Byrå rasade 50 procent

Kostnadsbesparande åtgärder präglade 2020 för marknadsföringsbyrån Retail House Sweden som fick se det sammanlagda försäljningsvärdet reduceras med 50 procent.

Affärsidén för marknadsföringsbyrån Retail House Sweden är uppdelat på tre affärsområden för att på olika sätt för ut kommunikation och hjälpa varumärken och handel att nå sina ”shoppers” där köpbeslut fattas.

Retail House Swedens omsättning rasade med 50 procent jämfört med året innan och stannade på 20,4 miljoner kronor. Rörelseresultatet hamnade på –941 000 kronor. Årets resultat efter skatt blev drygt 45 000 kronor.

I bokslutet för 2020 skriver Retail House Sweden har minskat sina kostnader med 50 procent. Samtliga kunder avbokade i mars förra året när coronan kom vilket ledde till att företaget fick genomföra en rad kostnadsbesparande åtgärder, bland annat åtta varslade personer, framgår i bokslutet.

Företaget har också haft korttidspermittering och fått omställningsstöd.

Publicerat av: 

Dela artikeln

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Slut med oadresserad reklam i brevlådan

Postnord avvecklar sin verksamhet för oadresserad direktreklam (ODR) som riktar sig till hushåll. Det är inte längre en lönsam affär för företaget, som pekar på en prispressad marknad och stigande papperspriser som bakgrund till beslutet. Istället ska fokus ligga på mer målgruppsanpassad adresserad reklam.

Publicerat av: 

Planprint: ”En plattform med stora möjligheter för användaren”

Fujifilm har kraftsamlat för att ta fram en helt egenutvecklad storformatsportfölj till marknaden globalt. Spandex är ensam återförsäljare av Fujifilms storformatsskrivare i Sverige och produktansvarige Tomas Källroos ser stor potential för flatbädden Acuity Prime.

Publicerat av: 

Fansen lyfter företaget till framgång

Många företag vill synas på sociala medier, men för att lyckas gäller det att ha följare som snarare är fans än bara köpare. Det säger Niklas Kjärhus som hittat en särskild nisch genom att sälja dekaler till crosscyklar, och marknadsför sig till sina drygt 100 000 följare på Instagram.

Publicerat av: