Ricoh adderar guld och silver

PUBLICERAD: 7 juni 2021
UPPDATERAD: 7 juni
Ricoh släpper tonernyheterna guld och silver. På bilden visar vänstra halvan enbart silver och till höger ses CMYK plus silver. Foto: Pressbild

Ricoh hörsammar kundernas efterfrågan och adderar toner med guld och silver till Ricoh Pro C7200X-maskinerna. Användarna får därmed totalt elva färgkombinationer att välja på för att ge en lyxigare känsla till allt från kataloger och broschyrer till affischer och förpackningar.

De nya färgerna släpps i juli och ger användare utökade tryckmöjligheter i sina Ricoh Pro C7200X-pressar. Guld- och silvertonern har utvecklats för den femte färgstationen i den digitala produktionsskrivaren för att ge ytterligare mervärde till kunderna och en exklusivare visuell upplevelse av utskrifterna. De nya tonerna blir möjliga att använda på nya och befintliga Ricoh Pro C7200X-maskiner.

Ricohs Karl Elias.
Får elva färger

De nya tonerna kan användas i både nya och befintliga Pro C7200X-maskiner och kunderna kommer nu kunna välja på totalt elva olika färgkombinationer. Färgerna är Magenta, Cyan, Yellow, Black, Clear, White, Neon yellow, Neon pink, Invisible red, Silver och GOLD.

Från offset till digitalt

De extra färgerna kan komma till användning för de flesta applikationer – allt från kataloger, affischer, flygblad, direktreklam och broschyrer till visitkort, inbjudningar och förpackningar. Enligt tillverkaren bidrar tonertilläggen också till att fler kortare offsetjobb kan köras digitalt.

Karl Elias hos Ricoh ger ett gott betyg till de tryckprover han har sett som smyckats med guld och silver.

– Det ser väldigt bra ut och vi kommer snart kunna visa våra kunder det här i vårt nya demorum i Solna.

 

 

Läs vidare

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)

Canon inför Drupa: ”Nu kommer ju allt!”

Canon presenterar teknik- och affärsinnovationer på Drupa och har en lång rad nya skrivare att visa upp.
Matteus-Celinski

Swissqprint visar hela produktlinjen

Mycket vatten har flutit under broarna sedan Drupa arrangerades senast för åtta år sedan. Swissqprint, som har sitt huvudkontor vid Rhens västra sida i Schweiz, kommer på årets mässa att visa de innovationer som utvecklats under de åren.
swissqprint-fespa

Plockmatic firar jämnt med all time high

I år är det 50 år sedan Plockmatic startades. Sedan dess har företag växt till en stor global spelare inom dokumenthantering med en bred produktportfölj. Sign&Print har intervjuat vd:n Jan Marstorp om den resan och vägen framåt.
Plockmatic kollage

Senaste nytt

Högpresterande inkjetpress i strålkastarljuset hos Kodak

Kodak kommer visa upp en mängd produkter som är konstruerade för att hjälpa tryckerier att bli mer lönsamma när branschen förändras.
Kodak_drupa-2024-booth_

Alvöen förstärker teamet efter ökad orderingång

Alvöen är inne på sitt femte verksamhetsår i Sverige och utvecklingen har gått i snabb takt. Nästa steg är att stärka serviceteamet och utöka lokalerna utanför Borås. 
alvoen_kennethnilsson ver 2

Vilda maskinnyheter från Ricoh

Med en drake, en örn och en jaguar låter Ricoh besökarna få en virtuell och högteknologisk naturupplevelse i österländsk miljö i sin monter på Drupa.
webb-ricoh

Storbildsbolaget vill synas mer mot detaljhandeln

Storbildsbolaget har under många år producerat olika typer av mässmaterial. Nu är det dags för Helsingborgsföretaget att själva ställa ut.
Jonas-Hellke