Byrå rasade 50 procent

PUBLICERAD: 20 augusti 2021
UPPDATERAD: 20 augusti

Kostnadsbesparande åtgärder präglade 2020 för marknadsföringsbyrån Retail House Sweden som fick se det sammanlagda försäljningsvärdet reduceras med 50 procent.

Affärsidén för marknadsföringsbyrån Retail House Sweden är uppdelat på tre affärsområden för att på olika sätt för ut kommunikation och hjälpa varumärken och handel att nå sina ”shoppers” där köpbeslut fattas.

Retail House Swedens omsättning rasade med 50 procent jämfört med året innan och stannade på 20,4 miljoner kronor. Rörelseresultatet hamnade på –941 000 kronor. Årets resultat efter skatt blev drygt 45 000 kronor.

I bokslutet för 2020 skriver Retail House Sweden har minskat sina kostnader med 50 procent. Samtliga kunder avbokade i mars förra året när coronan kom vilket ledde till att företaget fick genomföra en rad kostnadsbesparande åtgärder, bland annat åtta varslade personer, framgår i bokslutet.

Företaget har också haft korttidspermittering och fått omställningsstöd.

Läs vidare

Anmäl dig till "Wrap & Remix by Antalis"

Antalis Wrap & Remix 2025 – Tävlingssuccén är tillbaka med 70-talsanda och kreativa utmaningar!

Composition-combi-buggy

Epson förvärvar Fiery – accelererar digitaliseringen

Epson förvärvar amerikanska Fiery som är experter på digitala front-end-lösningar och arbetsflödeslösningar för tryckbranschen.

HeroBannerDifferenceV2_2-e1701283123527

Här är de nominerade till Svenska skyltpriset

Ljusreklamförbundet har presenterar de tävlande.

1723463846374

Flexa utlovar innovativa lösningar

Flexa deltar på Drupa 2024 för första gången. Det italienska företaget ska visa innovativa lösningar inom skärning, laminering och rullskärning.

Easy-plus

Senaste nytt

Lundbergs grafiska lämnar över Komori till ny återförsäljare

De tar över distributionen för märket.

Kenneth-Nielsen

Agfa lanserar kompakt skrivare i Anapurna Ciervo-serien

Agfa utökar med en kompakt, men ändå mångsidig, maskin.

Anapurna-Ciervo-H2500_PR

Stockholmstryckeri vinner Årets Lokala industriföretag

"Hos oss blir man väl bemött oavsett om det handlar om att trycka 500 kuvert eller om man vill beställa nåt jättestort."

Stefan-Ekblom

Produktion av grafiskt papper ökar: "Effekten väntas inte bestå"

Produktionen av papper och kartong i Sverige ökade med 7,7 procent ifjol. Men Skogsindustrierna tror att utvecklingen kommer brytas.

Charlotte-Dickens