Horizon Sverige utökar säljstyrkan

PUBLICERAD: 3 december 2021
UPPDATERAD: 14 november
Mikael Arnberg. Foto: Privat

Efterbehandlingsföretaget förstärker med två nya rutinerade medarbetare på den nordiska marknaden. Mikael Arnberg tar plats i Horizons säljorganisation i Sverige.

Mikael Arnberg har mer än 20 års erfarenhet i tryck- och efterbehandlingsbranschen och kommer kommer närmast från Ricoh Sverige.

Har bred kunskap

Enligt Horizon har Mikael Arnberg etablerat sig som en pålitlig och positiv representant i tryckeribranschen och under sina år i branschen har han fångat upp en bred kunskap om det totala arbetsflödet i grafiska processer.

”Nu som direkt anställd av det fabriksägda Horizon-företaget i norra delen av Europa stärker vi det nära samarbetet med våra prospekt och kunder över hela Norden”, skriver företaget i ett pressmeddelande.

Mathias Jakobson. Foto: Privat
Fokus på sälj och service

Mathias Jakobson arbetade hos Horizon Scandinavia för flera år sedan. Nu är han tillbaka hos Horizon igen och kommer att arbeta med försäljning, service och kundservice för den nordiska marknaden.

Ledning och logistik

Efter sina tidigare år hos företaget arbetade han många år inom ledning, logistik och lager. Mathias har god kännedom om vikten av att organisera och förbereda stöd för allt från nyinstallationer till eftermarknadsstöd, enligt företaget. I botten har Jakobson en kandidatexamen i nautisk vetenskap från Chalmers tekniska högskola vilket har gett honom en grundläggande förståelse för att leda och kontrollera en komplett verksamhet.

Horizon bjuder också på lite kuriosa om sina nyanställda – Mikael Agvald är en utmärkt bridgespelare och Mathias Jakobson, en utmärkt rockmusiker.

 

Läs vidare

Vinnarna klara i folietävling

Den årliga Hexis-fototävlingen fick in fler än 450 bidrag. Nu har vinnarna utsetts.
Hexis_collage_1

Så ser framtiden ut för Agfas offsetdel

Agfa har tidigare meddelat att de har för avsikt att sälja sin offsetdivision till kapitalfonden Aurelius Group. På en presskonferens förklarade de tillsammans med ett antal inbjudna specialister vad de tänker om framtiden.
agfa_value_01

Lyxprodukter inspirerade till ny pappersserie

För att kunna möta efterfrågan på högkvalitativt, färgat papper till lyxförpackningar så har Lessebo Paper lanserat en ny produktlinje vid namn Lessebo Colours.
Lessebo paper

Färskt nummer av Sign&Print

Ett nytt nummer av Sign&Print landar i brevlådorna i dagarna. Den här gången bjuds det på extra mycket läsning om olika efterbehandlingslösningar.
Signprint566

Senaste nytt

Stockholmstryckeri växlar upp

US-AB lägger i en högre växel med ett fullutrustat broschyrhäftsystem från Plockmatic och satsar samtidigt på att bredda erbjudandet med en e-handelsplattform för profiltrycksaker.
Usab3

Vinnarna klara i folietävling

Den årliga Hexis-fototävlingen fick in fler än 450 bidrag. Nu har vinnarna utsetts.
Hexis_collage_1

Spandex satsar på pvc-fri folie

Med målet att det ska vara precis lika enkelt och billigt att välja pvc-fria som traditionella folier så lanserade Spandex i dagarna sin nya serie print- och skärfolier, ImagePerfect EverGreen.
Screenshot 2022-12-07 at 12.01.51

Servicefokus och försäljningsrekord i sikte

Återförsäljaren KA Olsson & Gems ser ut att stänga verksamhetsåret med de bästa försäljningssiffrorna någonsin, enligt försäljningschefen Emil Gillmor. Förklaringen beror delvis på ett uppsving på dekor­sidan. Samtidigt vässas produktportföljen ytterligare med fler nyheter för bilfolierare.
emil