Byrå rasade 50 procent

Kostnadsbesparande åtgärder präglade 2020 för marknadsföringsbyrån Retail House Sweden som fick se det sammanlagda försäljningsvärdet reduceras med 50 procent.

Affärsidén för marknadsföringsbyrån Retail House Sweden är uppdelat på tre affärsområden för att på olika sätt för ut kommunikation och hjälpa varumärken och handel att nå sina ”shoppers” där köpbeslut fattas.

Retail House Swedens omsättning rasade med 50 procent jämfört med året innan och stannade på 20,4 miljoner kronor. Rörelseresultatet hamnade på –941 000 kronor. Årets resultat efter skatt blev drygt 45 000 kronor.

I bokslutet för 2020 skriver Retail House Sweden har minskat sina kostnader med 50 procent. Samtliga kunder avbokade i mars förra året när coronan kom vilket ledde till att företaget fick genomföra en rad kostnadsbesparande åtgärder, bland annat åtta varslade personer, framgår i bokslutet.

Företaget har också haft korttidspermittering och fått omställningsstöd.

Publicerat av: 

Dela artikeln

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Plastexperten: Tunt underlag för gröna påståenden

Emma Strömberg är plastexpert på oberoende forskningsinstitutet IVL Svenska miljöinstitutet AB och docent i polymera material. Hon har tittat på om det gjorts någon specifik forskning på pvc-vinyler eller pvc-fria alternativ, men det visar sig att det är knapert med forskningsrapporter om detta.

Publicerat av: 

Återförsäljarna: ”Något slutkunderna vill ha”

Pvc är sedan länge ett populärt material för olika typer av vinyler, bland annat på grund av sin långa hållbarhet och sitt pris. På senare år har det kommit fler och fler produkter utan pvc, med varierande kvalitet och hållbarhet. Hos återförsäljarna märks efterfrågan på pvc-fritt tydligt.

Publicerat av: 

Kalmar Kuvert satsar på bredd i produktfloran

Ryggraden för mellanledsleverantören Kalmar Kuvert är som namnet lyder – tillverkning av specialkuvert från ark. Men annat i tryckväg ska också hållas ajour. Ett nytt Duplo-system för att klamra och plocka både offset- och digitaltryckta ark går nu med hög beläggning. Det gör också en maskin för att skära, biga och perforera visitkort och förpackningar.

Publicerat av: 

Digitala volymer växer som aldrig förr hos Billes

Tryckvolymerna har under flera månader sista året nått nya rekordhöjder hos Billes tryckeri i Mölndal trots pandemin. Nu byter de ut två av sina tre HP Indigo-maskiner för att få ännu mer tryckkapacitet. Vd:n Niklas Bille förklarar kalkylen bakom investeringen och varför de valt att fortsätta med HP Indigo istället för inkjet-tekniken.

Publicerat av: