Starkt resultat trots motigt år

PUBLICERAD: 26 augusti 2021
UPPDATERAD: 26 augusti

Ett klart försäljningstapp, men 2020 blev ett bättre år än väntat för JCDecaux som är verksamma inom utomhusreklam över hela Sverige.

JCDecaux skriver i årsredovisningen för verksamhetsåret 2020 att de gjorde ett bättre år än den uppsatta budgeten avseende försäljningen och resultatet. Omsättningen sjönk dock till cirka 313 miljoner kronor. Ett rejält tapp jämfört med 2019 års försäljningsvärde. Rörelseresultatet minskar från drygt 57,9 miljoner miljoner till 26, 2 miljoner kronor. Årets resultat efter skatt visar svarta siffror, 70,5 miljoner kronor.

Till följd av covid-19 räknar företaget med negativ påverkan på omsättningen under första halvåret 2021, men att det ska tas igen de sista sex månaderna.

 

 

 

Läs vidare

Epson förvärvar Fiery – accelererar digitaliseringen

Epson förvärvar amerikanska Fiery som är experter på digitala front-end-lösningar och arbetsflödeslösningar för tryckbranschen.

HeroBannerDifferenceV2_2-e1701283123527

Här är de nominerade till Svenska skyltpriset

Ljusreklamförbundet har presenterar de tävlande.

1723463846374

Flexa utlovar innovativa lösningar

Flexa deltar på Drupa 2024 för första gången. Det italienska företaget ska visa innovativa lösningar inom skärning, laminering och rullskärning.

Easy-plus

V-Tab har gått i konkurs

Tryckerikoncernen V-Tab har gått i konkurs. 150 anställda är berörda.

FotoJet-(64)

Senaste nytt

Unika dekaler med exklusiv UV-gelskrivare för Hillstedts

Hillstedts i Nykvarn utanför Södertälje har investerat i en UV-gelskrivare från Canon. I Colorado M3W kan de skapa både matta och blanka dekaler, även i kombination.

Hillstedts_7529

Spariver på Heidelberg

Heidelberg ska minska antalet tjänster med 450 stycken de kommande tre år. Enligt företaget ska det stärka konkurrenskraften och möjliggöra nya investeringar.

DSC_7972

Nytt förpackningsmaterial av gräsfiber

Mycket av det naturen ger kan användas som råvara för förpackningsmaterial. Vad sägs om gräs som en del av ett pappersmaterial?

Grasspaperx

Ahlsells nya tryckeriverksamhet – vill växa genom förvärv

Ahlsell gör en strategisk satsning på tryckeri, profil- och presentreklam. Det tekniska handelsföretaget har för avsikt att växa genom uppköp av liknande verksamheter. Nu startar man en ny yrkesbutik i Dalarna med tryckeri och fler liknande initiativ är på gång.

FotoJet---2024-12-06T144347.150