Ricoh adderar guld och silver

Ricoh släpper tonernyheterna guld och silver. På bilden visar vänstra halvan enbart silver och till höger ses CMYK plus silver. Foto: Pressbild

Ricoh hörsammar kundernas efterfrågan och adderar toner med guld och silver till Ricoh Pro C7200X-maskinerna. Användarna får därmed totalt elva färgkombinationer att välja på för att ge en lyxigare känsla till allt från kataloger och broschyrer till affischer och förpackningar.

De nya färgerna släpps i juli och ger användare utökade tryckmöjligheter i sina Ricoh Pro C7200X-pressar. Guld- och silvertonern har utvecklats för den femte färgstationen i den digitala produktionsskrivaren för att ge ytterligare mervärde till kunderna och en exklusivare visuell upplevelse av utskrifterna. De nya tonerna blir möjliga att använda på nya och befintliga Ricoh Pro C7200X-maskiner.

Ricohs Karl Elias.

Får elva färger

De nya tonerna kan användas i både nya och befintliga Pro C7200X-maskiner och kunderna kommer nu kunna välja på totalt elva olika färgkombinationer. Färgerna är Magenta, Cyan, Yellow, Black, Clear, White, Neon yellow, Neon pink, Invisible red, Silver och GOLD.

Från offset till digitalt

De extra färgerna kan komma till användning för de flesta applikationer – allt från kataloger, affischer, flygblad, direktreklam och broschyrer till visitkort, inbjudningar och förpackningar. Enligt tillverkaren bidrar tonertilläggen också till att fler kortare offsetjobb kan köras digitalt.

Karl Elias hos Ricoh ger ett gott betyg till de tryckprover han har sett som smyckats med guld och silver.

– Det ser väldigt bra ut och vi kommer snart kunna visa våra kunder det här i vårt nya demorum i Solna.

 

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Djupdyk i digitaltryckt inredningsdekor – dess möjligheter och framtid

De klassiska trycksakerna, personaliserat eller producerat i små upplagor är ingen match digitaltryck. Men det finns också framtida marknader och en är inredning och utformning fysiska miljöer. Sign&Print intervjuar interiör- och dekorexperten Rachel Nunziata om vad tryckerier bör tänka på när de går in på denna marknad.

Publicerat av: 

Luleåföretag tar in kraftfull fräsning

Ett två gånger tre meter stort skärbord med en kraftfull fräs som även tar sig igenom hårdare material som plåt och plexi. Med HS Copy & Skyltfabrikens senaste investering får de allt i en maskin. Den ska ge ökad produktionshastighet och ett automatiserat flöde i efterbearbetningen av skyltar.

Publicerat av: 

Förpackningsdesign för nybörjare – och experter

När Ink n Art lanserade sin webbshop var tanken att göra det så smidigt och enkelt som möjligt för kunder att beställa. Men också att låta kreativiteten flöda. Valet föll på designmotorn Chili Publisher Online, en mjukvara som ger användare möjlighet att skapa både unika och standardiserade förpackningar, klistermärken och tackkort.

Publicerat av: 

Expohouse: ”Det mesta utgår från en fysisk miljö”

Expohouse står till tjänst där den digitala och fysiska butiken möts. De designar, producerar, bygger och genomför butiks- och kontorsomvandlingar, från ax till limpa, till flera stora globala varumärken. Att inreda och skapa upplevelser i fasta fysiska miljöer har blivit en allt större del av företagets leverans.

Publicerat av: 

Tredubblad lokalyta ska matcha snabb expansion

Nya lokaler väntar för Folier.se. Flyttlasset går från Södertälje till Vagnhärad där leverantören kommer att bre ut sig på cirka 1 000 kvadratmeter med större lageryta och ytterligare en slitteravdelning. Richard Rindelaub, försäljningsansvarig hos återförsäljaren, förklarar varför:
– Vi expanderar så snabbt och ökar försäljningen så mycket.

Publicerat av: