
Materialleverantören Papyrus har ett händelserikt år bakom sig med fokus på att investera i media och personal. På Sign&Print Scandinavia berättar de om satsningen inom pvc-fri storformatsmedia och visar monteringar av olika slag. Sortimentet är till stora delar nytt.

Sign&Print ber Stellan Pehrson på Papyrus summera 2021. Det var året då företaget avvecklade hela hårdvarusidan med maskiner inom storformat. I stället satsar återförsäljaren numera fullt ut på digital printmedia och skylt- och storformatsmaterial med Viscom-produkter i Sverige, Norge och Danmark.
– Det har varit ett spännande år där Papyrus har byggt vidare på den stora satsningen inom media och anställt specialister inom området samtidigt som vi följt planen att utvidga sortimentet. Detta har medfört att vi fått många nya kunder, säger Stellan Pehrson.
Hur bygger ni vidare under 2022 när ni nu lämnat storformatsmaskinerna bakom er?
– Man kan säga att vi backat på ett område men det ger oss i stället utrymme att lägga ännu större fokus på ett annat område som ju är media där vi nu investerar i både personal och material, så vi kommer att göra ännu större avtryck i marknaden än tidigare.
Fokus på miljö
Stellan Pehrson säger att Papyrus är en pålitlig leverantör som arbetar med kunden och miljön i fokus. På Sign&Print Scandinavia, 5–7 april, är siktet inställt på att visa besökarna att företagets erbjudande är det bästa på marknaden i miljöhänseende.
– Vi fortsätter att fokusera på mediaförsäljningen med inriktningen på att bli första valet när det gäller miljö och pvc-fria material.
Varför ska besökarna besöka er utställning?
– För att bli inspirerade och se möjligheterna med våra nya produkter men också träffa vårt starka team som bjuder på kaffe.
– Vi vill ha en aktiv monter med sociala ytor där vi visar monteringar av olika slag men också att det finns utrymme att sitta och diskutera applikationer.

Vilka av era produktområden kommer ni att lägga mest vikt vid under mässan?
– Grafityp, pvc-fri car wrapping, men också pvc-fritt material som täcker in de flesta kunder i branchen.
Är det någon produkt som får premiärvisning?
– Vi har stora delar i sortimentet som är nytt och som ingår i vår gröna profil, men det sparar vi till mässan.
Ser fram emot mässa
Stellan Pehrson säger att de är riktigt laddade inför att ställa ut på Sign&Print Scandinavia igen.
– Vi gläds så otroligt mycket att Sign&Print-mässan äntligen blir av och att vi nu äntligen får möjligheten att träffa många kunder i en så här trevlig miljö så att vi kan visa vad vi arbetar med.