Sign&Print Scandinavia drar igång

Sign&Print-mässan slår upp portarna. Foto: Arkiv

Den grafiska branschmässan Sign&Print Scandinavia öppnade under tisdagen 5 april  klockan 09.00 och pågår till 7 april på Kistamässan. Mässan är laddad med massor av seminarier, inspiration och produktnyheter från många av de största leverantörerna i branschen. Mässan är gratis för besökare.
Sign&Print Scandinavia har genom åren lockat tusentals besökare. Mässan är nu igång igen, 5–7 april. Mässan riktar sig bland annat till människor som till vardags arbetar på bland annat kreativa varumärkesbyråer, tryckerier, skylt- och förpackningsföretag eller inom visuell kommunikation.
En mötesplats för branschen
På mässan visas de senaste produktnyheterna inom allt från tryck och print, skylt och storformat, efterbehandling till förpackning och material. Letar du idéer till nästa kampanj, vill du veta mer om hållbara material, funderar du på att investera i print- eller efterbehandlingslösningar, eller helt enkelt är nyfiken på vilken riktning den grafiska branschen tar in i framtiden? Då är det här mässan för dig.
– Först och främst är det en mötesplats mellan de utställande företagen och deras kunder. Många tryckerier tar också med sig dem som de producerar för, så att dessa kan inspireras att beställa nya färger, nya material och lära om effektivare sätt att kommunicera, säger mässarrangören Peter Ollén på AGI Publishing House.
Seminarier alla dagar

Eva Glückman. Foto: Pressbild

Förutom nätverkande och möten i montrarna rullar ett seminarieprogram alla tre dagarna med flera spännande föreläsningar från mässans talarscen. Hållbar företagsutveckling och miljöfrågor, ekonomi, omvärldsbevakning och grafiska marknadens förändrade behov och framtid är några av ämnena som tas upp i seminarieprogrammet.

– I år är vi speciellt glada att Grafiska Företagens nya vd Eva Glückmann kommer och öppnar mässan. Vi är också förväntansfulla inför att Elanders koncernchef för första gången ska berätta historien om hur Sveriges största tryckeri blev ett av världens största på under tio år.
Mer information om mässan, hela seminarieprogrammet och gratis registrering för besökare till mässan finns på signochprint.se.

Tusentals besökare väntas till Sign&Print Scandinavia, 5–7 april.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Slut med oadresserad reklam i brevlådan

Postnord avvecklar sin verksamhet för oadresserad direktreklam (ODR) som riktar sig till hushåll. Det är inte längre en lönsam affär för företaget, som pekar på en prispressad marknad och stigande papperspriser som bakgrund till beslutet. Istället ska fokus ligga på mer målgruppsanpassad adresserad reklam.

Publicerat av: 

Planprint: ”En plattform med stora möjligheter för användaren”

Fujifilm har kraftsamlat för att ta fram en helt egenutvecklad storformatsportfölj till marknaden globalt. Spandex är ensam återförsäljare av Fujifilms storformatsskrivare i Sverige och produktansvarige Tomas Källroos ser stor potential för flatbädden Acuity Prime.

Publicerat av: 

Fansen lyfter företaget till framgång

Många företag vill synas på sociala medier, men för att lyckas gäller det att ha följare som snarare är fans än bara köpare. Det säger Niklas Kjärhus som hittat en särskild nisch genom att sälja dekaler till crosscyklar, och marknadsför sig till sina drygt 100 000 följare på Instagram.

Publicerat av: