måndag 4. juli – vecka 27
Etiketter och förpackningar står i rampljuset i Helsingborgsbaserade företaget Techprints mässmonter på Sign&Print Scandinavia, 5–7 april. Det blir bland annat en livedemo med nya tryckpressen T3-OPX.
Christer Nilsson, kundansvarig på Techprint. Foto: Privatbild
Techprint erbjuder digitala skrivare och tryckpressar för att kunna trycka etiketter och förpackningar i små och medelstora upplagor on demand. Bland annat erbjuder de reservdelar och förbrukningsmaterial för etikettskrivare, men de har även ett specialtryckeri för produktion av självhäftande etiketter på rulle.
– I vår monter träffar besökarna våra experter som kan diskutera hur företag kan utveckla sin verksamhet inom etikett och förpackning, säger Christer Nilsson, kundansvarig på Techprint.
Bland nyheterna finns Trojan T3OPX, ett digitalt ”overprinting system”.
– Vi kör livedemo med vår nya tryckpress T3-OPX där man kan trycka direkt på förpackning.
Techprint visar upp nya tryckpressen T3-OPX. Foto: Pressbild
Vad har ni för förväntningar på mässan?
– Många sköna snack och förhoppningsvis ett antal intressanta affärsmöjligheter.
Sign&Print Scandinavia-mässan riktar sig till hela den grafiska industrin och arrangeras på Kistamässan, 5–7 april. Mer information om mässan och alla utställare finns på mässans sajt. Besökare anmäler sig gratis till mässan.
Efter 17 år vid rodret lämnar Hasse Paulsson på Tryck och kommunikation i Hammarstrand (TKH) över till nya krafter. Sedan den 1 juni är Jenny Forslind ny ägare och hon hoppas kunna utveckla verksamheten med storformats- och textiltryck.
Publicerat av:Anja Degerholm | anja.degerholm@agi.se| 28. juni, 2022
Papyrus har utökat sitt papperssortiment Specials som består av en rad annorlunda papper. Alla är tillverkade av råvaror som kan få en att höja på ögonbrynen.
– Vi upplever generellt ett tydligare intresse för alternativa papper, säger Hans Ekelund, försäljningschef på Papyrus.
Claes Nordström | claes.nordstrom@agi.se| 26. juni, 2022
Summa förvärvar Valiani för att stärka sin position inom efterbehandlingsutrustning. Båda företagen fortsätter att verka under sina nuvarande företagsnamn och kommer att komplettera varandra för att erbjuda kunderna ett ännu bredare utbud av skärlösningar.
Publicerat av:Anja Degerholm | anja.degerholm@agi.se| 22. juni, 2022
Deras skyltar kan ses i världsmetropoler som Dubai, Tokyo och Miami. Men det är på hemmaplan i Ängelholm som Kelo är som starkast. Även i kristider tuffar det på som tåget för företaget som gjorde sitt bästa år någonsin mitt under brinnande pandemi.
Publicerat av:Anja Degerholm | anja.degerholm@agi.se| 16. juni, 2022
Norska Grafisk Digital i Bergen satsar på vattenbaserad arkinkjet och investerar i en Kyocera TASKalfa Pro 15000c. Den nya pressen levereras och installeras av Visutech i slutet av juni.
Publicerat av:Anja Degerholm | anja.degerholm@agi.se| 15. juni, 2022
AGI Publishing House AB | Altonagatan 5 | 211 38 Malmö | Sverige