Produktlanseringar på virtuella innovationsdagar

PUBLICERAD: 24 februari 2022
UPPDATERAD: 24 februari

 

Uv-flatbäddsskrivaren JFX600-2513 hade huvudrollen i Mimakis utställning på Fespa-mässan i Amsterdam i fjol. Foto: Pressbild

På Mimakis digitala tredagarseventet Global Innovation days utlovas webbseminarier, livedemonstrationer och en rad produktlanseringar för bland annat skylt- och grafiska branschen. 

Mimakis eventdagar Global Innovation Days pågår  2–4 mars. Befintliga produkter kommer att visas ur produktportföljen, men också helt nya produkter. Företaget skriver i ett pressmeddelande att de kommer att presentera Mimakis tekniska innovationer för skylt- och grafik-, textil-, industri- och 3D-sektorerna. Produkter som kan öppna dörrar till nya applikationer, produktionsförbättringar och tillväxt.

Seminarier och presentationer

Programpunkter med webbseminarier, livedemonstrationer och interaktiva virtuella sessioner står på agendan under de tre dagarna. Under rubriken ”Technology Innovations Supporting Sustainability” kommer företaget att  belysa de senaste trenderna för miljömedvetna leverantörer om hur de kan fokusera på hållbarhet vad gäller både produktionsmetoder och slutprodukter.

En annan punkt på programmet, ”Technology Innovations Enabling Customization”, fokuserar på Mimakis lösningar för att generera nya applikationer och affärsmöjligheter inom industrisektorn. Andra sessioner innehåller gästföreläsare, inklusive Mimakis kunder och branschspecialister.

Danna Drion, General manager marketing för EMEA hos Mimaki. Pressbild

Under de tre dagarna kan deltagare medverka digitalt via en skräddarsydd onlineplattform där de också får möjlighet att ställa frågor till Mimakis produktspecialister. Sändningarna sker live från Mimakis upplevelsecenter i Diemen, Nederländerna.

Glada att samla branschen

Mimakis Danna Drion, General manager marketing för EMEA, säger att de är glada över att än en gång vara värd för ett virtuellt evenemang som samlar branschen för att prata innovation:

– Överallt har Mimakianvändare visat sig vara några av de mest innovativa företagen som navigerat sig igenom aldrig tidigare skådade utmaningar de senaste åren. Därtill fortsätter de att inte bara bibehålla utan till och med utöka och utveckla företagen.

Hoppas många tar chansen

Simon Nyman, affärsområdesansvarig för Mimakis produkter hos Signcom:

— Vi hoppas att så många som möjligt tar chansen att ta del av dessa företags inspirerande berättelser, kunskap och insikter som kan bidra till att driva våra kunders verksamheter än längre framåt.

Läs vidare

Spandex lanserar ny folieserie

Spandex introducerar varumärket AUTO och ett produktsortiment som riktar sig till professionella aktörer inom bilfoliering. Den första produkten är en serie PPF-folier.
AUTO PPF PR-Images 2

TAG Reklam: "Vi vill ha så lite som möjligt på hyllan"

TAG Reklam är en veteran bland Karlstads många profilföretag och uppnådde sin högsta omsättning senaste året 2022/2023. I sitt nattklubbssvarta showroom satsar de på minimalism för att underlätta för kunderna.
– Vi vill ha så lite som möjligt på hyllan, säger Andreas Gustafsson, vd.
DSC_5547

Tryckcentrum växer digitalt genom förvärv

Tryckcentrum i Blekinge förvärvar Altefur Development och den 1 mars öppnas en ny avdelning som kommer att fokusera på digital kommunikation.
Tryckcentrum

Profilföretaget Printer gör satsning i Finland

Brover Group-ägda Printer, e-handlare inom reklam- och trycksaker, har verkat på den svenska marknaden under några år. Nu tar företaget steget över Östersjön och går in i grannlandet Finland.
Printer Finland

Senaste nytt

Spandex lanserar ny folieserie

Spandex introducerar varumärket AUTO och ett produktsortiment som riktar sig till professionella aktörer inom bilfoliering. Den första produkten är en serie PPF-folier.
AUTO PPF PR-Images 2

TAG Reklam: "Vi vill ha så lite som möjligt på hyllan"

TAG Reklam är en veteran bland Karlstads många profilföretag och uppnådde sin högsta omsättning senaste året 2022/2023. I sitt nattklubbssvarta showroom satsar de på minimalism för att underlätta för kunderna.
– Vi vill ha så lite som möjligt på hyllan, säger Andreas Gustafsson, vd.
DSC_5547

Tryckcentrum växer digitalt genom förvärv

Tryckcentrum i Blekinge förvärvar Altefur Development och den 1 mars öppnas en ny avdelning som kommer att fokusera på digital kommunikation.
Tryckcentrum

Profilföretaget Printer gör satsning i Finland

Brover Group-ägda Printer, e-handlare inom reklam- och trycksaker, har verkat på den svenska marknaden under några år. Nu tar företaget steget över Östersjön och går in i grannlandet Finland.
Printer Finland