Metall – eller inte?

Hexis nordenchef Patrik Martinsson. Foto: Anja Degerholm

Hexis satsar alltmer på inredningsfolier som komplement till deras bilprodukter. Nordenchef Patrik Martinsson visar en folie som lagts på en aluminiumskiva, som därigenom ser ut att vara en betydligt dyrare metall.

 

Det finns numera ett stort antal förtryckta folier från Hexis. En liten del av dem visades på Fespa i mitten av oktober. De här specialprodukterna kan beställas metervis, så man behöver inte efterfråga en hel rulle för att få tillgång till dem.

 

Publicerat av: 

Dela artikeln

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Bokens förvandling genom hållbar innovation

Hållbarhet blir allt viktigare för alla aktörer i bokbranschen. Med det ökade fokuset på hållbarhet handlar årets Canon Future Book Forum den 2 december om att främja hållbar innovation i alla delar av förlagsbranschen – från hur böcker produceras, distribueras och är tillgängliga, till deras avtryck i vår vardag.

Publicerat av: 

Från glada gubbar till e-handel

System för att på riktigt kunna e-handla med trycksaker. Och då även komplexa former av förpackning. Det är vad det tyska företaget Cloudlab ägnar sig år. Detta snabbt växande företag – från 50 anställda i våras till 75 nu – används av de tyska nättryckerierna, samt tryckerier runt om i världen och sedan en tid tillbaka också på flera platser i Skandinavien.

Publicerat av: 

De demonstrerar komplett förpackningsflöde

Etiketter och förpackningar är två tillväxtområden inom den grafiska branschen. Konica Minolta har sammanställt några förslag på hur tryckerier kan ta del av den positiva utvecklingen, inte bara med en digital etikettskrivare, utan en komplett lösning för att producera etiketter och förpackningar i korta serier.

Publicerat av: