fredag 12. augusti – vecka 32
Den 20 och 21 oktober är det åter dags för grafisk mässa. Den här gången i Oslo. Mycket har hunnit hända under de två år som gått sedan förra mässan, så vi kan lova dig mycket spännande både i utställningen och bland föredragen på scenen.
Som vanligt blir det gratis för besökarna – både med de spännande seminarierna och att möta de många produkterna. Ta chansen att ta med egna filer och testa utskrifterna och de otroligt många nya materialen.
Här klickar du för att registrera dig.
Två viktiga nyheter på årets mässa är att vi har med promotion och att du redan nu kan börja titta på utställningen. Den senare består nämligen också av en digital del, där du kan läsa om nyheterna, se klipp och filmer och prata med utställarna. Är du exempelvis på jakt efter en ny storformatskrivare så går du bara in på mässans webbplats, sipp.no, registrerar dig och använder produktsöket. På ett ställe hittar du då allt du behöver för att planera ditt mässbesök – eller bestämma vem du redan nu vill ta med i ditt urval.
Vi ses den 20 och 21 oktober på plats. Redan nu ses vi digitalt. Vi önskar dig en fin sommar.
Klicka här för att läsa om utställarna och sök bland deras produkter.
Klicka här för att registrera dig gratis.
Alla åldersgrupper engagerar sig i kundkommunikation som hamnar i brevlådan, inklusive generation Z och millennials, visar en brittisk undersökning beställd av Royal Mail.
Publicerat av:Claes Nordström | claes.nordstrom@agi.se| 11. augusti, 2022
Sign&Print skrev förra året om Grizzly i Östersund som då köpte – inte bara en utan två – HP latex-skrivare. I början av sommaren var det dags för nästa investering, en flatbäddsskrivare från Epson, och i höst ska maskinparken förnyas ytterligare.
Publicerat av:Anja Degerholm | anja.degerholm@agi.se| 9. augusti, 2022
Efter rekordsiffror i maj backade medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges mediebyråers medlemmar, under juni och juli med 8,3 procent jämfört med förra sommaren. Kategorin utomhus/trafikreklam fortsätter dock att öka medan DR/annonsblad uppvisar dystra siffror.
Publicerat av:Anja Degerholm | anja.degerholm@agi.se| 9. augusti, 2022
Storbildsbolaget i Helsingborg är ute på en intensiv tillväxtresa. I slutet av året går flytten till nya moderna lokaler och för att stärka upp på personalsidan har fem nyanställda börjat på företaget under våren.
Publicerat av:Anja Degerholm | anja.degerholm@agi.se| 2. augusti, 2022
AGI Publishing House AB | Altonagatan 5 | 211 38 Malmö | Sverige