Förvärvsresan fortsätter för tryckerikedja

Jan Veres, vd för Justnu. Foto: Pressbild

Effektprint blir en del av Justnu:s tryckerienhet vid Stockholms centralstation.
– Stockholm är ett av våra viktigaste områden och vi befäster genom detta förvärv JustNu:s position i de mest centrala delarna av Stockholm, säger Jan Veres, vd för Justnu.

JustNu på Blekholmsterrassen vid Stockholms Centralstation växer när Effektprint blir en del av verksamheten. Omar Jonsson som äger och driver Bålstaföretaget Effektprint säger att det känns riktigt bra att sälja till Justnu. Han kommer att arbeta kvar under en kortare övergångsperiod.

– De har hanterat hela processen mycket professionellt och respektfullt, jag känner mig dessutom väldigt trygg i att mina kunder kommer att bli väl omhändertagna framöver, säger han.

Expansion i sikte

Enligt JustNu:s styrelseordförande Peter Veres är den uttalade strategin för Justnu att finnas lokalt runtom i hela Sverige. Tryckerikedjan har i dag 18 tryckerier. Förvärvet av Effektprint som har offset, screentryck, digitaltryck och storformat är ett steg på vägen.

– Det är glädjande när man träffar duktiga företagare som Omar. Vår målsättning är att vara nära våra kunder överallt, vi är Sveriges Lokala Tryckeri och vi fortsätter att expandera, vi välkomnar därför alla i den grafiska branschen som är intresserade av att bli en del av JustNu/Brover Group att kontakta oss, säger Peter Veres.

Blir en övergång

Till en början kommer tryckeriets kunder att kunna kontakta Justnu genom Effektprints kanaler.

– Epost, telefonnummer och hemsida är sig likt men länkas redan nu vidare till JustNu”. säger Justnu:s vd Jan Veres.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Djupdyk i digitaltryckt inredningsdekor – dess möjligheter och framtid

De klassiska trycksakerna, personaliserat eller producerat i små upplagor är ingen match digitaltryck. Men det finns också framtida marknader och en är inredning och utformning fysiska miljöer. Sign&Print intervjuar interiör- och dekorexperten Rachel Nunziata om vad tryckerier bör tänka på när de går in på denna marknad.

Publicerat av: 

Luleåföretag tar in kraftfull fräsning

Ett två gånger tre meter stort skärbord med en kraftfull fräs som även tar sig igenom hårdare material som plåt och plexi. Med HS Copy & Skyltfabrikens senaste investering får de allt i en maskin. Den ska ge ökad produktionshastighet och ett automatiserat flöde i efterbearbetningen av skyltar.

Publicerat av: 

Förpackningsdesign för nybörjare – och experter

När Ink n Art lanserade sin webbshop var tanken att göra det så smidigt och enkelt som möjligt för kunder att beställa. Men också att låta kreativiteten flöda. Valet föll på designmotorn Chili Publisher Online, en mjukvara som ger användare möjlighet att skapa både unika och standardiserade förpackningar, klistermärken och tackkort.

Publicerat av: 

Expohouse: ”Det mesta utgår från en fysisk miljö”

Expohouse står till tjänst där den digitala och fysiska butiken möts. De designar, producerar, bygger och genomför butiks- och kontorsomvandlingar, från ax till limpa, till flera stora globala varumärken. Att inreda och skapa upplevelser i fasta fysiska miljöer har blivit en allt större del av företagets leverans.

Publicerat av: 

Tredubblad lokalyta ska matcha snabb expansion

Nya lokaler väntar för Folier.se. Flyttlasset går från Södertälje till Vagnhärad där leverantören kommer att bre ut sig på cirka 1 000 kvadratmeter med större lageryta och ytterligare en slitteravdelning. Richard Rindelaub, försäljningsansvarig hos återförsäljaren, förklarar varför:
– Vi expanderar så snabbt och ökar försäljningen så mycket.

Publicerat av: