Tryckerikedja tappade 26 procent

Covid-19 pandemin blev kännbar för Justnu:s verksamhetsår 2020. Försäljningstappet blev betydande jämfört med föregående år, visar senaste bokslutet.

Justnu AB, som innefattar totalt 17 tryckerier i tolv svenska städer, har avlagt sitt bokslut för 2020.  Bolaget är ett helägt dotterbolag till moderbolaget Brover med säte i Borås.

Omsättningen 2020 minskade med 26 procent jämfört med föregående år och landade på 68,2 miljoner kronor. Den rådande situationen med covid-19-pandemin pekas ut som den stora orsaken till försäljningstappet i bolagets årsredovisning som under de tre föregående åren legat strax över 90 miljoner kronor i omsättning. Rörelseresultatet minskar med rätt och slätt en miljon jämfört med 2019 och stannar på 2,9 miljoner kronor. På sista raden blir det ändå svarta siffror, 273 000. kronor.

Publicerat av: 

Dela artikeln

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Slut med oadresserad reklam i brevlådan

Postnord avvecklar sin verksamhet för oadresserad direktreklam (ODR) som riktar sig till hushåll. Det är inte längre en lönsam affär för företaget, som pekar på en prispressad marknad och stigande papperspriser som bakgrund till beslutet. Istället ska fokus ligga på mer målgruppsanpassad adresserad reklam.

Publicerat av: 

Planprint: ”En plattform med stora möjligheter för användaren”

Fujifilm har kraftsamlat för att ta fram en helt egenutvecklad storformatsportfölj till marknaden globalt. Spandex är ensam återförsäljare av Fujifilms storformatsskrivare i Sverige och produktansvarige Tomas Källroos ser stor potential för flatbädden Acuity Prime.

Publicerat av: 

Fansen lyfter företaget till framgång

Många företag vill synas på sociala medier, men för att lyckas gäller det att ha följare som snarare är fans än bara köpare. Det säger Niklas Kjärhus som hittat en särskild nisch genom att sälja dekaler till crosscyklar, och marknadsför sig till sina drygt 100 000 följare på Instagram.

Publicerat av: