Utskriftslösningar inom tre områden

Lars Haargard, marknadschef för OKI i norra Europa hoppas på många intressanta samtal under Sign&Print-mässans tre dagar. Foto: Pressbild

Kundanpassat och personaliserat är OKI:s melodi på Sign&Print Scandinavia, 8–10 februari, där de visar utskriftslösningar för att skapa etiketter, förpackningar och transfertryck.

OKI fortsätter sin resa efter senaste årens totala strategiska förändring. Tillverkaren erbjuder nu endast trycklösningar för grafiskt orienterade företag och för ett fåtal utvalda branscher, till exempel för hotell, detaljhandeln och plantskolor, enligt Lars Haargard, marknadschef för OKI i norra Europa.
– Inom den grafiska sektorn fokuserar vi på tre områden; etiketttryck, förpackningstryck och transfertryck. Inom alla tre områdena är personifiering, kundanpassning och möjligheten att skriva ut i vitt de viktigaste parametrarna. Och då är alla lösningar överkomliga i pris, så ROI ofta (return of investment) kan uppnås på 1–2 år.

”Utrymme för innovsation”

Han säger att målet på Sign&Print-mässan är att inspirera besökarna till att tänka utanför boxen.
– Vi kommer att visa exempel på hur besökare kan utöka sin verksamhet och erbjuda unika trycksaker utan stora investeringar. Det kommer att finnas konkreta exempel anpassade till den enskilda kunden och besökaren. Vi vill visa att det fortfarande finns utrymme för innovation i en bransch fylld av erfarna och kompetenta aktörer.

OKI:s pro 10-serie visas på Sign&Print Scandinavia, 8–10 februari. Foto: Pressbild

OKI:s pro 10-serie som skriver ut etiketter, vare sig det är i enstyck eller upp till 500 exemplar är en bland flera maskinserier som demonstreras för mässbesökarna.
– Konkreta utskriftslösningar med fokus på personifiering och kundanpassning på alla våra hårdvaruplattformar är vad vi kommer att visa på mässan. Dessutom finns nya partners inom printmedia.

Vill möta företag

Lars Hargaard hoppas och tror att den grafiska branschen är redo att komma till mässan igen:
– Så vi förväntar oss många samtal med intressanta företag som letar efter nya affärsområden som de kan erbjuda det svenska näringslivet och privatkunderna. Och kanske får vi träffa några nya återförsäljare som hjälper oss att erbjuda våra skrivare till den grafiska industrin.

Fotnot: Sign&Print Scandinavia, 8–10 februari, arrangeras på Kistamässan i Stockholm. Alla besökare och utställare behöver visa upp ett vaccinationsbevis för att kunna delta på mässan. Besökare registrerar sig gratis till mässan på mässans sajt.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Lackat och klart för arkmatad inkjet

Canon har i samarbete med Plockmatic tagit fram en sömlös integration mellan Canons arkmatade digitala tryckpressar i varioPRINT iX-serien och Plockmatics DigiCoater Pro 400 HD LED efterbehandlingsmaskin. Kombinationen ska göra att kunderna kan producera högkvalitativa uv-lackade produkter i hög hastighet i ett automatiserat flöde.

Publicerat av: