Bosse Larson slutar

PUBLICERAD: 15 september 2021
UPPDATERAD: 14 november

 

 

Bosse Larson. Foto: Arkivbild

Efter 40 år i branschen har det blivit dags för Bosse Larson på Plockmatic att tacka för sig. Hundratals tryckerier runtom i hela landet har maskiner som de köpt av den mannen. Det har också blivit många artiklar där han förklarat ny teknik och dess möjligheter. Speciellt har hans hjärta klappat för de mindre tryckerierna, drivna av en eller ett par eldsjälar. Kanske mycket för att eldsjälen Bo Larson själv haft så lätt att identifiera sig med dem.

På Sign&Print redaktionen vill vi tacka för många glada stunder och önska Bosse lycka till framöver.

Och du, Bosse: 8-10 februari nästa år är det Sign&Print mässa i Kista. Välkommen.

Hela teamet på Sign&Print hälsar genom

Peter Ollén, chefredaktör

 

Bo Larson och Mikael Eriksson, som gläder sig åt att börja sälja C.P. Bourg.

Senaste nytt

Åtta45 förvärvar bokbinderi

Koncernen fortsätter sin förvärvsresa.

Lagbild-2048x1332
Åtta45 förvärvar bokbinderi

Agfa utvidgar Anapurna Ciervo-familjen med mindre modeller

Agfa utökar sin Anapurna Ciervo-familj med den nya Ciervo H2050-modellen

AnapurnaCiervo_H2050 (1)
Agfa utvidgar Anapurna Ciervo-familjen med mindre modeller

US-AB gör investeringar i nya pressar, DTF och efterbehandling

Tryckeriet US-AB satsar på DTF-tryck med sin nya maskin från InkTec. De har också uppgraderat maskinparken med två nya Ricohpressar och en falsmaskin.

US-ABDSC_9620
US-AB gör investeringar i nya pressar, DTF och efterbehandling

Etikett ersatte traditionellt tryckt förpackning

Vinnare av kategorin Förpackningsdesign i Guldägget blev designbyrån BVD Stockholm för designen till Electrolux Groups varumärke AEG.

guldagget
Etikett ersatte traditionellt tryckt förpackning

Läs vidare

Åtta45 förvärvar bokbinderi

Koncernen fortsätter sin förvärvsresa.

Lagbild-2048x1332
Åtta45 förvärvar bokbinderi

Etikett ersatte traditionellt tryckt förpackning

Vinnare av kategorin Förpackningsdesign i Guldägget blev designbyrån BVD Stockholm för designen till Electrolux Groups varumärke AEG.

guldagget
Etikett ersatte traditionellt tryckt förpackning

Tufft läge för svensk skogsindustri

Kombinationen av höga kostnader och låg efterfrågan går hårt åt svenska sågverk, massa- och pappersproducenter.

skogen
Tufft läge för svensk skogsindustri

Det här bjuder vi på i nya Sign&Print!

Sign&Print nummer 580 är här! Den nya tidningen innehåller bland annat din guide till Fespa i Berlin i maj.

IMG_1669
Det här bjuder vi på i nya Sign&Print!