Programvara för grafisk design – nu på svenska

Corel demonstrerar nyheterna i programvaran CorelDraw när företaget ställer ut på Sign&Print Scandinavia. Foto: Pressbild

Mjukvaran CorelDraw Graphics Suite är utvecklad för produktion av skyltar, tryckta produkter och marknadsföringsmaterial med mera. Joakim Alriksson, vd för Corel, radar upp nyheterna i programsviten.

Programvaruföretaget Corel har en sällsynt position som en pionjär inom det digitala området. Det säger vd:n Joakim Alriksson och berättar att de i dag ger fler än 90 miljoner kunskapsarbetare möjlighet att vara kreativa, produktiva och uppnå sina mål över plattformar och geografier.

Joakim Alriksson, vd på Corel.

– I en miljö som aldrig står stilla hjälper vi våra kunder att definiera och nå framgång. I en av mjukvaruprodukterna, CorelDraw, kan användare arbeta med allt från produktion av skyltar och tryckmaterial, alla typer av marknadsföringsmaterial till varumärke, illustrationer och teknik och mycket mer.

”En helhetslösning”

På mässan Sign&Print Scandinavia, 5–7 april på Kistamässan i Stockholm presenterar företaget de senaste nyheterna i mjukvaran:

– Vi kommer visa hur CorelDraw Graphics Suite är en helhetslösning för grafisk design och hantering av grafik, foto och 3D. Vi kommer även visa på vilka sätt CorelDraw är att föredra, samt mycket mer.

– Den största nyheten för svenska användare är stöd för svenska som språk. En annan nyhet är att CorelDRAW fått stöd för Mac:ar som använder Apples M1-chip.

Vad har ni för förväntningar på mässan?

– Våra förväntningar är att få möjlighet att nätverka, lyssna på monterbesökare samt visa värdet av CorelDraw.

Grafisk design för fordonsdekor och storformatsprodukter med mera skapas i CorelDraw Graphics Suite. Foto: Pressbild

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Slut med oadresserad reklam i brevlådan

Postnord avvecklar sin verksamhet för oadresserad direktreklam (ODR) som riktar sig till hushåll. Det är inte längre en lönsam affär för företaget, som pekar på en prispressad marknad och stigande papperspriser som bakgrund till beslutet. Istället ska fokus ligga på mer målgruppsanpassad adresserad reklam.

Publicerat av: 

Planprint: ”En plattform med stora möjligheter för användaren”

Fujifilm har kraftsamlat för att ta fram en helt egenutvecklad storformatsportfölj till marknaden globalt. Spandex är ensam återförsäljare av Fujifilms storformatsskrivare i Sverige och produktansvarige Tomas Källroos ser stor potential för flatbädden Acuity Prime.

Publicerat av: 

Fansen lyfter företaget till framgång

Många företag vill synas på sociala medier, men för att lyckas gäller det att ha följare som snarare är fans än bara köpare. Det säger Niklas Kjärhus som hittat en särskild nisch genom att sälja dekaler till crosscyklar, och marknadsför sig till sina drygt 100 000 följare på Instagram.

Publicerat av: