Stadig kurva uppåt för etikettföretag

Efterfrågan på självhäftande etiketter och andra etikettlösningar fortsätter öka för Ettiketto.

Ettikettos verksamhet med säte i Malmö består av tillverkning och försäljning av olika typer av etiketter. Företaget har ökat sin försäljning från år till år. De senaste fem åren har omsättningen stigit från 227,6 miljoner till 276,7 miljoner kronor. Omsättningen steg från 254,1 (2019) till 276,7 miljoner kronor (2020) – en ökning med 9 procent. Rörelseresultatet ökade mellan åren från 43,3 till till 50,8 miljoner kronor. Årets resultat efter skatt blev hela 15,7 miljoner kronor.

Ny teknik och lösningar för att bearbeta marknaden har varit bidragande till den ökade efterfrågan på företagets produkter, framgår i Ettikettos årsredovisningen.

Ettiketto är ett helägt dotterbolag till Volati Tryck Holding AB.

 

Publicerat av: 

Dela artikeln

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Slut med oadresserad reklam i brevlådan

Postnord avvecklar sin verksamhet för oadresserad direktreklam (ODR) som riktar sig till hushåll. Det är inte längre en lönsam affär för företaget, som pekar på en prispressad marknad och stigande papperspriser som bakgrund till beslutet. Istället ska fokus ligga på mer målgruppsanpassad adresserad reklam.

Publicerat av: 

Planprint: ”En plattform med stora möjligheter för användaren”

Fujifilm har kraftsamlat för att ta fram en helt egenutvecklad storformatsportfölj till marknaden globalt. Spandex är ensam återförsäljare av Fujifilms storformatsskrivare i Sverige och produktansvarige Tomas Källroos ser stor potential för flatbädden Acuity Prime.

Publicerat av: 

Fansen lyfter företaget till framgång

Många företag vill synas på sociala medier, men för att lyckas gäller det att ha följare som snarare är fans än bara köpare. Det säger Niklas Kjärhus som hittat en särskild nisch genom att sälja dekaler till crosscyklar, och marknadsför sig till sina drygt 100 000 följare på Instagram.

Publicerat av: