Förvärvsresan fortsätter för tryckerikedja

Jan Veres, vd för Justnu. Foto: Pressbild

Effektprint blir en del av Justnu:s tryckerienhet vid Stockholms centralstation.
– Stockholm är ett av våra viktigaste områden och vi befäster genom detta förvärv JustNu:s position i de mest centrala delarna av Stockholm, säger Jan Veres, vd för Justnu.

JustNu på Blekholmsterrassen vid Stockholms Centralstation växer när Effektprint blir en del av verksamheten. Omar Jonsson som äger och driver Bålstaföretaget Effektprint säger att det känns riktigt bra att sälja till Justnu. Han kommer att arbeta kvar under en kortare övergångsperiod.

– De har hanterat hela processen mycket professionellt och respektfullt, jag känner mig dessutom väldigt trygg i att mina kunder kommer att bli väl omhändertagna framöver, säger han.

Expansion i sikte

Enligt JustNu:s styrelseordförande Peter Veres är den uttalade strategin för Justnu att finnas lokalt runtom i hela Sverige. Tryckerikedjan har i dag 18 tryckerier. Förvärvet av Effektprint som har offset, screentryck, digitaltryck och storformat är ett steg på vägen.

– Det är glädjande när man träffar duktiga företagare som Omar. Vår målsättning är att vara nära våra kunder överallt, vi är Sveriges Lokala Tryckeri och vi fortsätter att expandera, vi välkomnar därför alla i den grafiska branschen som är intresserade av att bli en del av JustNu/Brover Group att kontakta oss, säger Peter Veres.

Blir en övergång

Till en början kommer tryckeriets kunder att kunna kontakta Justnu genom Effektprints kanaler.

– Epost, telefonnummer och hemsida är sig likt men länkas redan nu vidare till JustNu”. säger Justnu:s vd Jan Veres.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Bokens förvandling genom hållbar innovation

Hållbarhet blir allt viktigare för alla aktörer i bokbranschen. Med det ökade fokuset på hållbarhet handlar årets Canon Future Book Forum den 2 december om att främja hållbar innovation i alla delar av förlagsbranschen – från hur böcker produceras, distribueras och är tillgängliga, till deras avtryck i vår vardag.

Publicerat av: 

Från glada gubbar till e-handel

System för att på riktigt kunna e-handla med trycksaker. Och då även komplexa former av förpackning. Det är vad det tyska företaget Cloudlab ägnar sig år. Detta snabbt växande företag – från 50 anställda i våras till 75 nu – används av de tyska nättryckerierna, samt tryckerier runt om i världen och sedan en tid tillbaka också på flera platser i Skandinavien.

Publicerat av: 

De demonstrerar komplett förpackningsflöde

Etiketter och förpackningar är två tillväxtområden inom den grafiska branschen. Konica Minolta har sammanställt några förslag på hur tryckerier kan ta del av den positiva utvecklingen, inte bara med en digital etikettskrivare, utan en komplett lösning för att producera etiketter och förpackningar i korta serier.

Publicerat av: 

Ny studie: Så upplever företag hållbarhetsarbetet

56 procent av tillfrågade europeiska företag upplever det som kämpigt att göra gröna investeringar eftersom andra affärsproblem ses som mer krävande. Och bara en tredjedel av företagens chefer ser den digitala transformationen som en möjliggörare för mer hållbara affärsmetoder. Det framgår i en ny Ricoh-studie.

Publicerat av: 

Canon sätter standard för CAD-utskrifter

Canons nya storformatsskrivare för CAD-ritningar och affischutskrifter i färg täpper till luckan tillverkaren haft när det gäller att nå kunder i låg- och mellansegmentet.
– Man har tagit de bästa bitarna från Canons produktionsperspektiv och gjort det i en ny smidig kompakt lösning. Den här kommer vi definitivt se mer av på marknaden i sitt segment, säger Matteus Celinski, Sverigechef hos Canon.

Publicerat av: