Tryck och förädling när Iridesse intar scenen

PUBLICERAD: 28 mars 2022
UPPDATERAD: 28 mars

En arkmatad tryckpress med möjlighet att trycka bland annat silver, guld, rosa och vitt, samt ett verktyg för att automatisera hela order- och tryckprocessen. Det är vad som väntar i Xerox-montern under Sign&Print-mässan, som delas med återförsäljaren Primotek.

Den digitala produktionsskrivaren Xerox Iridesse är huvudnumret på mässan. Den arkmatade tonermaskinen släpptes 2018 och fick 2019 en EDP Award för ”Best cutsheet color up to B3”. Bland fördelarna finns möjligheten till förädling under själva tryckprocessen för att kunna producera iögonfallande trycksaker med bland annat metalliska effekter.

Peter Dollerup.

– Vi kommer att visa Xerox arkmatade Iridesse Production Press med möjligheter att trycka extrafärger som silver, guld, rosa, vitt och clear, vilket gör att man kan förädla trycksaken utan tidskrävande och kostsam efterbehandling. Vi kommer även att visa Free Flow Core som är ett kraftfullt verktyg för att automatisera hela order- och tryckprocessen, berättar Peter Dollerup, General Manager Xerox Sverige och Nordic PSG Sales Director.

Kommer ni att presentera några produktnyheter? Vilka i så fall?

– Några av nyheterna vi kommer att visa är Xerox nya sugmatade pappersmagasin som klarar upp till 1,2 meter långa ark samt nya funktioner i Free Flow Core.

Vad har ni för förväntningar inför mässan?

– Framför allt ska det bli fantastiskt roligt att träffa våra kunder igen och gå på en riktig mässa efter två år utan några events. Vi hoppas naturligtvis också att få möjligheten att skapa nya kontakter för framtida samarbeten och affärer tillsammans, säger Peter Dollerup.

Läs vidare

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)

Åtta produktionslinjer i HP:s smarta Drupafabrik

På Drupa ska HP:s grundläggande tryckteknologier Indigo LEP/LEPx, HP Thermal Inkjet och HP Latex fortsätta driva branschens utveckling framåt.
Haim-Levit

Senaste nytt

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)