Starkt resultat trots motigt år

Ett klart försäljningstapp, men 2020 blev ett bättre år än väntat för JCDecaux som är verksamma inom utomhusreklam över hela Sverige.

JCDecaux skriver i årsredovisningen för verksamhetsåret 2020 att de gjorde ett bättre år än den uppsatta budgeten avseende försäljningen och resultatet. Omsättningen sjönk dock till cirka 313 miljoner kronor. Ett rejält tapp jämfört med 2019 års försäljningsvärde. Rörelseresultatet minskar från drygt 57,9 miljoner miljoner till 26, 2 miljoner kronor. Årets resultat efter skatt visar svarta siffror, 70,5 miljoner kronor.

Till följd av covid-19 räknar företaget med negativ påverkan på omsättningen under första halvåret 2021, men att det ska tas igen de sista sex månaderna.

 

 

 

Publicerat av: 

Dela artikeln

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Slut med oadresserad reklam i brevlådan

Postnord avvecklar sin verksamhet för oadresserad direktreklam (ODR) som riktar sig till hushåll. Det är inte längre en lönsam affär för företaget, som pekar på en prispressad marknad och stigande papperspriser som bakgrund till beslutet. Istället ska fokus ligga på mer målgruppsanpassad adresserad reklam.

Publicerat av: 

Planprint: ”En plattform med stora möjligheter för användaren”

Fujifilm har kraftsamlat för att ta fram en helt egenutvecklad storformatsportfölj till marknaden globalt. Spandex är ensam återförsäljare av Fujifilms storformatsskrivare i Sverige och produktansvarige Tomas Källroos ser stor potential för flatbädden Acuity Prime.

Publicerat av: 

Fansen lyfter företaget till framgång

Många företag vill synas på sociala medier, men för att lyckas gäller det att ha följare som snarare är fans än bara köpare. Det säger Niklas Kjärhus som hittat en särskild nisch genom att sälja dekaler till crosscyklar, och marknadsför sig till sina drygt 100 000 följare på Instagram.

Publicerat av: