tisdag 16. augusti – vecka 33
Ricoh släpper tonernyheterna guld och silver. På bilden visar vänstra halvan enbart silver och till höger ses CMYK plus silver. Foto: Pressbild
Ricoh hörsammar kundernas efterfrågan och adderar toner med guld och silver till Ricoh Pro C7200X-maskinerna. Användarna får därmed totalt elva färgkombinationer att välja på för att ge en lyxigare känsla till allt från kataloger och broschyrer till affischer och förpackningar.
De nya färgerna släpps i juli och ger användare utökade tryckmöjligheter i sina Ricoh Pro C7200X-pressar. Guld- och silvertonern har utvecklats för den femte färgstationen i den digitala produktionsskrivaren för att ge ytterligare mervärde till kunderna och en exklusivare visuell upplevelse av utskrifterna. De nya tonerna blir möjliga att använda på nya och befintliga Ricoh Pro C7200X-maskiner.
Ricohs Karl Elias.
De nya tonerna kan användas i både nya och befintliga Pro C7200X-maskiner och kunderna kommer nu kunna välja på totalt elva olika färgkombinationer. Färgerna är Magenta, Cyan, Yellow, Black, Clear, White, Neon yellow, Neon pink, Invisible red, Silver och GOLD.
De extra färgerna kan komma till användning för de flesta applikationer – allt från kataloger, affischer, flygblad, direktreklam och broschyrer till visitkort, inbjudningar och förpackningar. Enligt tillverkaren bidrar tonertilläggen också till att fler kortare offsetjobb kan köras digitalt.
Karl Elias hos Ricoh ger ett gott betyg till de tryckprover han har sett som smyckats med guld och silver.
– Det ser väldigt bra ut och vi kommer snart kunna visa våra kunder det här i vårt nya demorum i Solna.
Claes Nordström | claes.nordstrom@agi.se| 7. juni, 2021
Hastighet, kvalitet och tillförlitlighet. Det är tre ord som Ricoh använder för att beskriva nya Ricoh Pro VC7000e, en helautomatisk press som bygger vidare på tidigare rullskrivare i serien med kontinuerlig inkjetteknik.
Publicerat av:Anja Degerholm | anja.degerholm@agi.se| 12. augusti, 2022
Alla åldersgrupper engagerar sig i kundkommunikation som hamnar i brevlådan, inklusive generation Z och millennials, visar en brittisk undersökning beställd av Royal Mail.
Publicerat av:Claes Nordström | claes.nordstrom@agi.se| 11. augusti, 2022
Sign&Print skrev förra året om Grizzly i Östersund som då köpte – inte bara en utan två – HP latex-skrivare. I början av sommaren var det dags för nästa investering, en flatbäddsskrivare från Epson, och i höst ska maskinparken förnyas ytterligare.
Publicerat av:Anja Degerholm | anja.degerholm@agi.se| 9. augusti, 2022
Efter rekordsiffror i maj backade medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges mediebyråers medlemmar, under juni och juli med 8,3 procent jämfört med förra sommaren. Kategorin utomhus/trafikreklam fortsätter dock att öka medan DR/annonsblad uppvisar dystra siffror.
Publicerat av:Anja Degerholm | anja.degerholm@agi.se| 9. augusti, 2022
Storbildsbolaget i Helsingborg är ute på en intensiv tillväxtresa. I slutet av året går flytten till nya moderna lokaler och för att stärka upp på personalsidan har fem nyanställda börjat på företaget under våren.
Publicerat av:Anja Degerholm | anja.degerholm@agi.se| 2. augusti, 2022
AGI Publishing House AB | Altonagatan 5 | 211 38 Malmö | Sverige