaste investering får de allt i en maskin. Den ska ge ökad produktionshastighet och ett automatiserat flöde i efterbearbetningen av skyltar.

Publicerat av: 

Förpackningsdesign för nybörjare – och experter

När Ink n Art lanserade sin webbshop var tanken att göra det så smidigt och enkelt som möjligt för kunder att beställa. Men också att låta kreativiteten flöda. Valet föll på designmotorn Chili Publisher Online, en mjukvara som ger användare möjlighet att skapa både unika och standardiserade förpackningar, klistermärken och tackkort.

Publicerat av: 

Expohouse: ”Det mesta utgår från en fysisk miljö”

Expohouse står till tjänst där den digitala och fysiska butiken möts. De designar, producerar, bygger och genomför butiks- och kontorsomvandlingar, från ax till limpa, till flera stora globala varumärken. Att inreda och skapa upplevelser i fasta fysiska miljöer har blivit en allt större del av företagets leverans.

Publicerat av: 

Tredubblad lokalyta ska matcha snabb expansion

Nya lokaler väntar för Folier.se. Flyttlasset går från Södertälje till Vagnhärad där leverantören kommer att bre ut sig på cirka 1 000 kvadratmeter med större lageryta och ytterligare en slitteravdelning. Richard Rindelaub, försäljningsansvarig hos återförsäljaren, förklarar varför:
– Vi expanderar så snabbt och ökar försäljningen så mycket.

Publicerat av: